Pirelli zaprezentowało ogumienie F1 na sezon 2018
Do pięciu obecnie stosowanych mieszanek slicków dołączą dwie nowe: hipermiękka i supertwarda.
23.11.1714:21
3232wyświetlenia
Embed from Getty Images
Pirelli zaprezentowało w Abu Zabi nową gamę ogumienia Formuły 1 na sezon 2018.
Od przyszłego roku do pięciu obecnie stosowanych mieszanek zostaną dodane dwie nowe: "różowa" hipermiękka i "pomarańczowa" supertwarda. Twarde opony będą oznaczane kolorem niebieskim (ice blue). Wszystkie rodzaje będą o stopień bardziej miękkie niż w tym sezonie, a włoski producent podkreśla, że zapewni dzięki temu najszybsze ogumienie w historii Formuły 1.
Większa różnorodność ma zapewnić lepsze dopasowanie rodzajów ogumienia do charakterystyki poszczególnych torów z kalendarza serii Grand Prix. Prócz zmian mieszanek Pirelli zdecydowało się także na wprowadzenie modyfikacji w konstrukcji każdej z opon.
Szef działu sportów motorowych Pirelli - Mario Isola, wyjaśniał:
Pierwszą okazją do sprawdzenia nowego ogumienia będą dwudniowe testy, jakie odbędą się na torze Yas Marina we wtorek i środę po Grand Prix Abu Zabi.
Pirelli zaprezentowało w Abu Zabi nową gamę ogumienia Formuły 1 na sezon 2018.
Od przyszłego roku do pięciu obecnie stosowanych mieszanek zostaną dodane dwie nowe: "różowa" hipermiękka i "pomarańczowa" supertwarda. Twarde opony będą oznaczane kolorem niebieskim (ice blue). Wszystkie rodzaje będą o stopień bardziej miękkie niż w tym sezonie, a włoski producent podkreśla, że zapewni dzięki temu najszybsze ogumienie w historii Formuły 1.
Większa różnorodność ma zapewnić lepsze dopasowanie rodzajów ogumienia do charakterystyki poszczególnych torów z kalendarza serii Grand Prix. Prócz zmian mieszanek Pirelli zdecydowało się także na wprowadzenie modyfikacji w konstrukcji każdej z opon.
Szef działu sportów motorowych Pirelli - Mario Isola, wyjaśniał:
Uświadomiliśmy sobie, że ze względu na unikalne uwarunkowania narzucone w tym sezonie, niektóre z naszych obecnych mieszanek były prawdopodobnie zbyt konserwatywne. Przyszłoroczne ogumienie stanowi odpowiedź na ten problem. Naszym celem jest zapewnienie, że w trakcie większości wyścigów każdy kierowca będzie musiał co najmniej dwukrotnie zjechać na wymianę opon. Fundamentalna koncepcja projektu opon nie uległa zmianie - zachowujemy chwalone przez zawodników atrybuty, pozwalając na dalsze naciskanie od startu do mety każdego przejazdu. Wprowadzenie nowej gamy szybszych opon powinno zaowocować jeszcze ostrzejszym i bardziej spektakularnym ściganiem w 2018 roku.
Pierwszą okazją do sprawdzenia nowego ogumienia będą dwudniowe testy, jakie odbędą się na torze Yas Marina we wtorek i środę po Grand Prix Abu Zabi.
KOMENTARZE