Dave Greenwood odszedł z Ferrari
Od 2015 roku Brytyjczyk pełnił funkcję inżyniera wyścigowego Kimiego Raikkonena.
08.01.1812:17
2142wyświetlenia
Embed from Getty Images
Dotychczasowy inżynier wyścigowy Kimiego Raikkonena - David Greenwood zdecydował się na odejście z Ferrari przed startem sezonu 2018.
Greenwood został zatrudniony w Scuderii przed sezonem 2015. Wcześniej piastował funkcję głównego inżyniera Marussii. Brytyjczyk zdecydował się na odejście ze stajni z Maranello ze względów osobistych. Uważa się jednak, że Greenwood dołączy wkrótce do ekipy Manora w WEC, która od tego sezonu będzie startować w klasie LMP1 korzystając z nowego prototypu Ginetty.
Nie wiadomo jeszcze, kto zostanie nowym inżynierem wyścigowym Raikkonena. Ferrari podejmie decyzję w tej sprawie w ciągu kilku najbliższych tygodni.
W zespole doszło także do jednej zmiany organizacyjnej. Na wyścigi nie będzie udawał się dyrektor do spraw operacji - Diego Ioverno, który od tego roku skoncentruje się na pracy w fabryce. Nie jest jasne, czy jego dotychczasowe zadania zostaną przekazane w ręce innej osoby, czy też będą podzielone pomiędzy personel inżynierów na torze. Jedną z możliwości jest przejęcie części obowiązków Ioverno przez Jocka Cleara - dyrektora do spraw działań wyścigowych.
Niewykluczone, że kolejne zmiany w strukturze organizacyjnej zespołu zostaną ogłoszone przed startem zimowych testów. Pierwsza tura przedsezonowych zajęć na torze w Montmelo ruszy 26 lutego.
Dotychczasowy inżynier wyścigowy Kimiego Raikkonena - David Greenwood zdecydował się na odejście z Ferrari przed startem sezonu 2018.
Greenwood został zatrudniony w Scuderii przed sezonem 2015. Wcześniej piastował funkcję głównego inżyniera Marussii. Brytyjczyk zdecydował się na odejście ze stajni z Maranello ze względów osobistych. Uważa się jednak, że Greenwood dołączy wkrótce do ekipy Manora w WEC, która od tego sezonu będzie startować w klasie LMP1 korzystając z nowego prototypu Ginetty.
Nie wiadomo jeszcze, kto zostanie nowym inżynierem wyścigowym Raikkonena. Ferrari podejmie decyzję w tej sprawie w ciągu kilku najbliższych tygodni.
W zespole doszło także do jednej zmiany organizacyjnej. Na wyścigi nie będzie udawał się dyrektor do spraw operacji - Diego Ioverno, który od tego roku skoncentruje się na pracy w fabryce. Nie jest jasne, czy jego dotychczasowe zadania zostaną przekazane w ręce innej osoby, czy też będą podzielone pomiędzy personel inżynierów na torze. Jedną z możliwości jest przejęcie części obowiązków Ioverno przez Jocka Cleara - dyrektora do spraw działań wyścigowych.
Niewykluczone, że kolejne zmiany w strukturze organizacyjnej zespołu zostaną ogłoszone przed startem zimowych testów. Pierwsza tura przedsezonowych zajęć na torze w Montmelo ruszy 26 lutego.
KOMENTARZE