Ferrari dokonało wymiany komponentów silnika w bolidzie Vettela
Przeprowadzona w nocy analiza pozwoliła także odkryć przyczynę awarii z Q1.
01.10.1707:40
2397wyświetlenia
Embed from Getty Images
Ferrari dokonało wymiany komponentów jednostki napędowej w bolidzie Sebastiana Vettela, po wykryciu źródła awarii, jaka uniemożliwiła Niemcowi pokonanie pomiarowego okrążenia w trakcie kwalifikacji.
Po zakończeniu trzeciego treningu mechanicy Scuderii dokonali wymiany silnika w SF70H czterokrotnego mistrza świata. Problem z ciśnieniem w turbosprężarce sprawił jednak, że Niemiec zakończył czasówkę na etapie Q1 i wyruszy do niedzielnego wyścigu z ostatniego, dwudziestego pola startowego.
Przeprowadzona w nocy analiza wykazała, że przyczyną usterki był zepsuty kolektor, który doprowadzał powietrze z kompresora do silnika spalinowego. Awaria ta stanowiła dużą niespodziankę dla włoskiego zespołu, który podkreśla, że przed wysłaniem do Malezji nowy silnik pracował bez problemów na hamowni w Maranello. Pierwsze oznaki problemu z kolektorem pojawiły się dopiero w Q1.
Ze względu na to, że Vettel startuje do wyścigu z ostatniego pola, Ferrari dokonało w jego bolidzie wymiany komponentów jednostki napędowej, instalując piąty silnik spalinowy, piąty generator odpowiadający za odzyskiwanie energii termicznej (MGU-H) i piątą turbosprężarkę. Zgodnie z przepisami na Niemca zostanie nałożona kara cofnięcia o 20 pozycji na starcie Grand Prix Malezji.
Ferrari dokonało wymiany komponentów jednostki napędowej w bolidzie Sebastiana Vettela, po wykryciu źródła awarii, jaka uniemożliwiła Niemcowi pokonanie pomiarowego okrążenia w trakcie kwalifikacji.
Po zakończeniu trzeciego treningu mechanicy Scuderii dokonali wymiany silnika w SF70H czterokrotnego mistrza świata. Problem z ciśnieniem w turbosprężarce sprawił jednak, że Niemiec zakończył czasówkę na etapie Q1 i wyruszy do niedzielnego wyścigu z ostatniego, dwudziestego pola startowego.
Przeprowadzona w nocy analiza wykazała, że przyczyną usterki był zepsuty kolektor, który doprowadzał powietrze z kompresora do silnika spalinowego. Awaria ta stanowiła dużą niespodziankę dla włoskiego zespołu, który podkreśla, że przed wysłaniem do Malezji nowy silnik pracował bez problemów na hamowni w Maranello. Pierwsze oznaki problemu z kolektorem pojawiły się dopiero w Q1.
Ze względu na to, że Vettel startuje do wyścigu z ostatniego pola, Ferrari dokonało w jego bolidzie wymiany komponentów jednostki napędowej, instalując piąty silnik spalinowy, piąty generator odpowiadający za odzyskiwanie energii termicznej (MGU-H) i piątą turbosprężarkę. Zgodnie z przepisami na Niemca zostanie nałożona kara cofnięcia o 20 pozycji na starcie Grand Prix Malezji.
KOMENTARZE