A1GP: nowi kierowcy w zespole Malezji

Aaron Lim Say Joon i Nik Iruwan Nik Izani nowymi kierowcami A1 Team Malaysia
09.08.0608:37
Mariusz Karolak
1225wyświetlenia

Reprezentacja Malezji uczestnicząca w zawodach A1GP World Cup of Motorsport przetestuje nowych młodych kierowców wyścigowych ze swego kraju. Pod koniec bieżącego miesiąca w Wielkiej Brytanii odbędą się oficjalne przedsezonowe testy ekip startujących w serii A1GP, w których udział wezmą Aaron Lim Say Joon i Nik Iruwan Nik Izani. Obydwaj zawodnicy mają obecnie 21 lat.

Dotychczasowi reprezentacji A1 Team Malaysia Alex Yoong oraz Fairuz Fauzy powrócą do kokpitu samochodu A1GP na drugą część sezonu. Yoong, mający za sobą dwa niepełne sezony startów w F1 w ekipie Minardi, tak skomentował to posunięcie: "Musimy sobie zapewnić długoterminową obecność naszego zespołu i jednocześnie wykorzystywać go do sprawdzania młodych, obiecujących kierowców z naszego kraju. Testy na Silverstone będą dobrym miejscem na pierwszy kontakt naszych młodych kierowców z bolidem A1GP. Jestem przekonany, ze auta będą w dobrych rękach. Przypuszczam też, że jazdy te sprawią im wielką frajdę".

Aaron Lim rozpoczął swoją karierę od kartingu, najpierw w swoim kraju, później na arenie międzynarodowej. W 2004 roku reprezentował Malezję na Kartingowych Mistrzostwach Azji w Makau, gdzie całkowicie zdominował te zawody wykręcając nowy rekord jednego okrążenia i wygrywając finałowy wyścig z przewagą trzech sekund nad drugim zawodnikiem. Później nastał czas na starty w juniorskiej Formule BMW w Azji. Tam, z minimalnym budżetem zanotował kilka dobrych rezultatów: pięć razy był w pierwszej piątce, dwa razy stawał na podium na trzecim miejscu. Ze względu na ograniczony budżet musiał jednak opuścić występy w czterech eliminacjach. W tym roku kontynuuje swoją edukację wyścigową w Formule BMW w Azji.

"Jednym z moich celów jest stanie się kierowcą A1 Team Malaysia, tak więc testy, na które mnie zaproszono, są ogromną szansą i wyzwaniem dla mnie. Nie sądziłem, że poprowadzę tego typu samochód tak prędko. Ale cieszę się, że tak się stanie. Obserwowałem uważnie postępy naszego zespołu od momentu jego prezentacji i jestem niezwykle zaszczycony, iż wkrótce będę jego częścią." - powiedział Aaron Lim.

Nik Iruwan urodzil się 29 maja 1985 roku. Starty w kartingu rozpoczął mając 6 lat. Od 2001 roku reprezentuje kartingową ekipę RL Racing Team. Od 2004 roku ściga się w serii Formula BMW Asia Championship, tak jak Aaron Lim. Kilka razy zajmował miejsce w pierwszej szóstce na mecie i raz zapewnił sobie miejsce na podium - był drugi w wyścigu towarzyszącym Grand Prix Formuły 1 w Chinach. Z początkiem roku 2005 przeniósł się do Europy i tutaj kontynuuje swoją karierę w prestiżowej francuskiej szkole dla młodych adeptów kierownicy La Filiere FFSA Racing School.

"Już nie mogę doczekać się, kiedy zasiądę w kokpicie samochodu A1GP. To będzie najmocniejszy samochód, jaki kiedykolwiek prowadziłem, Jestem wielce podekscytowany. Zaawansowany system hamulcowy i skrzynia biegów ze skrzydełkami przy kierownicy to dla mnie całkowita nowość. Cały dzień spędzony na pracy z zespołem, Alexem i wysokiej klasy inżynierami, będzie też dla mnie niecodzienną szkołą i szansą na zdobycie doświadczenia." - stwierdził młody Nik Iruwan.


Ekipa A1 Team Malaysia zakończyła pierwszy sezon mistrzostw A1GP World Cup of Motorsport na piątym miejscu, odnosząc zwycięstwo na finałowym wyścigu w Szanghaju w Chinach dzięki Yoongowi. W całym sezonie zespół zaliczył 3 miejsca na podium, 1 najszybsze okrążenie i 1 pole position.

Jack Cunningham z zespołu A1 Team Malaysia skonstatował: "To będą tylko testy przedsezonowe, niemniej czujemy, iż nie możemy przegapić takiej okazji i dlatego chcemy zaryzykować. Dajemy dwóm młodym kierowcom malezyjskim szansę na przejechanie samochodem A1GP kilkunastu okrążeń. Dzięki temu nabędą stopniowo doświadczenia i to mam nadzieję zaprocentuje w przyszłości.

Obydwaj kierowy, Aaron Lim i Nik Iruwan, z pewnością zrosną się z resztą zespołu, oni są naszą przyszłością. Jednocześnie jestem bardzo zadowolony, że Alex i Fairuz zechcą nam cały czas asystować, będą cały czas do naszej dyspozycji i zadbają o rozwój pełnego programu testowego, jaki zaplanowaliśmy na początek nowego sezonu"
.

Testy na Silverstone zaplanowano na 30 i 31 sierpnia na obiekcie Silverstone, gdzie odbywają się również zawody Formuły 1. Seria A1 World Cup of Motorsport została zapoczątkowana w roku 2005. W pierwszym sezonie uczestniczyło w niej 25 krajów. Drugi sezon rozpocznie się w Holandii na torze Zandvoort pod koniec września tego roku, a zakończy w kwietniu 2007 wyścigiem na Wyspach Brytyjskich.

Źródło: PaddockTalk.com, CityKarting.com, PitStop.com.my

KOMENTARZE

5
Metalpablo
09.08.2006 06:46
NO własnie czechy maja a my??Trzeba zrobic:D,polityce mogli by troszke wyłozyc kasy z budżetu na zespół polski:D i mogłoby byc fajnie:D
oligator
09.08.2006 12:51
szkoda super by bylo takie czechy team maja :/
Indy
09.08.2006 12:34
Andrzej Gasenko od tych malezyjczyków gorszy nie jest a Marcin (Martin) Kudzak ma szwedzkie obywatelstwo ale może władze A1 by go zaakceptowały... Na razie się jednak nie zanosi na A1 Team Poland :/
McLuke
09.08.2006 12:25
fajnie by było (haha) ale najpierw weź znajdź jakiś 2 dobrych polskich kierowców... nie patrze na Kubicę bo on ma przed sobą jakieś 20 lat startów w F1... :-)
Indy
09.08.2006 11:42
Możliwe że wraz z Kubicomanią (tfu...) powstanie również A1 Team Poland. Taki Orlen stać na ekipe w A1...