Kovalainen drugim kierowcą Renault w sezonie 2007
Ponadto potwierdziły się plotki o przejściu Ricardo Zonty z Toyoty do Renault
06.09.0611:34
1651wyświetlenia
Zespół Renault potwierdził dzisiaj, iż w przyszłym sezonie partnerem Giancarla Fisichelli będzie dotychczasowy kierowca testowy francuskiej stajni, Heikki Kovalainen. Ponadto potwierdziły się plotki o przejściu Ricardo Zonty z Toyoty do Renault - Brazylijczyk ma pomóc zespołowi w dostosowaniu się do opon Bridgestone. Pomocniczym testerem w stajni z Enstone będzie startujący obecnie w serii GP2 syn trzykrotnego mistrza świata, Nelson Piquet Jr, natomiast szefem zespołu Renault będzie nadal Flavio Briatore.
Kovalainen przejechał podczas testów ponad 28 tysięcy kilometrów za kierownicą bolidów Renault F1 od 2004 roku i jest byłym mistrzem World Series by Nissan oraz obecnym wicemistrzem serii GP2. Ma więc spore doświadczenie jak na 24-letniego kierowcę i przede wszystkim zdołał się już na dobre zadomowić we francuskiej stajni. Jednym słowem jest już gotowy na debiut w Formule 1 i będzie miał od razu możliwość wykazania się w czołowym zespole.
"Przechodzi mnie dreszczyk emocji na myśl, że otrzymałem szansę zaprezentowania swoich umiejętności w mistrzowskiej ekipie Renault." - powiedział Kovalainen. "Byłem członkiem nadzorowanego przez Renault programu rozwojowego kierowców od 2002 roku i już wówczas miałem ambicję, aby pewnego dnia stać się kierowcą F1. To fantastyczne uczucie, że w końcu udało mi się to osiągnąć".
"Dwa sezony spędzone na testowaniu z zespołem Renault i starty w GP2 umożliwiły mi rozbudowanie mojej wiedzy technicznej. Zrozumiałem też jakie wymogi trzeba spełnić, aby móc wygrywać w Formule 1. Miałem już okazję zademonstrować zespołowi na co mnie stać i świadomość tego, że we mnie wierzą, stanowi dla mnie wielką motywację".
Briatore przedłużył swój kontrakt z francuską stajnią o dwa lata, a więc pozostanie szefem zespołu co najmniej do końca sezonu 2008. Wraz z 56-letnim Włochem w Renault F1 pozostaną także najważniejsze osoby z departamentów technicznych w Enstone (Wielka Brytania) i Viry-Chatillon (Francja), a więc odpowiedzialni za bolid Bob Bell i Pat Symonds oraz odpowiedzialni za silnik Andre Laine i Rob White.
Stabilność ta powinna umożliwić zespołowi łatwiejsze dostosowanie się do mających wkrótce nastąpić w Formule 1 znaczących zmian, czyli do przejścia na tylko jednego dostawcę opon (Bridgestone) i wprowadzenia homologowanych silników od przyszłego roku, a także do zupełnie nowego regulaminu technicznego na sezon 2008.
"Pod przewodnictwem Flavio zespół osiągnął znaczący sukces w postaci zdobycia obydwu tytułów mistrzowskich - w klasyfikacji kierowców i konstruktorów - w 2005 roku oraz utrzymania tego samego poziomu konkurencyjności w obecnym sezonie." - skomentował szef koncernu Renault Carlos Ghosn. "Liczę na determinację, talent i efektywność Flavio oraz całego zespołu Renault F1, pod prezydenturą Alaina Dassasa, aby ponownie zapewnili Renault miejsce w ścisłej czołówce Formuły 1".
"To dla mnie zaszczyt móc współpracować z jednym z czołowych koncernów na świecie i z najbardziej uznanymi na świecie menedżerami." - powiedział Briatore. "Poświęcenie i entuzjazm okazany przez Carlosa Ghosna dla projektu Formuły 1 w okresie ostatniego roku były kluczowymi czynnikami, które skłoniły mnie do podjęcia takiej a nie innej decyzji. Teraz ważne jest, aby zespół Renault F1 rozpoczął nowy cykl rozwojowy od 2007 roku, z odświeżonym składem kierowców i wieloma znaczącymi nowymi partnerami komercyjnymi".
» Lista startowa kierowców na sezon 2007
Źródło: RenaultF1.com
KOMENTARZE