Pirelli zakończyło analizę opony Raikkonena z GP Wielkiej Brytanii
Nie wykryto usterek związanych z samą oponą ani z jej wykorzystaniem.
27.07.1710:17
1391wyświetlenia
Wyniki analizy wykonanej z miękkiej mieszanki lewej przedniej opony kierowcy Ferrari Kimiego Raikkonena, w której pojawił się problem pod koniec rozegranej niedawno GP Wielkiej Brytanii, wykazały uszkodzenia w dwóch miejscach na skraju opasania, w pobliżu obszaru wewnętrznego barku opony.
Tego typu uszkodzeń nie odnaleziono w żadnym innym obszarze opony. Ponadto ani opasanie, ani struktura nie wykazują żadnych oznak zmęczenia materiału.
Możliwa pierwotna przyczyna tych uszkodzeń odpowiada kontaktowi z zewnętrznym obiektem, który doprowadził do częściowego oddzielenia opasania od osnowy w dwóch wymienionych miejscach. W jednym z tych miejsc, jako logiczna konsekwencja, doszło do oddzielenia także części bieżnika.
Te uszkodzenia nie wpłynęły jednak na stan samej struktury opony i Raikkonen był w stanie bezpiecznie dotrzeć do alei serwisowej bez utraty ciśnienia w oponie.
Przeprowadzono liczne szczegółowe testy, destrukcyjne i niedestrukcyjne, na innych oponach używanych przez czołowych kierowców podczas Grand Prix Wielkiej Brytanii, o zbliżonym lub większym przebiegu niż komplet z samochodu Raikkonena (który przejechał 25 okrążeń). W żadnym przypadku nie stwierdzono oznak zmęczenia, rozwarstwienia lub uszkodzeń - czy nawet ich początkowych oznak - które miałyby wpływ na strukturę opony.
Ostatecznie Pirelli może potwierdzić, że nie wystąpiły żadne problemy związane z samą oponą.