Informacja Pirelli po kwalifikacjach do GP Malezji
Możliwą strategią na wyścig jest jeden pit stop, według schematu supermiękkie/miękkie.
01.10.1706:03
771wyświetlenia
Embed from Getty Images
Lewis Hamilton z Mercedesa zdobył pole position do Grand Prix Malezji po dramatycznych kwalifikacjach, rozegranych w ciepłych warunkach przy temperaturze nawierzchni przekraczającej 40 stopni Celsjusza.
Obaj kierowcy Mercedesa oraz Kimi Raikkonen z Ferrari i Max Verstappen z Red Bulla przeszli przez sesję Q1 korzystając tylko z miękkich opon, które podczas treningów były wolniejsze o około 0,8 sekundy na okrążeniu od supermiękkich.
Następnie przez resztę sesji kwalifikacyjnej - odbywającej się nietypowo od godziny 17:00 czasu miejscowego, czyli dwie godziny po planowanym starcie niedzielnego wyścigu - korzystano tylko z supermiękkiej mieszanki.
MARIO ISOLA - SZEF DZIAŁU WYŚCIGÓW SAMOCHODOWYCH PIRELLI
DZISIEJSZE ZACHOWANIE OPON
Supermiękkie „czerwone”: Wykorzystywane przez większość kwalifikacji, pierwsza dziesiątka wystartuje na nich do wyścigu.
Miękkie „żółte”: Pierwsza czwórka w sesji Q1 uzyskała na nich swoje najlepsze czasy w tym segmencie sesji.
Pośrednie „białe”: Używane w trzecim treningu, ale prawdopodobnie nie zobaczymy ich w wyścigu; duża różnica osiągów w porównaniu z miękką mieszanką.
KOMPLETY OGUMIENIA DOSTĘPNE NA WYŚCIG
Lewis Hamilton z Mercedesa zdobył pole position do Grand Prix Malezji po dramatycznych kwalifikacjach, rozegranych w ciepłych warunkach przy temperaturze nawierzchni przekraczającej 40 stopni Celsjusza.
Obaj kierowcy Mercedesa oraz Kimi Raikkonen z Ferrari i Max Verstappen z Red Bulla przeszli przez sesję Q1 korzystając tylko z miękkich opon, które podczas treningów były wolniejsze o około 0,8 sekundy na okrążeniu od supermiękkich.
Następnie przez resztę sesji kwalifikacyjnej - odbywającej się nietypowo od godziny 17:00 czasu miejscowego, czyli dwie godziny po planowanym starcie niedzielnego wyścigu - korzystano tylko z supermiękkiej mieszanki.
MARIO ISOLA - SZEF DZIAŁU WYŚCIGÓW SAMOCHODOWYCH PIRELLI
Przez godzinną sesję kwalifikacyjną korzystano z mieszanki supermiękkiej, jedynie czterej kierowcy uzyskali swoje najlepsze czasy w Q1 na miękkim ogumieniu. Kolejny raz podtrzymana została tendencja poprawiania najlepszych czasów w tym sezonie, przy wykorzystaniu miększych niż poprzednio mieszanek - tegoroczny czas pole position jest lepszy o prawie trzy sekundy od analogicznego rezultatu z sezonu 2016. Mimo większych wymagań stawianych przed oponami i wyższych prędkości w zakrętach - co poskutkowało lepszymi czasami okrążeń i systematycznym poprawianiem rekordu okrążenia w ten weekend - możliwą strategią na wyścig jest jeden pit stop, według schematu supermiękkie/miękkie. Interesującym wariantem mogą być dwa pit stopy, jeśli warunki będą wyraźnie cieplejsze niż podczas dzisiejszych kwalifikacji. Jednak zmienna pogoda sprawia, że Sepang tradycyjnie jest jednym z wyścigów, w których trudno o właściwą prognozę.
DZISIEJSZE ZACHOWANIE OPON
Supermiękkie „czerwone”: Wykorzystywane przez większość kwalifikacji, pierwsza dziesiątka wystartuje na nich do wyścigu.
Miękkie „żółte”: Pierwsza czwórka w sesji Q1 uzyskała na nich swoje najlepsze czasy w tym segmencie sesji.
Pośrednie „białe”: Używane w trzecim treningu, ale prawdopodobnie nie zobaczymy ich w wyścigu; duża różnica osiągów w porównaniu z miękką mieszanką.
KOMPLETY OGUMIENIA DOSTĘPNE NA WYŚCIG