Carlo Santi zostanie nowym inżynierem wyścigowym Kimiego Raikkonena?
W stajni z Maranello ma także dojść do kilku pomniejszych zmian kadrowych.
16.01.1816:46
1591wyświetlenia
Embed from Getty Images
Według informacji uzyskanych przez magazyn Autosport Ferrari potwierdzi wkrótce awans Carlo Santiego na stanowisko inżyniera wyścigowego Kimiego Raikkonena.
Poprzedni inżynier wyścigowy mistrza świata z 2007 roku - Dave Greenwood, zdecydował się na odejście ze Scuderii podając za powód względy osobiste. Chociaż team z Maranello nie ogłosił jeszcze nazwiska następcy Brytyjczyka, Autosport informuje, że zostanie nim Carlos Santi, który do sezonu 2017 współpracował z Raikkonenem jako inżynier do spraw danych.
Posunięcie to należy postrzegać jako kontynuację polityki kadrowej dyrektora technicznego Ferrari - Mattii Binotto, zakładającej szerokie możliwości awansu pracowników w strukturze organizacyjnej zespołu.
Dodatkowo należy spodziewać się kilku innych pomniejszych zmian kadrowych. Dyrektor do spraw operacji na torze - Diego Ioverno zostanie najprawdopodobniej oddelegowany do pracy w fabryce, a jego obowiązki zostaną podzielone pomiędzy dyrektora do spraw inżynierii - Jocka Cleara i dawnego szefa działu odpowiadającego za współpracę z teamami klienckimi - Claudio Albertiniego. Stanowisko głównego mechanika obejmie Christian Corradini. Z kolei były inżynier wyścigowy Carlosa Sainza z Toro Rosso - Marco Matassa dołączy do Massimo Rivoli sprawując pieczę nad juniorskim programem Ferrari.
Według informacji uzyskanych przez magazyn Autosport Ferrari potwierdzi wkrótce awans Carlo Santiego na stanowisko inżyniera wyścigowego Kimiego Raikkonena.
Poprzedni inżynier wyścigowy mistrza świata z 2007 roku - Dave Greenwood, zdecydował się na odejście ze Scuderii podając za powód względy osobiste. Chociaż team z Maranello nie ogłosił jeszcze nazwiska następcy Brytyjczyka, Autosport informuje, że zostanie nim Carlos Santi, który do sezonu 2017 współpracował z Raikkonenem jako inżynier do spraw danych.
Posunięcie to należy postrzegać jako kontynuację polityki kadrowej dyrektora technicznego Ferrari - Mattii Binotto, zakładającej szerokie możliwości awansu pracowników w strukturze organizacyjnej zespołu.
Dodatkowo należy spodziewać się kilku innych pomniejszych zmian kadrowych. Dyrektor do spraw operacji na torze - Diego Ioverno zostanie najprawdopodobniej oddelegowany do pracy w fabryce, a jego obowiązki zostaną podzielone pomiędzy dyrektora do spraw inżynierii - Jocka Cleara i dawnego szefa działu odpowiadającego za współpracę z teamami klienckimi - Claudio Albertiniego. Stanowisko głównego mechanika obejmie Christian Corradini. Z kolei były inżynier wyścigowy Carlosa Sainza z Toro Rosso - Marco Matassa dołączy do Massimo Rivoli sprawując pieczę nad juniorskim programem Ferrari.