FIA zezwoli zespołom na montowanie lusterek na systemie halo
Lusterka nie będą mogły jednak być mocowane równocześnie do pałąka i klatki bezpieczeństwa.
25.04.1811:15
3061wyświetlenia
Embed from Getty Images
FIA poinformowała zespoły o możliwości montowania lusterek na pałąku ochronnym, o ile będą one zgodne z ogólnymi przepisami technicznymi.
Kierowcy przyznawali, że ze względu na obecną specyfikację tylnego skrzydła mają problemy z dostrzeżeniem tego, co dzieje się za ich bolidami.
Dyrektor działu technicznego FIA do spraw bolidów jednomiejscowych - Nikolas Tombazis doprecyzował teraz stanowisko Federacji względem ewentualnych prób montowania lusterek na systemie Halo (wizualizacja)
Lusterka nadal muszą jednak znajdować się w ściśle określonym obszarze, ich minimalna wielkość ma wynosić 150mm na 50mm. Muszą także przejść test widoczności, w którym kierowca jest proszony o odczytanie liter z paneli umiejscowionych za bolidem. W mocy pozostaje ponadto przepis dotyczący elementów aerodynamicznych umieszczanych w obrębie 20mm od struktury halo.
Lusterka nie będą mogły być montowane jednocześnie do pałąka i głównej struktury bolidu. Mogłoby to bowiem tworzyć problemy przy demontażu systemu chroniącego kokpit.
Dodatkowo zespoły i FOM nie będą mogły umieszczać kamer w lusterkach montowanych na halo.
FIA poinformowała zespoły o możliwości montowania lusterek na pałąku ochronnym, o ile będą one zgodne z ogólnymi przepisami technicznymi.
Kierowcy przyznawali, że ze względu na obecną specyfikację tylnego skrzydła mają problemy z dostrzeżeniem tego, co dzieje się za ich bolidami.
Dyrektor działu technicznego FIA do spraw bolidów jednomiejscowych - Nikolas Tombazis doprecyzował teraz stanowisko Federacji względem ewentualnych prób montowania lusterek na systemie Halo (wizualizacja)
Lusterka nadal muszą jednak znajdować się w ściśle określonym obszarze, ich minimalna wielkość ma wynosić 150mm na 50mm. Muszą także przejść test widoczności, w którym kierowca jest proszony o odczytanie liter z paneli umiejscowionych za bolidem. W mocy pozostaje ponadto przepis dotyczący elementów aerodynamicznych umieszczanych w obrębie 20mm od struktury halo.
Lusterka nie będą mogły być montowane jednocześnie do pałąka i głównej struktury bolidu. Mogłoby to bowiem tworzyć problemy przy demontażu systemu chroniącego kokpit.
Nie zaakceptujemy podwójnego mocowania (halo + klatka bezpieczeństwa), gdyż mogłoby to doprowadzić do opóźnień w przypadku konieczności zdemontowania pałąka przez ekipę ratunkową po wystąpieniu incydentu.
Dodatkowo zespoły i FOM nie będą mogły umieszczać kamer w lusterkach montowanych na halo.
KOMENTARZE