Ricciardo zdobywcą pole position do Grand Prix Monako

Dla Australijczyka jest to drugie pole position w karierze i drugie zdobyte w Monte Carlo
26.05.1816:03
Mateusz Szymkiewicz
4357wyświetlenia


Q1

Kwalifikacje zainaugurował Brendon Hartley z Toro Rosso, natomiast za nim wyruszyła na tor w Monte Carlo gromada kierowców z ekip środka stawki. Po chwili jedynym zawodnikiem w garażu był Max Verstappen, którego mechanicy zdołali odbudować bolid po wypadku w trzecim treningu, lecz w ostatniej chwili wykryli w nim wadliwą skrzynię biegów. Red Bull podjął decyzję o założeniu nowej przekładni w RB14 Holendra, co wykluczyło go ostatecznie z udziału w czasówce i kara cofnięcia o pięć miejsc nie wpłynie na jego ustawienie na starcie.

Po pierwszej serii przejazdów na czele tabeli był Daniel Ricciardo, który przejechał tor w Monako na hipermiękkich oponach w 1:12,013. Za nim uplasowali się Kimi Raikkonen ze stratą 0,626 sekundy, a także Fernando Alonso tracący niecałe dwie setne sekundy do Fina. Na sześć minut przed zakończeniem pierwszego segmentu kwalifikacji druga pozycja padła łupem Vettela, który okrążył uliczny obiekt z czasem 1:12,415. Za nim ostatecznie znalazł się Valtteri Bottas z wynikiem 1:12,434, natomiast pierwszą piątkę uzupełnili Lewis Hamilton oraz sensacyjnie Stoffel Vandoorne.

Swój dalszy udział w kwalifikacjach na Q1 zakończyli szesnasty Brendon Hartley, siedemnasty Marcus Ericsson, osiemnasty Lance Stroll, dziewiętnasty Kevin Magnussen oraz dwudziesty Max Verstappen. Poprawę rezultatów uniemożliwił w końcówce dziewiąty Leclerc, który przestrzelił dohamowanie do pierwszego zakrętu i musiał zawrócić na poboczu, co wymusiło żółte flagi.

Q2

W drugim segmencie czasówki fantastyczne osiągi dalej prezentował Ricciardo, który wskoczył na pierwsze miejsce z wynikiem 1:11,353. Australijczyk tym samym wyśrubował swój rekord toru w Monako, który ustanowił w trzeciej sesji treningowej. Na oryginalną strategię zdecydował się Mercedes, który wypuścił swoich kierowców na tor na ultramiękkich oponach, podczas gdy cała stawka korzystała z hipermiękkiego ogumienia. Wybór stajni z Brackley okazał się jednak chybiony, ponieważ Hamilton wykręcił dopiero dziesiąty rezultat, natomiast Bottas czternasty.

W końcówce cała czołówka zdecydowała się na drugi przejazd i Daniel Ricciardo umocnił swoją pozycję, popisując się czasem 1:11,278. Nadzieję na walkę o pole position w Q3 dali jednak kierowcy Ferrari, którzy w kolejności Raikkonen i Vettel stracili do Australijczyka odpowiednio 0,113 oraz 0,240 sekundy. Pierwszą piątkę uzupełnili natomiast Hamilton i Bottas, którzy na drugi przejazd otrzymali hipermiękkie opony.

Z dalszego udziału w kwalifikacjach odpadli jedenasty Nico Hulkenberg, dwunasty Stoffel Vandoorne, trzynasty Siergiej Sirotkin, czternasty Charles Leclerc oraz piętnasty Romain Grosjean.

Q3

Po pierwszej turze przejazdów z najlepszym czasem legitymował się Daniel Ricciardo, który przejechał okrążenie w czasie 1:10,810, absolutnie deklasując swoich rywali. Za nim znaleźli się odpowiednio Hamilton (+0,451), Vettel (+0,453), Raikkonen (+0,456) oraz Bottas (+0,743).

Podczas finałowej próby żaden z rywali nie zdołał pokonać Ricciardo i to Australijczyk wyruszy z pole position, po raz drugi w karierze oraz po raz drugi w Monte Carlo. Obok kierowcy Red Bulla swój bolid ustawi Sebastian Vettel, który pokonał trzeciego Lewisa Hamiltona o niecałe dwie dziesiąte sekundy. Kolejne pozycje padły łupem Kimiego Raikkonena, Valtteriego Bottasa, Estebana Ocona, Fernando Alonso, Carlosa Sainza, Sergio Pereza oraz Pierre'a Gasly.

Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 46°C
Temperatura powietrza: 27°C
Prędkość wiatru: 1,4 m/s
Wilgotność powietrza: 49%
Sucho

KOMENTARZE

5
Maciek znafca
27.05.2018 02:11
Patrząc na wyniki Strolla to raczej logiczne jest to, że to nie poprawa bolidu a dobór odpowiednich ustawień i niezła jazda Sirotkina. PS. W Kanadzie niczego się nie dowiemy, bo ten tor może sprzyjac Williamsowi ze wzgledu na silnik.
Zomo
26.05.2018 10:11
Forza Williams !! Po fatalnym poczatku sezonu udalo im sie wejsc do Q2 i ciekawy jestem czy to Sirotkin wyjatkowo dobrze sie czuje w Monaco (PP w GP2 w 2016) czy wreszcie poprawa samego bolidu. Tak naprawde przekonamy sie dopiero w Kanadzie.
marios76
26.05.2018 03:39
@hawaj Tak, pokazali w poprzednim wyscigu, gdzie tak naprawdę są :) Jutro fajna walka na strategie.
hawaj
26.05.2018 02:22
Up - Kierowcy Marca znaleźli swoje miejsce w szeregu, czyli w ścisłej czołówce :)
Pietrek
26.05.2018 02:07
Świetna robota Danielu! Nie będę miał nic przeciwko, żeby jutro wygrał. Oby obaj kierowcy Ferrari uzupełnili podium. Kierowcy Mercedesa znaleźli swoje miejsce w szeregu i oby pozostali tam jak najdłużej. Daniel i Seb, jutro nie dajcie się wyprzedzić Hamiltonowi na starcie, Kimas też do roboty. Forza Ferrari!