Informacja Pirelli po wyścigu o GP Abu Zabi

Wszyscy kierowcy poza Lance'em Strollem z Williamsa wykonują po jednym pit stopie
26.11.1723:19
informacja prasowa
2722wyświetlenia
Embed from Getty Images

Yas Marina, 26 listopada 2017 - Sezon 2017 zakończył się wygraną startującego z pole position Valtteriego Bottasa z zespołu Mercedes, który zastosował zgodną z przewidywaniami strategię jednego pit stopu według schematu ultramiękkie/supermiękkie.

Większość kierowców wykonała po jednym pit stopie, przy bardzo niskich poziomach zużycia oraz degradacji na torze Yas Marina podczas wyścigu, który rozpoczął się jeszcze podczas dnia i zakończył po zmroku.

Jedynie trzej zawodnicy wystartowali na oponach supermiękkich, a Lance Stroll z Williamsa jako jedyny zaliczył więcej niż jeden pit stop: wykonał aż trzy zjazdy.

MARIO ISOLA - SZEF DZIAŁU WYŚCIGÓW SAMOCHODOWYCH PIRELLI
Niespodzianek nie było podczas ostatniej rundy tego sezonu i Bottas odniósł zasłużone zwycięstwo po starcie z pole position, jadąc na jeden pit stop. Przed wyścigiem zdawaliśmy sobie sprawę z tego, że okno na wykonanie pit stopu będzie dość szerokie, a wydarzenia na torze tylko to potwierdziły. Kilka ekip próbowało zyskiwać pozycje poprzez podcięcie bezpośrednich rywali, ale generalnie w niewielu przypadkach przyniosło to powodzenie. Teraz skupiamy naszą uwagę w pełni na sezonie 2018: kierowcy zostają na Yas Marina, by po raz pierwszy przetestować nową gamę naszych opon, zaprezentowaną przez nas w czwartek. Zwłaszcza miększe mieszanki będą dobrze dostosowane do tego toru i ciekawie będzie sprawdzić, jak spisze się nowe hipermiękkie ogumienie. Wnioski z tej sesji testowej będą miały wpływ na wybór wyścigów, na które je nominujemy w przyszłym roku.

PRZEWIDYWALNOŚĆ NASZEJ PROGNOZY
Valtteri Bottas wykonał swój jedyny pit stop i zmienił opony z ultramiękkich na supermiękkie na 21. okrążeniu: taką samą strategię zastosowało jeszcze 13 innych kierowców.

OPONY UŻYTE W WYŚCIGU