Informacja Pirelli po kwalifikacjach przed GP Japonii
Optymalną strategią na wyścig powinny być dwa pit stopy.
07.10.1716:43
923wyświetlenia
Embed from Getty Images
Suzuka, 7 października 2017 - Lewis Hamilton z Mercedesa ustanowił rekordowy czas okrążenia w historii toru Suzuka, dokonując tego na oponach supermiękkich.
Hamilton i Sebastian Vettel z Ferrari jako jedyni przeszli przez sesję Q1 przy użyciu miękkich opon, podczas gdy ich zespołowi partnerzy, Valtteri Bottas i Kimi Raikkonen, zastosowali alternatywną strategię w Q2. Obaj uzyskali swoje najlepsze czasy okrążeń w tym segmencie kwalifikacji na miękkiej mieszance, na której wystartują do niedzielnego wyścigu. Jednak Bottas i Raikkonen są w grupie kilku kierowców, którzy z powodu nałożonych kar wystartują z dalszych pozycji.
Na jutro zapowiadane są suche warunki, a optymalną strategią w takiej sytuacji powinny być dwa pit stopy. Mimo to na Suzuce zawsze istnieje możliwość neutralizacji, która wpłynie na strategię - czerwonymi flagami przerywano treningi oraz sesję Q1.
MARIO ISOLA - SZEF DZIAŁU WYŚCIGÓW SAMOCHODOWYCH PIRELLI
DZISIEJSZE ZACHOWANIE OPON
Supermiękkie „czerwone”: Wszyscy kierowcy z pierwszych dziesięciu pól na starcie, poza Bottasem, wystartują na nich do wyścigu.
Miękkie „żółte”: Bottas i Raikkonen jako jedyni korzystali z tych opon w Q2.
Pośrednie „białe”: Używane tylko na początku trzeciego treningu, na okrążeniach instalacyjnych.
NAJWIĘCEJ OKRĄŻEŃ Z ROZBICIEM NA OPONY
POŚREDNIE Alonso, Grosjean, Magnussen 3
MIĘKKIE Perez 18
SUPERMIĘKKIE Raikkonen 19
DESZCZOWE Hamilton, Stroll 4
NAJLEPSZE CZASY Z ROZBICIEM NA OPONY
POŚREDNIE - -
MIĘKKIE Bottas 1.28,543
SUPERMIĘKKIE Hamilton 1.27,319
DESZCZOWE Hamilton 1.48,719
KOMPLETY OGUMIENIA DOSTĘPNE NA WYŚCIG
Suzuka, 7 października 2017 - Lewis Hamilton z Mercedesa ustanowił rekordowy czas okrążenia w historii toru Suzuka, dokonując tego na oponach supermiękkich.
Hamilton i Sebastian Vettel z Ferrari jako jedyni przeszli przez sesję Q1 przy użyciu miękkich opon, podczas gdy ich zespołowi partnerzy, Valtteri Bottas i Kimi Raikkonen, zastosowali alternatywną strategię w Q2. Obaj uzyskali swoje najlepsze czasy okrążeń w tym segmencie kwalifikacji na miękkiej mieszance, na której wystartują do niedzielnego wyścigu. Jednak Bottas i Raikkonen są w grupie kilku kierowców, którzy z powodu nałożonych kar wystartują z dalszych pozycji.
Na jutro zapowiadane są suche warunki, a optymalną strategią w takiej sytuacji powinny być dwa pit stopy. Mimo to na Suzuce zawsze istnieje możliwość neutralizacji, która wpłynie na strategię - czerwonymi flagami przerywano treningi oraz sesję Q1.
MARIO ISOLA - SZEF DZIAŁU WYŚCIGÓW SAMOCHODOWYCH PIRELLI
Niesamowite okrążenie Hamiltona, który wymazał poprzedni rekord wszech czasów na Suzuce, jest potwierdzeniem tempa najnowszej generacji samochodów i opon Formuły 1, mimo że przygotowania do wyścigu były dotychczas przerywane przez pogodę oraz czerwone flagi. Czas pole position był w tym sezonie lepszy o 3,3 sekundy niż w zeszłym roku, a ogumienie spisało się perfekcyjnie.
W wyścigu spodziewamy się strategii dwóch pit stopów w przypadku większości kierowców, bo jest to jeden z najbardziej obciążających ogumienie torów w całym kalendarzu. Już w kwalifikacjach mieliśmy do czynienia z pierwszymi zagrywkami taktycznymi: dwaj kierowcy, którzy otrzymali kary na starcie, wybrali opony miękkie na pierwszy przejazd. To powinno im umożliwić zyskanie pozycji dzięki późniejszemu pierwszemu zjazdowi. Miniony weekend w Malezji udowodnił, że właściwa strategia pomaga w osiągnięciu dobrego wyniku, nawet mimo startu z dalszej pozycji.
DZISIEJSZE ZACHOWANIE OPON
Supermiękkie „czerwone”: Wszyscy kierowcy z pierwszych dziesięciu pól na starcie, poza Bottasem, wystartują na nich do wyścigu.
Miękkie „żółte”: Bottas i Raikkonen jako jedyni korzystali z tych opon w Q2.
Pośrednie „białe”: Używane tylko na początku trzeciego treningu, na okrążeniach instalacyjnych.
NAJWIĘCEJ OKRĄŻEŃ Z ROZBICIEM NA OPONY
POŚREDNIE Alonso, Grosjean, Magnussen 3
MIĘKKIE Perez 18
SUPERMIĘKKIE Raikkonen 19
DESZCZOWE Hamilton, Stroll 4
NAJLEPSZE CZASY Z ROZBICIEM NA OPONY
POŚREDNIE - -
MIĘKKIE Bottas 1.28,543
SUPERMIĘKKIE Hamilton 1.27,319
DESZCZOWE Hamilton 1.48,719
KOMPLETY OGUMIENIA DOSTĘPNE NA WYŚCIG