FIA zaprezentowała nowy standard kasku

Jego stosowanie będzie obowiązkowe w F1 od sezonu 2019.
06.06.1816:52
Nataniel Piórkowski
6465wyświetlenia


FIA zaprezentowała nowy, zaawansowany techniczne projekt kasku, którego stosowanie będzie obowiązkowe w Formule 1 od sezonu 2019.

Nowy projekt kasku jest wynikiem dekady badań, mających na celu stworzenie najwyższego standardu, do którego przed startem nadchodzących mistrzostw świata będą musieli dostosować się producenci, w tym takie firmy jak Stilo, Bell Racing, Schuberth oraz Arai.

Kask w wersji przewidzianej na sezon 2019 zapewnia zaawansowaną ochronę balistyczną, zwiększone możliwości pochłaniania energii oraz rozszerzenie strefy ochronnej kierowców.

Dyrektor do spraw bezpieczeństwa w FIA - Laurent Mekies, powiedział: Obecne zaawansowane kaski są najbezpieczniejszymi na świecie, ale nowy standard wyniesie je na jeszcze wyższy poziom. To bardzo ważne, że dzięki naszym badaniom ustawicznie dokonujemy postępów w dziedzinie bezpieczeństwa. Właśnie dlatego wymagamy, aby wszyscy producenci podporządkowali się ostrzejszym standardom.

Zmiany wymuszone wejściem w życie nowego standardu:
• Górna część w obszarze otwarcia wizjera została obniżona o 10 milimetrów, aby zapewnić zaawansowaną ochronę balistyczną w przypadku uderzeń odłamków.
• Rozszerzone obszary ochrony po bokach kasku są kompatybilne z najnowszymi wersjami zagłówków stosowanych w bolidach jednomiejscowych oraz samochodach wyścigowych. Dzięki temu energia jest kierowana dokładnie w kierunku zagłówków.
• Konstrukcja skorupy kasku została wykonana przy zastosowaniu zaawansowanych materiałów kompozytowych - jest nie tylko wytrzymała, ale również odporna na zgniecenia i przebicia.
• Testy będą wykonywane przy zmiennych prędkościach zderzeniowych.


KOMENTARZE

17
Aeromis
07.06.2018 12:51
Tak po polsku to pechowa nazwa marki "Bell (dzwon) Helmets". Mam nadzieję, że serce dzwonu - tj głowa nie będzie się w nim telepać jak w prawdziwym dzwonie.
jpslotus72
07.06.2018 12:23
Nowy kask zadebiutuje w pierwszym wyścigu na torze pod Grunwaldem... ;) Co na to kierowcy? (znaczy się na ten kask, nie na moje głupie teksty)
kuba
07.06.2018 06:51
Ten centymetr na górze i tak był wykorzystywany na pasek z przestrzenią reklamową więc pole widzenia raczej nie ucierpiało.
Gszegosz
07.06.2018 12:00
https://www.google.pl/search?q=james+hunt+helmet&client=ms-android-sonymobile&prmd=isvn&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwj8i-mrnsDbAhXJIlAKHQzKAB0Q_AUIESgB&biw=360&bih=512#imgrc=iDlp-9-dhbO67M:
mbwrobel
06.06.2018 11:50
@szajse - jakby mu ping podskoczył, to jeszcze byłby gotów w Bahrajnie swój indywidualny wyścig pojechać - o ile oczywiście zamiast na pustynię* nie trafiłby w jakiś hotel... ;D PS: Nie sprawdzałem otoczenia toru, ale skoro piasku jest dużo, to pewnie jest gdzieś w okolicy pustynia. Jeszcze kilka nowatorskich wynalazków w kierunku bezpieczeństwa i będziemy mieli wyścigi superkierowców ścigających się na superkomputerach w supergrze F1-20xx. "I Ty możesz być jak mistrz! Wrum-wrum." A tak na poważnie - nie wiem, czy zmniejszenie pola widzenia wpłynie pozytywnie na bezpieczeństwo.
Ralph1537
06.06.2018 11:20
wygląda jak z gwiezdnych wojen
szajse
06.06.2018 08:53
A po co w ogóle ten wizjer? Najsłabsze ogniwo i je trzeba wyeliminować żeby było jeszcze bezpieczniej. Cały kask zabudowany i bez wizjera. Niech kierowcy mają przed oczami obraz wyświetlany na ekranie lcd czy co teraz jest hi-end przekazującym obraz z kilku kamer. Lepsze kąty, wyższa pozycja i widoczność, można dodać kierowcy guzik by sobie przełączył na widok termo lub oglądnął film dvd podczas przejazdu przez 2 kilometrową prostą lub podczas nudnego gp. No fakt, może nawalić bezprzewodowy przekaz na linii kamery-kask (XXI wiek a nie potrafią utrzymać kontaktu radiowego podczas wyścigu) i może być trochę niewesoło gdy przy 300km/h przed oczami zamiast toru ukaże się "walka mrówek".
DBR
06.06.2018 06:56
[quote="marios76"]Podobno wizjer wytrzymuje uderzenia posisku z V=500km/h[/quote] Niemożliwe by wytrzymywał tylko kulki z procy !!! Byle słaby pocisk z pistoletu jest wystrzeliwany z prędkością 300-400 ale m/s - to ponad dwukrotnie więcej niż 500km/h . Aha i okulary strzeleckie Peltora za śmieszne pieniądze tyle wytrzymują :-P
Europejczyk
06.06.2018 06:39
Wygląda jak kask Power Rangers :)
marios76
06.06.2018 05:13
@Kazik Tu halo, tu mniejszy wizjer, moze lepiej kierowce w puszke i peryskop jak w czolgu, bo niektorzy naprawde bolidow nie widza ;)
Kazik
06.06.2018 04:23
Liczy się idea. Skoro mówią, że kilka miesięcy testowali to chyba dobrze, że nie robią tego z nudów tylko w słusznym celu.
marios76
06.06.2018 04:17
@piro Sporo mniejszy. @Grafii Mi tez sie kojarzy z rycerskim hełmem ;) Podobno wizjer wytrzymuje uderzenia posisku z V=500km/h
slipstream
06.06.2018 04:00
[quote="piro"]Czy mi się tylko wydaje czy ten wizjer jest dużo mniejszy niż w obecnym kasku? [/quote] Nie wydaje bo jest mniejszy w związku z obniżeniem górnej krawędzi otworu.
rno2
06.06.2018 03:59
Wygląda jak z tandetnego filmu SF :-)
Grafii
06.06.2018 03:22
Eeee no fajny.... rozdadzą jeszcze miecze i tarcze i rycerze pełną gębą (kaskiem) ;) A tak na serio to nawet piszą ze wizjer miększy o 10mm. Po pomalowaniu pewno różnice będą prawie niezauważalne. Ważne ze bezpieczny.
piro
06.06.2018 03:10
Czy mi się tylko wydaje czy ten wizjer jest dużo mniejszy niż w obecnym kasku?
Pavlos Le Paul
06.06.2018 02:57
Jakoś potrzebuję czyjegoś malowania bym mógł to jakoś sobie lepiej porównać z obecnymi.