Williams straci sponsora tytularnego po sezonie 2018

Zarząd Bacardi Group podjął decyzję o zaprzestaniu promowania marki Martini w Formule 1.
27.02.1809:25
Nataniel Piórkowski
4175wyświetlenia
Embed from Getty Images

Sezon 2018 jest ostatnim, w trakcie którego Martini pełni rolę sponsora tytularnego Williamsa.

Legendarne biało-niebiesko-czerwone malowanie Martini powróciło do Formuły 1 w 2014 roku na mocy wieloletniej umowy podpisanej przez firmę z ekipą Williamsa.

Według ustaleń Autosportu Martini brało pod uwagę możliwość przedłużenia umowy sponsorskiej z Williamsem lub nawiązanie współpracy z jednym z pozostałych zespołów. Zarząd Bacardi Group zadecydował jednak o całkowitym wycofaniu marki z F1, argumentując to zmianą celów strategicznych.

Wiceszefowa Williamsa - Claire Williams stwierdziła: Prowadziliśmy rozmowy na temat przedłużenia umowy poza sezon 2018. Pomimo tego, że chcielibyśmy tego dokonać, Bacardi Group poinformowało nas o całkowitym wycofaniu się z Formuły 1 po wygaśnięciu obecnego porozumienia. Mają wiele marek do promowania i oczywiście z biegiem czasu zmieniają się ich strategiczne priorytety.

Odejście Martini będzie sporym ciosem dla budżetu Williamsa. Zespół dysponuje jednak solidną grupą sponsorów, a w ostatnim czasie nawiązał relacje z firmą Acronis. Ekipa otrzymuje także wsparcie finansowe ze strony SMP Racing oraz rodziny Lance'a Strolla.

Sugerowano, że dobre relacje z Martini mogłyby zostać naruszone decyzją o zatrudnieniu przez zespół dwóch kierowców mających mniej niż 25 lat - okazało się to jednak zwykłą plotką. Włoska firma będzie w tym roku współpracowała z zawodnikami stajni z Grove - w tym z Robertem Kubicą - prowadząc swoje kampanie marketingowe i świętując pięćdziesięciolecie Martini Racing.

KOMENTARZE

14
RY2N
27.02.2018 02:17
To, że zdementowali informację jakoby"dobre relacje z Martini mogłyby zostać naruszone decyzją o zatrudnieniu przez zespół dwóch kierowców mających mniej niż 25 lat" nie oznacza, że mówią prawdę. Co więcej jest bardzo prawdopodobne, że ściemniają i tak naprawdę była to kropla, która przelała czarę goryczy. Z całą pewnością wiadomo, że Martini wymagało co najmniej jednego pełoletniego (>25) kierowcy a najlepiej dówch. Jak się nie szanuje wymagań głównego sponsora to trudno oczekiwać cudów. Wygląda na to, że to początek końca Williamsa, bo Rosjanie szybko się znudzą nową zabawką. Pamiętajmy, że Kubica ma duże poprarcie we Włoszech i ruch Martini/Bacardi może mieć jakieś dodatkowe, zakulisowe przyczyny.
marcelo92
27.02.2018 01:29
Często pisze z telefonu, tam ciężej kontrolować tekst :d
Aeromis
27.02.2018 01:16
@marcelo92 Racja to. Proszę jednak naucz się pisać "po za" poprawnie tj. łącznie, bo nie wiem co chcesz przekazać, czy coś jest "po" czymś, czy "za" czymś... poza tym kiepsko to wygląda.
marcelo92
27.02.2018 01:11
Patrząc na Force India można stwierdzić, że podstawą są dwaj dobrzy kierowcy, a nie jeden. A kolejną rzecza jest jakiś plan, który wykracza po za długość jednego sezonu.
Aeromis
27.02.2018 11:56
Williams tradycyjnie nie wykorzystał swojej szansy, pomimo iż byli tacy mocni i to nie mając najlepszych kierowców. Były podia, było dwukrotne trzecie miejsce w klasyfikacji konstruktorów, było niemal wszystko a zrobili to co "zawsze". Nic dziwnego że Bacardi Group grzecznie stwierdziło, że zajmie się innymi reklamami, bo teraz już widzą z kim się związali. Nie wiem czy ta stajnia jest w ogóle zdolna do refleksji, motyw mało kasy, słaby bolid i dwóch paydriverów już przerabiali, nie wykluł się z tego choćby porządny kierowca numer dwa (z kasą). Tylko czy ktoś tam ma pamięć zdolną ogarnąć choćby ostatnie 10 lat choćby po to aby zoptymalizować scenariusz na choćby najbliższe 2-3 sezony? Od dłuższego czasu ja nic takiego w Williamsie nie widzę. Jeśli zostaną zmienione podziały kasy przez Liberty Media i duże dodatki które ma Williams to dopiero zaczną się kłopoty.
sneer
27.02.2018 11:24
Dziwię się, że Haas nie chciał go już w tym roku. No, ale zobaczymy, może jest już coś podpisane, tylko nie wiemy?
marcelo92
27.02.2018 10:37
Ja osobiście myśle o Haas. Oni akurat nie mają najwyższych lotów kierowców... pozbyliby sie ciągłego narzekacza na hamulce.
bartoszcze
27.02.2018 10:33
@RoMan A czemu Diageo miałoby wchodzić do Williamsa, skoro jest w Force India?
rno2
27.02.2018 10:30
@marcelo92 Myślę, że nikt nie myśli już poważnie o Kubicy jako kierorwcy wyścigowym Williamsa. Raczej oczekuje się, że Kubica tymi testami treningami przekona do siebie inne zespoły i ucieknie z Grove tak szybko, jak to będzie możliwe.
RoMan
27.02.2018 09:50
Czas na Smirnoff? ;)
marcelo92
27.02.2018 08:59
Raczej nie ma szans, że Kubica w Williamsie wróci do ściagnia... musi się rozglądać za czymś innym. williams jak widać ma własne problemy.
JuJu_Hound
27.02.2018 08:42
I dlatego właśnie wiek kierowców nie miał żadnego znaczenia przy wyborze wiedząc ze Martini odchodzi. Musieli zastapic Martini rosyjskim szmalem. Nie dziwie im się. To bedzie trudny rok ale wyniki beda mialy wplyw na przyszlosc tego zespolu.
marcelo92
27.02.2018 08:39
Wybór Sirotkina jednak nie taki głupi z ich strony...
Berni
27.02.2018 08:31
Trzeba było zatrudnić Kubicę XD