Spyker prowadzi rozmowy w sprawie wykupienia Midland F1

Holenderski producent samochodów wraz z konsorcjum Michiela Mola chce wykupić ekipę Midland
28.08.0622:11
Marek Roczniak
1476wyświetlenia

Holenderski producent samochodów Spyker poinformował oficjalnie, że prowadzi poważne rozmowy w sprawie wykupienia zespołu Midland F1.

W wydanym dzisiaj oświadczeniu czytamy, że w związku z pojawiającymi się w prasie plotkami, firma Spyker Cars N.V. wraz z konsorcjum dowodzonym przez Michiela Mola (M-Consortium) potwierdza prowadzenie negocjacji z właścicielami zespołu MF1 Racing.

"Rezultat końcowy negocjacji zależy od kilku warunków i okoliczności. Gdyby wykupienie stało się faktem, Spyker rozważy podział swoich udziałów w celu (częściowego) sfinansowania transakcji. M-Consortium wyraziło chęć wykupienia udziałów w sporej części." - czytamy w dalszej części oświadczenia.

Spyker to bardzo mały, ale szybko rozwijający się producent samochodów. W 2005 roku wyprodukował zaledwie 48 aut, ale była to trzy razy większa liczba niż w 2004 roku i wydaje się, że w tym roku zostanie przekroczona liczba 100 sztuk. Pod koniec ubiegłego roku firma ta miała 27 dealerów na całym świecie.

Obecnie holenderski producent sprzedaje 40% swoich samochodów w Ameryce, 27% w Europie i tylko 14% na Bliskim Wschodzie oraz w Chinach. Zwiększenie sprzedaży na tych właśnie rynkach może stać się możliwe dzięki zaangażowaniu w wyścigi Formuły 1.

Firma Spyker finansowana jest między innymi przez spółkę inwestycyjną MerchantBridge z Bliskiego Wschodu, która we wrześniu 2005 roku wykupiła 15% udziałów, a później 17% wykupiła spółka Mubadala Investments.

Jednym z udziałowców MerchantBridge jest Szejk Mohamed bin Abdallah Al-Khalifa, czyli ważna postać w rodzinie królewskiej z Bahrajnu. Z kolei firma Mubadala jest posiadana przez rząd Abu Zabi (największy emirat w Zjednoczonych Emiratach Arabskich) i posiada także 5% udziałów w Ferrari.

Źródło: Pitpass.com,GrandPrix.com

KOMENTARZE

12
GroM
29.08.2006 09:42
Schneider teraz sprzeda za wieksza kase. Jordan musial sprzedac bo by upadl bez kasy, a Schneider mial jej pod dostatkiem, zespol troche podbudowal i teraz sprzeda. Pytanie kto to kupi :) raz mowia Lost Boys raz znow Spyker :) moze Microsoft ?
dejacek
29.08.2006 04:26
Shneider to chciał sprzedać jeszcze zanim kupił. Takie przynajmniej miałem wrażenie. F1 niestety nie jest dochodowym przedsięwzięciem -przynajmniej dla zespołów- zarabiają właściciele F1 i ew. organizatorzy imprez. Dla zespołów zostaje prestiż.
im9ulse
29.08.2006 09:00
od poczatku mowilem ze Midland pasuje do F1 jak swinia do karocy...w serii LeMans Spyker prezentuje sie niezle ,moze stworza ladny i w miare dobry bolid...precz z MF1 !!!
slipstream
29.08.2006 08:00
może w końcu ktos poważnie potraktuje tę zabawę jaką jest F1, bo dla mnie Midland nigdy nie był powaznym przedsięwzięciem - swojądrogą panu Alexowi takzależało na F1 a ktos widział go na paddocku ?
Provo
29.08.2006 07:34
Niech kupują! bo rosjanin jakoś chyba nie ma serca do F1 i jak tak dalej pojdzie to w 2007 nie dadzą rady nawet Super Aguri!
Mariusz
29.08.2006 06:26
Jos wróć! ;-)
McLuke
28.08.2006 10:41
no byłoby zajefajnie jakby Spyker zaangażował sie w F1!! Chyba powstałby Spyker F1 Team a za pewne jego jednym z głównych kierowców byłby Albers. Ale poczekajmy do końca roku to moze wszystko sie wyjaśnij... :-D
roomcajs
28.08.2006 09:23
nowy producent samochodowy w F1 ?? swietnie ;) zwlaszcza, ze spyker matizow nie robi :D
SirKamil
28.08.2006 09:10
Warto wspomnieć, że Spyker udziela się też w Le Mans.
kuba_new
28.08.2006 08:59
ma racje przynajmniej beda mieli hlopaki na paliwo :)
Metalpablo
28.08.2006 08:45
NIech kupi,samochody tej marki sa fajne i strasznie mi sie podoba ten znaczek:D(no i firma chyba jest w czesci holenderska,czyli tak jak Alberts ,ta sama narodowosc).Ten Rosjanin juz sie pobawił i sie znudził,poza tym zauważył chyba ze nie umie tym dobrze prowadzic i nie ma z tego dochodu wiec,jak zespoł trafi do rąk jakiegos Szejka to facet ten pewno nie bedzie dusigroszem i cos posypie pieniadzem,moze beda jakies wyniki.
Mariusz
28.08.2006 08:37
Trochę to skomplikowane, kto kogo posiada i ile ma w nim udziału. Ale wygląda na to, że szykuje się nowa ekipa, chyba coś na miarę "Racing For Holland", jak w 24 Le Mans. ;)