Abiteboul: Formuła 1 nie powinna rezygnować z MGU-H
Zdaniem Renault i Mercedesa nie należy zmierzać w kierunku rozwoju nowej koncepcji silnika.
07.11.1712:14
2662wyświetlenia
Embed from Getty Images
Zdaniem dyrektora zarządzającego projektu Renault w Formule 1 - Cyrila Abiteboula, plany rezygnacji z wykorzystywania MGU-H od sezonu 2021 zmuszą producentów do zaprojektowania zupełnie nowych jednostek napędowych.
Według przedstawionych w ubiegłym tygodniu propozycji zmian w przepisach dotyczących silników, od 2021 roku z Formuły 1 zniknie MGU-H. Generator odpowiedzialny za odzyskiwanie energii termicznej zapewnia 60% energii z systemów hybrydowych obecnych jednostek napędowych, które w szczytowych momentach są w stanie zapewniać moc zbliżoną do poziomu tysiąca koni mechanicznych.
Szef działu sportów motorowych Mercedesa - Toto Wolff, dodał:
Z kolei dyrektor Coswortha, jednej z firm, które brały udział w ostatnich spotkaniach mających na celu wypracowanie nowej formuły jednostek napędowych serii Grand Prix, zaznacza, że MGU-H stanowi poważną barierę uniemożliwiającą wejście do F1 nowych dostawców silników.
Zdaniem dyrektora zarządzającego projektu Renault w Formule 1 - Cyrila Abiteboula, plany rezygnacji z wykorzystywania MGU-H od sezonu 2021 zmuszą producentów do zaprojektowania zupełnie nowych jednostek napędowych.
Według przedstawionych w ubiegłym tygodniu propozycji zmian w przepisach dotyczących silników, od 2021 roku z Formuły 1 zniknie MGU-H. Generator odpowiedzialny za odzyskiwanie energii termicznej zapewnia 60% energii z systemów hybrydowych obecnych jednostek napędowych, które w szczytowych momentach są w stanie zapewniać moc zbliżoną do poziomu tysiąca koni mechanicznych.
Uważamy, że MGU-H to fantastyczny system, jaki jest w stanie zapewniać trwałą moc na przestrzeni całego wyścigu. Znajdujemy się w sytuacji, w której może dojść do przerwania ciągłości. Problem z MGU-H polega na tym, że gdy z niego zrezygnujemy, dostaniemy całkowicie nowy silnik. Zmiana taka pociąga za sobą fundamentalne zmiany w jednostce napędowej, w tym jak pracuje turbo i tak dalej i tak dalej. Musimy stowrzyć nową koncepcję spalania, nowy sposób radzenia sobie z "turbodziurą", wydajnością, opracować nowy projekt turbosprężarki- wyjaśniał Abiteboul zapewniając, że Renault wolałoby dopracować obecne jednostki, a nie wprowadzać zupełnie nowych silników.
Szef działu sportów motorowych Mercedesa - Toto Wolff, dodał:
Musimy przejrzeć się kosztom, zwłaszcza kosztom rozwoju ponoszonym przed producentów. Trzeba zająć się tą kwestią. Musimy również pomyśleć o jakości dźwięku silników, bo na pewno jest to coś, co można poprawić. Na pewno należy dążyć do uniknięcia sytuacji, w której rozwijamy nową koncepcję silnika, bo pociągnie to za sobą ogromne koszty.
Z kolei dyrektor Coswortha, jednej z firm, które brały udział w ostatnich spotkaniach mających na celu wypracowanie nowej formuły jednostek napędowych serii Grand Prix, zaznacza, że MGU-H stanowi poważną barierę uniemożliwiającą wejście do F1 nowych dostawców silników.
MGU-H jest koszmarnie drogie i niesamowicie skomplikowane. Jeśli zaczynasz od zera prace nad systemem odzyskującym energię cieplną, zawsze będziesz miał stratę kilku lat [względem rywali]- przekonywał Bruce Wood.
KOMENTARZE