Informacja Pirelli przed GP Brazylii

Szybkie serie łuków i duże przeciążenia występujące na Interlagos dość mocno obciążają opony.
07.11.1711:36
informacja prasowa
856wyświetlenia
Embed from Getty Images

Na przedostatnią rundę mistrzostw świata Formuły 1 firma Pirelli przywozi pośrednie opony P Zero „białe”, miękkie P Zero „żółte” oraz supermiękkie P Zero „czerwone”. To ostatni tegoroczny weekend z udziałem pośredniej mieszanki.

Tor Interlagos jest jednym z najkrótszych i najbardziej intensywnych obiektów w kalendarzu - zarówno pod względem wymagań fizycznych, jak i atmosfery. Pętla składa się z sekwencji następujących po sobie szybkich zakrętów i częstych zmian poziomów, a lokalny klimat to występujące naprzemiennie piekielne upały oraz ulewne deszcze. Po raz kolejny nominacja mieszanek jest miększa niż w przeszłości: najtwardszą dostępną jest teraz pośrednia.

TRZY NOMINOWANE MIESZANKI
• Supermiękka „czerwona”
• Miękka „żółta”
• Pośrednia „biała”

TOR Z PUNKTU WIDZENIA OGUMIENIA
• Niedawno wymieniono nawierzchnię toru, wygładzając przy okazji słynne nierówności.
• Drugie najkrótsze okrążenie sezonu (po Monako) oznacza nie tylko prawie nieprzerwaną jazdę w zakrętach, ale również konieczność zjeżdżania z optymalnej linii przy próbach wyprzedzania.
• Kierunek jazdy jest przeciwny do ruchu wskazówek zegara, a najmocniej obciążoną oponą jest prawa tylna.
• Szybkie serie łuków i duże przeciążenia dość mocno obciążają opony.
• Opony są także często poddawane siłom działającym jednocześnie w osi poprzecznej i podłużnej.
• Lewis Hamilton odniósł zwycięstwo w zeszłorocznej, deszczowej Grand Prix Brazylii bez wykonania pit stopu w wyścigowych warunkach, chociaż założył świeży komplet opon w czasie przerwy, pod czerwoną flagą.
• W sezonie 2015 pierwsza trójka zatrzymywała się po trzy razy.

MARIO ISOLA - SZEF DZIAŁU WYŚCIGÓW SAMOCHODOWYCH PIRELLI
Tak jak miało to miejsce podczas poprzedniej rundy, w Meksyku, także do Brazylii przywozimy o stopień miększe mieszanki niż przed rokiem, kiedy wybraliśmy na tę rundę twarde ogumienie. Możemy zatem spodziewać się kolejnych rekordów okrążenia w ten weekend. Z krótkim okrążeniem, wieloma pit stopami i manewrami wyprzedzania, a także tłumem pełnych pasji brazylijskich kibiców oraz potencjalnie ekstremalną pogodą, z reguły jest to szalony wyścig, w którym strategiczne wyliczenie zjazdów na zmianę opon jest bardzo ważne w walce o zminimalizowanie efektów dużego ruchu na torze. W tym roku poszliśmy o jeden krok w stronę miększych mieszanek, ale żaden kierowca nie wybrał więcej niż jednego zestawu opon pośrednich, co oznacza, że główne role podczas weekendu odegra ogumienie miękkie i supermiękkie.

CO NOWEGO?
• Opony supermiękkie pojawiają się w Brazylii po raz pierwszy od wejścia Pirelli do Formuły 1.
• Zespoły Force India i Sauber wykonały po Grand Prix Meksyku testy opon Pirelli na sezon 2018, w których udział wzięli odpowiednio Alfonso Celis i Charles Leclerc
• Kilku czołowych kierowców pojawi się w kolejny weekend w Makau, w zaopatrywanych przez Pirelli zawodach FIA GT World Cup - w tym były zawodnik F1 (i kierowca testowy Pirelli) Lucas di Grassi.
• Rajdowy Mistrz Europy FIA Chris Ingram zdominował rywalizację wśród samochodów napędzanych na przednią oś podczas niedawnego Rajdu Wielkiej Brytanii, na szutrowych oponach Pirelli Scorpion.

MINIMALNE CIŚNIENIE POCZĄTKOWE NA BRAZYLIĘ (SLICKI)
22,5 psi (przód) | 20,0 psi (tył)

MAKSYMALNY KĄT NACHYLENIA KÓŁ PRZY MAKSYMALNYM OBCIĄŻENIU
-3,25° (przód) | -2,00° (tył)