Verstappen najszybszy w mokrym pierwszym treningu
Sesja rozpoczęła się z 30 minutowym opóźnieniem
29.09.1706:37
4959wyświetlenia
Embed from Getty Images
Malezja nie raz okazywała swą naturę Formule 1 i tak też stało się dziś tuż przed rozpoczęciem pierwszego treningu. Nad torem Sepang pojawiła się tropikalna ulewa i start sesji musiał zostać przesunięty, ze względu na ogromną ilość wody zalegającej na trasie.
Początek treningu upłynął pod znakiem przejazdów samochodu bezpieczeństwa i sprawdzania, czy jest sens zapalenia zielonego światła na końcu pitlane. Ostatecznie dopiero po 30 minutach trening oficjalnie się rozpoczął, choć czas nieubłaganie upływał i kierowcom pozostało 60 minut na sprawdzenie swojej formy na mokrej nawierzchni.
Niemal wszyscy zawodnicy wyjechali na pojedyncze okrążenia instalacyjne i szybko zniknęli w swoich garażach, czekając na poprawę warunków na torze. Oczywiście w użyciu były opony deszczowe. Nikt też nie zdecydował się na wykręcenie czasu. Po kolejnych kilkunastu minutach na trasie pojawił się Esteban Ocon na przejściowych oponach, stwierdzając przy tym, że warunki są już całkiem dobre.
Chwilę później na torze pojawiło się nieco więcej zawodników i pierwszym czasem popisał się Ricciardo - 1:55,601. Ruch na torze zdecydowanie się zwiększył i zawodnicy kręcili kolejne kółka, stale poprawiając czasy. Ostatecznie najszybszy był Max Verstappen z czasem 1:48,962. Za jego pelcami uplasował się Ricciardo, a dalej o dziwo Fernando Alonso. Mimo wszystko czasy pierwszego treningu można uznać za nieistotne ze względu na wspomniane warunki.
Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 31°C
Temperatura powietrza: 27°C
Prędkość wiatru: 1,0 m/s
Wilgotność powietrza: 80%
Mokro
Malezja nie raz okazywała swą naturę Formule 1 i tak też stało się dziś tuż przed rozpoczęciem pierwszego treningu. Nad torem Sepang pojawiła się tropikalna ulewa i start sesji musiał zostać przesunięty, ze względu na ogromną ilość wody zalegającej na trasie.
Początek treningu upłynął pod znakiem przejazdów samochodu bezpieczeństwa i sprawdzania, czy jest sens zapalenia zielonego światła na końcu pitlane. Ostatecznie dopiero po 30 minutach trening oficjalnie się rozpoczął, choć czas nieubłaganie upływał i kierowcom pozostało 60 minut na sprawdzenie swojej formy na mokrej nawierzchni.
Niemal wszyscy zawodnicy wyjechali na pojedyncze okrążenia instalacyjne i szybko zniknęli w swoich garażach, czekając na poprawę warunków na torze. Oczywiście w użyciu były opony deszczowe. Nikt też nie zdecydował się na wykręcenie czasu. Po kolejnych kilkunastu minutach na trasie pojawił się Esteban Ocon na przejściowych oponach, stwierdzając przy tym, że warunki są już całkiem dobre.
Chwilę później na torze pojawiło się nieco więcej zawodników i pierwszym czasem popisał się Ricciardo - 1:55,601. Ruch na torze zdecydowanie się zwiększył i zawodnicy kręcili kolejne kółka, stale poprawiając czasy. Ostatecznie najszybszy był Max Verstappen z czasem 1:48,962. Za jego pelcami uplasował się Ricciardo, a dalej o dziwo Fernando Alonso. Mimo wszystko czasy pierwszego treningu można uznać za nieistotne ze względu na wspomniane warunki.
Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 31°C
Temperatura powietrza: 27°C
Prędkość wiatru: 1,0 m/s
Wilgotność powietrza: 80%
Mokro
REZULTATY TRENINGU 1
P. | Kierowca (Nr) | Bolid | Opony | Czas okr. | Strata | Odstęp | Okr. |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Max Verstappen (33) | Red Bull RB13 | 1:48,962 | 11 | |||
2 | Daniel Ricciardo (3) | Red Bull RB13 | 1:49,719 | 0,757 | 0,757 | 12 | |
3 | Fernando Alonso (14) | McLaren MCL32 | 1:50,597 | 1,635 | 0,878 | 6 | |
4 | Kimi Raikkonen (7) | Ferrari SF70H | 1:50,734 | 1,772 | 0,137 | 12 | |
5 | Sebastian Vettel (5) | Ferrari SF70H | 1:51,009 | 2,047 | 0,275 | 12 | |
6 | Lewis Hamilton (44) | Mercedes W08 EQ Power+ | 1:51,518 | 2,556 | 0,509 | 8 | |
7 | Valtteri Bottas (77) | Mercedes W08 EQ Power+ | 1:52,007 | 3,045 | 0,489 | 10 | |
8 | Lance Stroll (18) | Williams FW40 | 1:52,295 | 3,333 | 0,288 | 9 | |
9 | Pierre Gasly (10) | Toro Rosso STR12 | 1:52,380 | 3,418 | 0,085 | 14 | |
10 | Siergiej Sirotkin (46) | Renault R.S.17 | 1:53,521 | 4,559 | 1,141 | 10 | |
11 | Jolyon Palmer (30) | Renault R.S.17 | 1:53,625 | 4,663 | 0,104 | 10 | |
12 | Stoffel Vandoorne (2) | McLaren MCL32 | 1:53,771 | 4,809 | 0,146 | 10 | |
13 | Esteban Ocon (31) | Force India VJM10 | 1:53,896 | 4,934 | 0,125 | 6 | |
14 | Sean Gelael (38) | Toro Rosso STR12 | 1:54,610 | 5,648 | 0,714 | 13 | |
15 | Sergio Perez (11) | Force India VJM10 | 1:54,669 | 5,707 | 0,059 | 4 | |
16 | Charles Leclerc (37) | Sauber C36 | 1:55,280 | 6,318 | 0,611 | 10 | |
17 | Pascal Wehrlein (94) | Sauber C36 | 1:55,652 | 6,690 | 0,372 | 10 | |
18 | Romain Grosjean (8) | Haas VF-17 | 1:56,211 | 7,249 | 0,559 | 8 | |
19 | Antonio Giovinazzi (50) | Haas VF-17 | 1:56,339 | 7,377 | 0,128 | 6 | |
20 | Felipe Massa (19) | Williams FW40 | - | - | - | 3 |
107% najlepszego czasu: 1:56,589