Ferrari podpisało nową wieloletnią umowę z Marlboro
Potentat z branży tytoniowej jest związany z włoską stajnią od ponad czterdziestu lat
04.09.1709:58
2850wyświetlenia
Embed from Getty Images
Zespół Ferrari potwierdził podpisanie nowej wieloletniej umowy z właścicielem marki Marlboro - Philip Morris.
Mimo faktu, że od dziesięciu lat obowiązuje zakaz reklamowania wyrobów tytoniowych, koncern Philip Morris wciąż sponsoruje ekipę Ferrari. Partnerstwo między potentatem z branży tytoniowej a stajnią z Maranello trwa już od ponad czterdziestu lat, natomiast w okresie 1997-2010 firma była tytularnym sponsorem zespołu.
Początkowo po rozpoczęciu obowiązywania zakazu, Ferrari wprowadziło do swojego malowania wzór przypominający kod kreskowy, który w połowie 2010 roku został zniesiony po oskarżeniach, jakoby była to kryptoreklama Marlboro. Z kolei obecne logo oraz malowanie bolidów włoskiej ekipy mają nawiązywać białymi wstawkami do znaków graficznych producenta papierosów.
Warty odnotowania jest również fakt, że aktualny szef zespołu - Maurizio Arrivabene, w przeszłości był szefem marketingu koncernu Philip Morris, a także zasiadał w Komisji F1 reprezentującej sponsorów.
Zespół Ferrari potwierdził podpisanie nowej wieloletniej umowy z właścicielem marki Marlboro - Philip Morris.
Mimo faktu, że od dziesięciu lat obowiązuje zakaz reklamowania wyrobów tytoniowych, koncern Philip Morris wciąż sponsoruje ekipę Ferrari. Partnerstwo między potentatem z branży tytoniowej a stajnią z Maranello trwa już od ponad czterdziestu lat, natomiast w okresie 1997-2010 firma była tytularnym sponsorem zespołu.
Początkowo po rozpoczęciu obowiązywania zakazu, Ferrari wprowadziło do swojego malowania wzór przypominający kod kreskowy, który w połowie 2010 roku został zniesiony po oskarżeniach, jakoby była to kryptoreklama Marlboro. Z kolei obecne logo oraz malowanie bolidów włoskiej ekipy mają nawiązywać białymi wstawkami do znaków graficznych producenta papierosów.
Warty odnotowania jest również fakt, że aktualny szef zespołu - Maurizio Arrivabene, w przeszłości był szefem marketingu koncernu Philip Morris, a także zasiadał w Komisji F1 reprezentującej sponsorów.
KOMENTARZE