Williams straci sponsora tytularnego po sezonie 2018
Zarząd Bacardi Group podjął decyzję o zaprzestaniu promowania marki Martini w Formule 1.
27.02.1809:25
4175wyświetlenia
Embed from Getty Images
Sezon 2018 jest ostatnim, w trakcie którego Martini pełni rolę sponsora tytularnego Williamsa.
Legendarne biało-niebiesko-czerwone malowanie Martini powróciło do Formuły 1 w 2014 roku na mocy wieloletniej umowy podpisanej przez firmę z ekipą Williamsa.
Według ustaleń Autosportu Martini brało pod uwagę możliwość przedłużenia umowy sponsorskiej z Williamsem lub nawiązanie współpracy z jednym z pozostałych zespołów. Zarząd Bacardi Group zadecydował jednak o całkowitym wycofaniu marki z F1, argumentując to zmianą celów strategicznych.
Wiceszefowa Williamsa - Claire Williams stwierdziła:
Odejście Martini będzie sporym ciosem dla budżetu Williamsa. Zespół dysponuje jednak solidną grupą sponsorów, a w ostatnim czasie nawiązał relacje z firmą Acronis. Ekipa otrzymuje także wsparcie finansowe ze strony SMP Racing oraz rodziny Lance'a Strolla.
Sugerowano, że dobre relacje z Martini mogłyby zostać naruszone decyzją o zatrudnieniu przez zespół dwóch kierowców mających mniej niż 25 lat - okazało się to jednak zwykłą plotką. Włoska firma będzie w tym roku współpracowała z zawodnikami stajni z Grove - w tym z Robertem Kubicą - prowadząc swoje kampanie marketingowe i świętując pięćdziesięciolecie Martini Racing.
Sezon 2018 jest ostatnim, w trakcie którego Martini pełni rolę sponsora tytularnego Williamsa.
Legendarne biało-niebiesko-czerwone malowanie Martini powróciło do Formuły 1 w 2014 roku na mocy wieloletniej umowy podpisanej przez firmę z ekipą Williamsa.
Według ustaleń Autosportu Martini brało pod uwagę możliwość przedłużenia umowy sponsorskiej z Williamsem lub nawiązanie współpracy z jednym z pozostałych zespołów. Zarząd Bacardi Group zadecydował jednak o całkowitym wycofaniu marki z F1, argumentując to zmianą celów strategicznych.
Wiceszefowa Williamsa - Claire Williams stwierdziła:
Prowadziliśmy rozmowy na temat przedłużenia umowy poza sezon 2018. Pomimo tego, że chcielibyśmy tego dokonać, Bacardi Group poinformowało nas o całkowitym wycofaniu się z Formuły 1 po wygaśnięciu obecnego porozumienia. Mają wiele marek do promowania i oczywiście z biegiem czasu zmieniają się ich strategiczne priorytety.
Odejście Martini będzie sporym ciosem dla budżetu Williamsa. Zespół dysponuje jednak solidną grupą sponsorów, a w ostatnim czasie nawiązał relacje z firmą Acronis. Ekipa otrzymuje także wsparcie finansowe ze strony SMP Racing oraz rodziny Lance'a Strolla.
Sugerowano, że dobre relacje z Martini mogłyby zostać naruszone decyzją o zatrudnieniu przez zespół dwóch kierowców mających mniej niż 25 lat - okazało się to jednak zwykłą plotką. Włoska firma będzie w tym roku współpracowała z zawodnikami stajni z Grove - w tym z Robertem Kubicą - prowadząc swoje kampanie marketingowe i świętując pięćdziesięciolecie Martini Racing.
KOMENTARZE