Ricciardo na pewno otrzyma karę cofnięcia o 10 pozycji na starcie GP Kanady
Australijczyk będzie musiał skorzystać z nowego MGU-K.
05.06.1809:51
3098wyświetlenia
Embed from Getty Images
Dyrektor techniczny Red Bulla - Adrian Newey, potwierdził, że Daniel Ricciardo zostanie ukarany cofnięciem o co najmniej dziesięć pozycji na starcie wyścigu o GP Kanady.
Ricciardo wygrał wyścig w Monte Carlo pomimo awarii MGU-K. Początkowe doniesienia o tym, iż Australijczyk nie stanie przed koniecznością skorzystania w Montrealu z nowego generatora odpowiadającego za odzyskiwanie energii kinetycznej okazały się błędne.
Użycie nowego MGU-K będzie oznaczało nałożenie na Ricciardo kary cofnięcia o dziesięć miejsc na starcie niedzielnej rywalizacji o Grand Prix Kanady. W bolidzie kierowcy z Perth mogą znaleźć się także kolejny w tym sezonie układ magazynowania energii oraz elektronika sterująca - w tym przypadku każda z wymian zwiększałaby karę o pięć kolejnych pól.
W rozmowie z agencją informacyjną Reuters Newey przyznał:
Renault przygotowało na Grand Prix Kanady nową wersję swojej jednostki napędowej. Nadal nie wiadomo jednak, które zespoły zdecydują się na jej użycie.
Dyrektor techniczny Red Bulla - Adrian Newey, potwierdził, że Daniel Ricciardo zostanie ukarany cofnięciem o co najmniej dziesięć pozycji na starcie wyścigu o GP Kanady.
Ricciardo wygrał wyścig w Monte Carlo pomimo awarii MGU-K. Początkowe doniesienia o tym, iż Australijczyk nie stanie przed koniecznością skorzystania w Montrealu z nowego generatora odpowiadającego za odzyskiwanie energii kinetycznej okazały się błędne.
Użycie nowego MGU-K będzie oznaczało nałożenie na Ricciardo kary cofnięcia o dziesięć miejsc na starcie niedzielnej rywalizacji o Grand Prix Kanady. W bolidzie kierowcy z Perth mogą znaleźć się także kolejny w tym sezonie układ magazynowania energii oraz elektronika sterująca - w tym przypadku każda z wymian zwiększałaby karę o pięć kolejnych pól.
W rozmowie z agencją informacyjną Reuters Newey przyznał:
Daniel na pewno zbierze trochę kar w Montrealu. Nie wiemy jeszcze jak wiele. Nie wiadomo, czy w Monako uszkodzeniu uległy baterie. Czekamy na informacje ze strony Renault. Na pewno będziemy musieli wymienić MGU-K.
Renault przygotowało na Grand Prix Kanady nową wersję swojej jednostki napędowej. Nadal nie wiadomo jednak, które zespoły zdecydują się na jej użycie.
KOMENTARZE