Informacja Pirelli po wyścigu o GP Meksyku
Wszystkie mieszanki w użyciu podczas wyścigu.
30.10.1712:55
2435wyświetlenia
Embed from Getty Images
Emocjonującą Grand Prix Meksyku wygrał Max Verstappen z Red Bulla, po zastosowaniu zgodnej z przewidywaniami strategii jednego pit stopu. Kolizja na początku wyścigu pomiędzy walczącymi o tytuł Lewisem Hamiltonem (Mercedes) i Sebastianem Vettelem (Ferrari) zmusiła obu zawodników do zastosowania alternatywnej strategii dwóch pit stopów.
Po założeniu miękkich opon po pierwszym okrążeniu, obaj kierowcy wykorzystali wirtualną neutralizację w połowie wyścigu do przesiadki na ogumienie supermiękkie (Hamilton) i ultramiękkie (Vettel). Ponieważ Vettel nie dojechał do mety w pierwszej dwójce, Hamilton mógł świętować swój czwarty tytuł mistrza świata - i trzeci na oponach Pirelli.
Obok Carlosa Sainza z Renault i Sergio Pereza z Force India, Hamilton i Vettel jako jedyni zatrzymywali się po dwa razy. Pozostali kierowcy zjeżdżali po razie, a Kimi Raikkonen został najwyżej sklasyfikowanym kierowcą, który na drugi przejazd założył opony miękkie, a nie supermiękkie.
MARIO ISOLA - SZEF DZIAŁU WYŚCIGÓW SAMOCHODOWYCH PIRELLI
PRZEWIDYWALNOŚĆ NASZEJ PROGNOZY
Max Verstappen wygrał Grand Prix Meksyku, stosując zgodną z przewidywaniami strategię jednego pit stopu, wykonując jedyny zjazd na 32. okrążeniu i zmieniając opony ultramiękkie na supermiękkie.
OGUMIENIE UŻYTE W WYŚCIGU
Emocjonującą Grand Prix Meksyku wygrał Max Verstappen z Red Bulla, po zastosowaniu zgodnej z przewidywaniami strategii jednego pit stopu. Kolizja na początku wyścigu pomiędzy walczącymi o tytuł Lewisem Hamiltonem (Mercedes) i Sebastianem Vettelem (Ferrari) zmusiła obu zawodników do zastosowania alternatywnej strategii dwóch pit stopów.
Po założeniu miękkich opon po pierwszym okrążeniu, obaj kierowcy wykorzystali wirtualną neutralizację w połowie wyścigu do przesiadki na ogumienie supermiękkie (Hamilton) i ultramiękkie (Vettel). Ponieważ Vettel nie dojechał do mety w pierwszej dwójce, Hamilton mógł świętować swój czwarty tytuł mistrza świata - i trzeci na oponach Pirelli.
Obok Carlosa Sainza z Renault i Sergio Pereza z Force India, Hamilton i Vettel jako jedyni zatrzymywali się po dwa razy. Pozostali kierowcy zjeżdżali po razie, a Kimi Raikkonen został najwyżej sklasyfikowanym kierowcą, który na drugi przejazd założył opony miękkie, a nie supermiękkie.
MARIO ISOLA - SZEF DZIAŁU WYŚCIGÓW SAMOCHODOWYCH PIRELLI
Kolizja na pierwszym okrążeniu oraz wirtualna neutralizacja w połowie wyścigu oznaczały, że Hamilton i Vettel musieli odejść od przewidywanej strategii jednego pit stopu, wprowadzając do wyścigu nowy element strategiczny. Kluczowe było utrzymanie opon w optymalnym oknie pracy, w warunkach niskiej degradacji, minimalnego docisku w rozrzedzonym powietrzu oraz śliskiej nawierzchni. Max Verstappen idealnie poradził sobie z meksykańskim wyzwaniem, pieczętując podręcznikowe zwycięstwo. W wyścigu korzystano ze wszystkich trzech mieszanek, a zespoły stosowały różne strategie w reakcji na zmieniające się warunki w tej fascynującej Grand Prix, w której nie pojawiły się żadne problemy z oponami. Gratulacje dla Lewisa Hamiltona za w pełni zasłużony czwarty mistrzowski tytuł, po niesamowitym sezonie.
PRZEWIDYWALNOŚĆ NASZEJ PROGNOZY
Max Verstappen wygrał Grand Prix Meksyku, stosując zgodną z przewidywaniami strategię jednego pit stopu, wykonując jedyny zjazd na 32. okrążeniu i zmieniając opony ultramiękkie na supermiękkie.
OGUMIENIE UŻYTE W WYŚCIGU