W środę odbędzie się posiedzenie Grupy Strategicznej

Tematami dyskusji będą między innymi nowe przepisy aero i system ochrony kokpitu.
17.07.1721:07
Nataniel Piórkowski
1573wyświetlenia


Sprawy przepisów w zakresie aerodynamiki mających obowiązywać po sezonie 2020 oraz wprowadzenie systemu ochrony kokpitu znajdą się w agendzie nadchodzącego posiedzenia Grupy Strategicznej.

Nowe regulacje aero, wprowadzone przed tegoroczną kampanią, pozwoliły stworzyć szybsze i agresywniej wyglądające konstrukcje F1. Kolejnym celem władz sportu jest poprawa widowiska. Z tego względu zostanie przeprowadzana analiza możliwości, dzięki którym w długoterminowej perspektywie będzie można osiągnąć ten cel, na przykład poprzez kolejne zmiany w przepisach dotyczących aerodynamiki.

W planie dyskusji znajdzie się temat wprowadzenia do serii Grand Prix systemu ochrony kokpitu. FIA ocenia, że przed sezonem 2018 koncepcja tarczy powinna być już gotowa do wykorzystywania w Formule 1. Jeśli jednak tak nie będzie, organ zarządzający zamierza wdrożyć system halo, który zebrał krytyczne oponie pośród części kierowców, fanów oraz obserwatorów sportu.

Podczas spotkania do jakiego dojdzie w środę w Genewie zostaną także poruszone kwestie mieszanek ogumienia oraz harmonogram weekendów Grand Prix. Prócz tego przedstawione będą postępy w pracach nad redukcją kosztów oraz prawdopodobnie przeprowadzone zostaną kolejne dyskusje na temat nowej jednostki napędowej F1, która ma wejść do użytku od sezonu 2021.

Po sukcesie F1 Live w Londynie, Fernando Alonso stwierdził, iż ma nadzieję, że jest to pierwsza z wielu tego typu imprez. Władze sportu omówią kwestię dostępność kierowców na takich pokazach, planując wprowadzenie obowiązku udziału w od trzech do pięciu takich imprezach w trakcie sezonu. Kolejnymi tematami będą wykorzystanie gazów pochodzących z wydechu, kontrowersje związane ze spalaniem oleju jako paliwa oraz osłony silnika, w tym tak zwane "płetwy".

KOMENTARZE

4
michu94
18.07.2017 05:52
Ja to ogólnie chciałbym powrotu do takich przodów jak w sezonie 2008 (ale bez rogów). To jest dopiero agresywny wygląd ;) https://static.wixstatic.com/media/a82516_f3c44760f6014e92a1b0098817c05090~mv2.jpg/v1/fill/w_896,h_560/a82516_f3c44760f6014e92a1b0098817c05090~mv2.jpg
enstone
17.07.2017 09:08
@michu94 Zgadza się. Prują się na temat tych płetw, które według mnie wyglądają bardzo fajnie i nadają agresywnego wyglądu tak jak np. w bolidzie Renault czy Haas, a na temat wystających ohydnych pen.isów cisza i udają, że tematu nie ma ..... Nosy powinny wyglądać tak jak w Mercedesie i w Toro Rosso.
ICEman
17.07.2017 09:05
@michu94 brakuje do szczescia właśnie odrobine uniesionych nosów no i oczywiscie dźwiek silnika. Nie widze innych wad w F1 obecnie
michu94
17.07.2017 07:10
Ja bym jeszcze sugerował porozmawiać o nosach...