Formuła 1 przejdzie na 18-calowe felgi od sezonu 2021

FIA ogłosiła przetarg na dostawcę opon w latach 2020-2023
20.07.1809:42
Mateusz Szymkiewicz
4195wyświetlenia


Władze Formuły 1 podjęły decyzję o przejściu na 18-calowe felgi od sezonu 2021.

FIA ogłosiła przetarg na dostawcę ogumienia w latach 2020-2023 i w rozesłanej nocie znajduje się informacja o nowych wymiarach produktu od sezonu 2021. Zrozumiałe jest, że ma to związek ze zmianą rozmiaru felg z 13 cali na 18, a także zwężeniem przednich opon. Aktualne wymiary przedniego ogumienia wynoszą 305 milimetrów, natomiast od 2021 roku ma być ono zwężone do 270 milimetrów.

Federacja oczekuje na wnioski od producentów opon do 31 sierpnia, by móc określić, które z nich spełniają wymogi techniczne oraz bezpieczeństwa. Następnie dojdzie do rozmów zainteresowanych stron z właścicielem Formuły 1 - Liberty Media, na temat kwestii handlowych oraz ostatecznego wyboru dostawcy.

Ponadto od sezonu 2021 planowany jest zakaz stosowania koców grzewczych, w których opony osiągają optymalną temperaturę przed założeniem ich do bolidu.

KOMENTARZE

19
Ralph1537
27.07.2018 04:23
Okropnie wyglądają, chcą do reszty zniszczyć to czym byla prawdziwa F1
Sasilton
21.07.2018 08:01
Z wyglądy bardzo mi się nie podobają.
marios76
20.07.2018 07:11
Bezsensowna decyzja. Zrobia miejsce na wieksze tarcze/ skuteczniejsze hamulce i odbiara przyczepnosc zwezajac opony. Najlepiej przy tak niskim profilu ustalic jeszcze minimalne cisnienie i mamy jazde jak po kocich lbach... Na tym rozwiazaniu skorzysta chyba tylko ktorys z producentow ogumienia.
SweetF1
20.07.2018 06:07
Witamy Michelin
nickolas
20.07.2018 02:52
@piwo ja nie za bardzo rozumiem Twojego roku rozumowania.;) Natomiast zdaje sobie sprawę że Amerykanom zależy na wyglądzie A nie właściwościach jezdnych... Inna rzecz że przednie opony powiększone do 305mm wyglądają źle. Popatrzcie na bolidy z lat 70-80. To jest mój synonim bolidu F1.
krzysiek000
20.07.2018 11:18
Mimo wszystko mam sporą nadzieję na pozostanie koców grzewczych. Usunięcie ich zwiększy wagę pit-stopów. Kierowcy przez dłuższy czas po wyjeździe będą wolniejsi od tych z rozgrzanymi oponami.
maciejas512
20.07.2018 09:54
@Pavlos Le Paul Haha, też nad tym się zastanawiam. Zaraz Grosjean będzie krzyczał, że to będzie niebezpieczne :P Na szczęście go już nie powinno wtedy być w F1 :D
exxxile
20.07.2018 09:53
Michelin bankowo będzie zainteresowany 18stkami. Nie miałbym nic przeciwko różnym dostawcom opon.
Pavlos Le Paul
20.07.2018 09:45
Od ilu lat już są dyskusje o zakazie koców grzewczych? Bo jakoś tak już troche długo to trwa.
maciejas512
20.07.2018 09:41
Robimy zakłady. Wejdzie Firestone? czy wróci Michelin? A może jednak Hankook? :P Szczerze jakoś nie pasują mi te 18 do bolidów F1 ale kto tam wie. Może to jakoś zgranie wyjdzie.
gnodeb
20.07.2018 09:38
Te węższe opony z przodu to przygotowanie gruntu na inne cwane zmiany, czy część zaplanowanej i jawnej rewolucji?
A-J-P
20.07.2018 09:34
Niech zgadne ... kolejna amerykańska firma wejdzie do F1 bo przecież trzeba stawiać na swoich xD
shaq
20.07.2018 08:55
Który to już raz słyszę o planowanym zakazie kocy grzewczych i który raz znowu usłyszę, że zakazu nie będzie ze względu na bezpieczeństwo. Ehh...
RY2N
20.07.2018 08:31
wygląd na pewno lepszy, ale trzeba będzie mocno przeprojektować wytrzymałość zawieszenia na tarkach (takie opony dużo mniej tłumią wstrząsy)
Player1
20.07.2018 08:28
@piwo niższy profil powinien zrekompensować utratę przyczepności z przodu na węższych oponach, czy w pełni to się okaże. Natomiast "niższy tył" będzie preferował kierowców, którzy umieją się posługiwać pedałem gazu.
temal
20.07.2018 08:26
Nowe opony plus nowy silnik, oj będzie się działo za parę latek... Ciekawe kto będzie dominował w przyszłej dekadzie?
piwo
20.07.2018 08:02
zaraz sie zacznie ze tarcze trzeba zwiekszyc bo wygladaja smnesznie przy takich felgach. brak kocy grzewczych mi sie mega podoba. oddzieli dzieci typu strol sirotkin od kierowcow wyscigowych, bo roznice na kolku wyjazdowym beda kilkunastu sekund. zmniejszeni szerokosci opon z przodu nie zabardzo rozumiem. czyzby chciano zmniejszyc liczbe wyprzedzan bo tam najbardziej potrzebna jest przyczepnosc przedniej osi? czy moze auto ma byc mniej nadsterowne by pomoc lajzokierowcom?
Chłodny
20.07.2018 07:57
Wolałem klasyczny wygląd 13-calówek ale nie jest źle. Swoją drogą, czy ekipy będą miały dowolność w wyglądzie felg, czy jest to jakoś ograniczone? Bo takie czerwone Ferrari na srebrnych, pięcioramiennych felgach...
cichy
20.07.2018 07:50
CZTERY OSIEMNASTKI !