Informacja Pirelli po kwalifikacjach do GP Singapuru

Jeden pit stop najbardziej prawdopodobną strategią na wyścig.
16.09.1719:49
informacja prasowa
931wyświetlenia
Embed from Getty Images

Singapur, 16 września 2017 - Sebastian Vettel z Ferrari zdobył pole position w blasku reflektorów w Singapurze, na ultramiękkich oponach P Zero „fioletowych”. Wszyscy kierowcy korzystali z tej mieszanki od początku do końca kwalifikacji.

Czas Vettela - 1.39,491 - był lepszy o 3,1 sekundy od zeszłorocznego rezultatu pole position i jest to najszybsze okrążenie w historii toru Marina Bay. Wynik dający pole position w sezonie 2016 został przebity już w Q1. Podczas kwalifikacji temperatura toru wynosiła mniej więcej 34 stopnie Celsjusza.

Ewolucja nawierzchni była duża - zwłaszcza podczas Q1, także z powodu plam oleju pozostawionych na torze przez samochody innych kategorii. Zużycie oraz degradacja opon, sprawdzane podczas piątkowego drugiego treningu, utrzymywały się na dość niskich poziomach, nawet w przypadku ultramiękkich opon. Stwarza to możliwość zastosowania strategii jednego pit stopu w niedzielnym wyścigu, nawet jeśli degradacja ogumienia wzrośnie.

MARIO ISOLA - SZEF DZIAŁU WYŚCIGÓW SAMOCHODOWYCH PIRELLI
Tor w dość dużym tempie robił się coraz szybszy, zwłaszcza gdy nawierzchnia została oczyszczona z plam oleju. Dzięki temu mogliśmy obserwować szybką i zaciętą sesję kwalifikacyjną, w której wielu kierowców zdołało pobić poprzedni najlepszy czas okrążenia z Singapuru. Na torze, który w tak dużym stopniu premiuje przyczepność mechaniczną, szersze opony w specyfikacji z sezonu 2017 wyraźnie przyczyniły się do osiągania takich wyników. Poziomy zużycia i degradacji są niskie w przypadku wszystkich trzech mieszanek, zatem najlepszą strategią powinien być jeden pit stop. Jednak w każdej z dotychczasowych edycji Grand Prix Singapuru ogłaszano neutralizację, więc w połączeniu z nieprzewidywalnymi warunkami na torze oznacza to, że zespoły muszą zachować elastyczne podejście i dostosowywać swoje strategie do warunków w wyścigu.

DZISIEJSZE ZACHOWANIE OPON
Ultramiękkie „fioletowe”: Wykorzystywane dzisiaj w trzecim treningu i kwalifikacjach, szybsze o około sekundę od supermiękkich.
Supermiękkie „czerwone”: Dzisiaj używana tylko podczas okrążeń instalacyjnych w trzecim treningu, ważna w wyścigu.
Miękkie „żółte”: Może być kluczowym składnikiem jutrzejszej strategii jednego pit stopu.

NAJWIĘCEJ OKRĄŻEŃ Z ROZBICIEM NA MIESZANKI
MIĘKKA Vettel 23
SUPERMIĘKKA Grosjean, Perez, Verstappen 23
ULTRAMIĘKKA Ricciardo 26

NAJLEPSZE CZASY Z ROZBICIEM NA MIESZANKI
MIĘKKA Hamilton 1.42,505
SUPERMIĘKKA Verstappen 1.42,077
ULTRAMIĘKKA Vettel 1.39,491

KOMPLETY OGUMIENIA DOSTĘPNE NA WYŚCIG