Informacja Pirelli przed GP Belgii
Długie, szybkie zakręty toru Spa-Francorchamps bardzo mocno obciążają ogumienie.
21.08.1719:40
1190wyświetlenia
Embed from Getty Images
Mediolan, 21 sierpnia 2017 - Pirelli po raz pierwszy w historii przywozi ultramiękkie opony P Zero „fioletowe” na tor Spa-Francorchamps, gdzie w użyciu będzie także supermiękkie ogumienie P Zero „czerwone” oraz miękkie P Zero „żółte”. To trzy najmiększe mieszanki w całej gamie i taki zestaw został wybrany po raz szósty w tym sezonie.
Jednak Belgia słynie przede wszystkim z nieprzewidywalnej pogody, więc jest duża szansa na pojawienie się w akcji także opon przejściowych Cinturato „zielonych” lub deszczowych Cinturato „niebieskich”.
Spa to ulubiony tor wielu kierowców, a dzięki słynnym zakrętom Eau Rouge czy Pouhon jazda po nim przypomina prawdziwą kolejkę górską, a także jest poważnym testem na odwagę.
TRZY NOMINOWANE MIESZANKI
• Ultramiękka „fioletowa”
• Supermiękka „czerwona”
• Miękka „żółta”
TOR Z PUNKTU WIDZENIA OGUMIENIA
• To najdłuższy tor w kalendarzu: 7,004 km.
• Położenie geograficzne oznacza, że może padać w jednym miejscu toru, a inna może być sucha.
• Zmiany poziomów i wysokości generują siły, które obciążają opony we wszystkich kierunkach.
• W ustawieniach trzeba zadbać o kompromis pomiędzy dociskiem w zakrętach i jak najmniejszym oporem.
• Długie, szybkie zakręty bardzo mocno obciążają ogumienie.
• Wyprzedzanie na Spa jest możliwe, co stwarza liczne możliwości strategiczne.
• Zespoły w swoich nominacjach postawiły na wszystkie trzy mieszanki, nie koncentrując się wyłącznie na miększych.
MARIO ISOLA - SZEF DZIAŁU WYŚCIGÓW SAMOCHODOWYCH PIRELLI
CO NOWEGO?
• Ultramiękkie opony pojawiają się w Belgii po raz pierwszy, wchodząc w skład bardziej agresywnego zestawu mieszanek.
• Od poprzedniej rundy nie działo się wiele w Formule 1, za sprawą obowiązkowego zamknięcia fabryk na dwa tygodnie. Czwartego sierpnia w Barcelonie zakończyła się sesja testowa Pirelli pod kątem sezonu 2018, z udziałem zespołu Ferrari, a kolejna odbędzie się dopiero 7-8 września na Paul Ricard, z Mercedesem.
• Trzej szczęśliwi zwycięzcy konkursu Pirelli dla dzieci w wieku 8-11 lat spędzili ostatnio tydzień w szkole kartingowej Fernando Alonso w Asturii, ucząc się zasad bezpiecznej jazdy i wyścigowego rzemiosła na torze zaprojektowanym przez samego Alonso.
• Jednocześnie z Grand Prix Belgii najlepsi rajdowi kierowcy Europy będą walczyć także na oponach Pirelli na innym rodzaju asfaltu, w czeskim Rajdzie Barum.
MINIMALNE CIŚNIENIE POCZĄTKOWE NA BELGIĘ (SLICKI)
23,5 psi (przód) | 21,5 psi (tył)
MAKSYMALNY KĄT NACHYLENIA KÓŁ PRZY MAKSYMALNYM OBCIĄŻENIU
-2,75° (przód) | -1,50° (tył)
Mediolan, 21 sierpnia 2017 - Pirelli po raz pierwszy w historii przywozi ultramiękkie opony P Zero „fioletowe” na tor Spa-Francorchamps, gdzie w użyciu będzie także supermiękkie ogumienie P Zero „czerwone” oraz miękkie P Zero „żółte”. To trzy najmiększe mieszanki w całej gamie i taki zestaw został wybrany po raz szósty w tym sezonie.
Jednak Belgia słynie przede wszystkim z nieprzewidywalnej pogody, więc jest duża szansa na pojawienie się w akcji także opon przejściowych Cinturato „zielonych” lub deszczowych Cinturato „niebieskich”.
Spa to ulubiony tor wielu kierowców, a dzięki słynnym zakrętom Eau Rouge czy Pouhon jazda po nim przypomina prawdziwą kolejkę górską, a także jest poważnym testem na odwagę.
TRZY NOMINOWANE MIESZANKI
• Ultramiękka „fioletowa”
• Supermiękka „czerwona”
• Miękka „żółta”
TOR Z PUNKTU WIDZENIA OGUMIENIA
• To najdłuższy tor w kalendarzu: 7,004 km.
• Położenie geograficzne oznacza, że może padać w jednym miejscu toru, a inna może być sucha.
• Zmiany poziomów i wysokości generują siły, które obciążają opony we wszystkich kierunkach.
• W ustawieniach trzeba zadbać o kompromis pomiędzy dociskiem w zakrętach i jak najmniejszym oporem.
• Długie, szybkie zakręty bardzo mocno obciążają ogumienie.
• Wyprzedzanie na Spa jest możliwe, co stwarza liczne możliwości strategiczne.
• Zespoły w swoich nominacjach postawiły na wszystkie trzy mieszanki, nie koncentrując się wyłącznie na miększych.
MARIO ISOLA - SZEF DZIAŁU WYŚCIGÓW SAMOCHODOWYCH PIRELLI
W zeszłym miesiącu firma Pirelli była obecna na Spa podczas wyścigu 24h i mieliśmy wówczas do czynienia ze wszystkim, z czego słynie ten tor: zmienna pogoda, nieprzewidywalna rywalizacja oraz duże wymagania stawiane przed oponami. Teraz przywozimy tu ultramiękką mieszankę na wyścig Formuły 1 i spodziewamy się, że te wymagania będą jeszcze większe z najnowszą generacją samochodów: prawdopodobną strategią mogą być dwa pit stopy, ale będziemy wiedzieli więcej po pierwszych treningach. Opracowanie optymalnej strategii jest szczególnie trudne na Spa, bo trzeba zachować elastyczne podejście: możliwość deszczu, neutralizacji czy nawet czerwonych flag - jak miało to miejsce w zeszłym roku - oznaczają, że zespoły muszą często reagować na bieżące zdarzenia, a nie trzymać się ustalonych planów.
CO NOWEGO?
• Ultramiękkie opony pojawiają się w Belgii po raz pierwszy, wchodząc w skład bardziej agresywnego zestawu mieszanek.
• Od poprzedniej rundy nie działo się wiele w Formule 1, za sprawą obowiązkowego zamknięcia fabryk na dwa tygodnie. Czwartego sierpnia w Barcelonie zakończyła się sesja testowa Pirelli pod kątem sezonu 2018, z udziałem zespołu Ferrari, a kolejna odbędzie się dopiero 7-8 września na Paul Ricard, z Mercedesem.
• Trzej szczęśliwi zwycięzcy konkursu Pirelli dla dzieci w wieku 8-11 lat spędzili ostatnio tydzień w szkole kartingowej Fernando Alonso w Asturii, ucząc się zasad bezpiecznej jazdy i wyścigowego rzemiosła na torze zaprojektowanym przez samego Alonso.
• Jednocześnie z Grand Prix Belgii najlepsi rajdowi kierowcy Europy będą walczyć także na oponach Pirelli na innym rodzaju asfaltu, w czeskim Rajdzie Barum.
MINIMALNE CIŚNIENIE POCZĄTKOWE NA BELGIĘ (SLICKI)
23,5 psi (przód) | 21,5 psi (tył)
MAKSYMALNY KĄT NACHYLENIA KÓŁ PRZY MAKSYMALNYM OBCIĄŻENIU
-2,75° (przód) | -1,50° (tył)
KOMENTARZE