Od sezonu 2019 wprowadzona zostanie minimalna waga kierowcy?
Propozycja ta zyskała już poparcie Komisji F1.
19.01.1814:10
4777wyświetlenia
Embed from Getty Images
Komisja F1 zgodziła się na wprowadzenie od sezonu 2019 przepisów o minimalnej wadze kierowcy.
Propozycja ta była jednym z punktów obrad Grupy Strategicznej. Jej wejście w życie od sezonu 2018 uniemożliwił jednak brak poparcia ze strony wszystkich zaangażowanych stron.
Jednomyślność nie jest jednak wymagana w przypadku zmian przepisów wchodzących w życie od nowego sezonu. Propozycję przedstawiono Komisji F1, która zgodziła się na jej implementację w 2019 roku.
Według pomysłu minimalna waga kierowcy zostanie ustalona na poziomie osiemdziesięciu kilogramów. W bolidach lżejszych zawodników będzie musiał być umieszczany balast korygujący.
Nowe przepisy będą oddzielać wagę kierowców od masy bolidów. Uznano to za konieczność po serii zmian, jakie w ostatnich latach zwiększały minimalną masę bolidów i sprawiały, że ciężsi kierowcy znajdowali się w coraz gorszej sytuacji względem lżejszych kolegów.
Grupa Strategiczna omówiła także nowe pomysły w zakresie rozmiaru i umiejscowienia oznaczeń kierowców oraz możliwe modyfikacje programu weekendów Grand Prix. Wiadomo już jednak, że w 2018 roku nie dojdzie jednak w tych obszarach do żadnych zmian.
Komisja F1 zgodziła się na wprowadzenie od sezonu 2019 przepisów o minimalnej wadze kierowcy.
Propozycja ta była jednym z punktów obrad Grupy Strategicznej. Jej wejście w życie od sezonu 2018 uniemożliwił jednak brak poparcia ze strony wszystkich zaangażowanych stron.
Jednomyślność nie jest jednak wymagana w przypadku zmian przepisów wchodzących w życie od nowego sezonu. Propozycję przedstawiono Komisji F1, która zgodziła się na jej implementację w 2019 roku.
Według pomysłu minimalna waga kierowcy zostanie ustalona na poziomie osiemdziesięciu kilogramów. W bolidach lżejszych zawodników będzie musiał być umieszczany balast korygujący.
Nowe przepisy będą oddzielać wagę kierowców od masy bolidów. Uznano to za konieczność po serii zmian, jakie w ostatnich latach zwiększały minimalną masę bolidów i sprawiały, że ciężsi kierowcy znajdowali się w coraz gorszej sytuacji względem lżejszych kolegów.
Grupa Strategiczna omówiła także nowe pomysły w zakresie rozmiaru i umiejscowienia oznaczeń kierowców oraz możliwe modyfikacje programu weekendów Grand Prix. Wiadomo już jednak, że w 2018 roku nie dojdzie jednak w tych obszarach do żadnych zmian.
KOMENTARZE