Informacja Pirelli po treningach przed GP Singapuru
Rekord toru Marina Bay został pobity już w pierwszej sesji treningowej.
15.09.1721:06
918wyświetlenia
Embed from Getty Images
Singapur, 15 września 2017 - Dzisiaj uzyskano najlepsze czasy okrążeń w historii toru Marina Bay: Daniel Ricciardo z Red Bulla poprawił poprzedni najlepszy wynik, wynoszący 1.42,584, o ponad dwie i pół sekundy. Dokonał tego dzięki rezultatowi 1.40,852 na ultramiękkich oponach P Zero „fioletowych”, przebijając najlepszy zeszłoroczny czas drugiej sesji treningowej o 3,3 sekundy.
Jak dotąd ultramiękka mieszanka jest szybsza o około sekundę na okrążeniu od supermiękkiej, a podczas pierwszej sesji mieliśmy do czynienia z szybką poprawą warunków, po porannych opadach deszczu. Podczas obu sesji było sucho, z wysokim poziomem wilgotności: to typowe dla niełatwego, wyboistego toru w Singapurze. Korzystano dzisiaj ze wszystkich trzech mieszanek.
MARIO ISOLA - SZEF DZIAŁU WYŚCIGÓW SAMOCHODOWYCH PIRELLI
PIERWSZY TRENING - NAJLEPSZE CZASY
Ricciardo 1.42,489 ULTRAMIĘKKA NOWA
Vettel 1.42,598 ULTRAMIĘKKA NOWA
Verstappen 1.42,610 ULTRAMIĘKKA NOWA
DRUGI TRENING - NAJLEPSZE CZASY
Ricciardo 1.40,852 ULTRAMIĘKKA NOWA
Verstappen 1.41,408 ULTRAMIĘKKA NOWA
Hamilton 1.41,555 ULTRAMIĘKKA NOWA
PIERWSZY TRENING - NAJLEPSZE CZASY Z ROZBICIEM NA MIESZANKI
MIĘKKA - -
SUPERMIĘKKA Hamilton 1.44,236
ULTRAMIĘKKA Ricciardo 1.42,489
DRUGI TRENING - NAJLEPSZE CZASY Z ROZBICIEM NA MIESZANKI
MIĘKKA Hamilton 1.42,505
SUPERMIĘKKA Verstappen 1.42,077
ULTRAMIĘKKA Ricciardo 1.40,852
NAJWIĘCEJ OKRĄŻEŃ Z ROZBICIEM NA MIESZANKI
MIĘKKA Vettel 23
SUPERMIĘKKA Grosjean, Perez, Verstappen 23
ULTRAMIĘKKA Ricciardo 26
Singapur, 15 września 2017 - Dzisiaj uzyskano najlepsze czasy okrążeń w historii toru Marina Bay: Daniel Ricciardo z Red Bulla poprawił poprzedni najlepszy wynik, wynoszący 1.42,584, o ponad dwie i pół sekundy. Dokonał tego dzięki rezultatowi 1.40,852 na ultramiękkich oponach P Zero „fioletowych”, przebijając najlepszy zeszłoroczny czas drugiej sesji treningowej o 3,3 sekundy.
Jak dotąd ultramiękka mieszanka jest szybsza o około sekundę na okrążeniu od supermiękkiej, a podczas pierwszej sesji mieliśmy do czynienia z szybką poprawą warunków, po porannych opadach deszczu. Podczas obu sesji było sucho, z wysokim poziomem wilgotności: to typowe dla niełatwego, wyboistego toru w Singapurze. Korzystano dzisiaj ze wszystkich trzech mieszanek.
MARIO ISOLA - SZEF DZIAŁU WYŚCIGÓW SAMOCHODOWYCH PIRELLI
Czasy okrążeń uległy znacznej poprawie w porównaniu z zeszłym rokiem i już w pierwszym treningu uzyskano najlepszy rezultat w historii toru. Z kolei w drugiej sesji czas najlepszego okrążenia był o ponad trzy sekundy lepszy od zeszłorocznego wyniku w tym treningu. Nie jest to niespodzianką, bo opony i przepisy w sezonie 2017 wpłynęły na wyraźne podniesienie prędkości w zakrętach, a licząca 23 zakręty pętla Marina Bay jest najbardziej kręta w kalendarzu. Jak dotąd różnica w tempie pomiędzy supermiękką i ultramiękką mieszanką wynosi mniej więcej sekundę; ocena możliwości miękkiej jest trudniejsza, bo dzisiaj mało z niej korzystano. Jeśli jednak jej osiągi są wystarczająco zbliżone do supermiękkiej, to z pewnością w niedzielę może odegrać rolę podczas wyścigu.
PIERWSZY TRENING - NAJLEPSZE CZASY
Ricciardo 1.42,489 ULTRAMIĘKKA NOWA
Vettel 1.42,598 ULTRAMIĘKKA NOWA
Verstappen 1.42,610 ULTRAMIĘKKA NOWA
DRUGI TRENING - NAJLEPSZE CZASY
Ricciardo 1.40,852 ULTRAMIĘKKA NOWA
Verstappen 1.41,408 ULTRAMIĘKKA NOWA
Hamilton 1.41,555 ULTRAMIĘKKA NOWA
PIERWSZY TRENING - NAJLEPSZE CZASY Z ROZBICIEM NA MIESZANKI
MIĘKKA - -
SUPERMIĘKKA Hamilton 1.44,236
ULTRAMIĘKKA Ricciardo 1.42,489
DRUGI TRENING - NAJLEPSZE CZASY Z ROZBICIEM NA MIESZANKI
MIĘKKA Hamilton 1.42,505
SUPERMIĘKKA Verstappen 1.42,077
ULTRAMIĘKKA Ricciardo 1.40,852
NAJWIĘCEJ OKRĄŻEŃ Z ROZBICIEM NA MIESZANKI
MIĘKKA Vettel 23
SUPERMIĘKKA Grosjean, Perez, Verstappen 23
ULTRAMIĘKKA Ricciardo 26