Verstappen dyktuje tempo w drugim treningu do GP Niemiec
Holender pobił również rekord okrążenia Michaela Schumachera z 2004 roku
20.07.1816:31
6486wyświetlenia
Embed from Getty Images
Max Verstappen zakończył piątkowe zajęcia z rekordem toru Hockenheim przed kierowcami Mercedesa - Lewisem Hamiltonem oraz Valtterim Bottasem.
Jako pierwszy do pracy wrócił Carlos Sainz z Renault, który od razu zdecydował się na szybkie okrążenie. Hiszpan wskoczył do tabeli z czasem 1:16,835, natomiast chwilę później dołączył do niego Marcus Ericsson z Saubera, który w pierwszym treningu został zastąpiony przez Antonio Giovinazziego. Szwed poprawił rezultat Sainza i wskoczył na pierwsze miejsce z wynikiem 1:16,741.
Kolejne minuty przyniosły przetasowania kierowców środka stawki, którzy pod nieobecność czołówki meldowali się raz po raz na pierwszej pozycji w zestawieniu wyników. Odrobinę spokoju wprowadził Sebastian Vettel, który okrążył Hockenheim w 1:14,700 na pośrednich oponach i uplasował się na czele zestawienia. Dla Niemca była to jednak rozgrzewka i kolejne okrążenie przyniosło drastyczną poprawę rezultatu. Ostatecznie zawodnik Ferrari ugruntował swoją pozycję czasem 1:13,817.
Dwadzieścia minut po rozpoczęciu sesji najlepszy czas weekendu wykręcił Max Verstappen - 1:13,356, mając w swoim Red Bullu miękką mieszankę. Chwilę później Holender otrzymał zgodę od zespołu na wykonanie kolejnego szybkiego kółka, lecz przeszarżował w jednym z zakrętów i przez chwilę znalazł się na poboczu. Po kilkunastominutowej przerwie na czele zestawienia znów znalazł się Vettel, który tym razem otrzymał miękkie opony i okrążył tor w 1:13,310. Niedługo później w ósmym zakręcie piruet zrobił Daniel Ricciardo na swoim szybkim kółku.
Wkrótce kierowcy Mercedesa wzięli na warsztat rekord Hockenheim ustanowiony przez Michaela Schumachera w 2004 roku - 1:13,306. Jako pierwszy poniżej tej bariery zszedł Valtteri Bottas z wynikiem 1:13,190, natomiast kilka sekund później na pierwsze miejsce wskoczył Hamilton z czasem 1:13,111 na ultramiękkim zestawie. Satysfakcja Brytyjczyka nie trwała jednak długo, ponieważ po około dwóch minutach Max Verstappen okrążył tor w 1:13,085 na identycznym zestawie Pirelli.
Czterdzieści minut przed flagą w szachownicę sytuacja ze śrubowaniem czasów okrążeń uspokoiła się, gdyż większość kierowców rozpoczęła symulację przejazdów z wysokim poziomem paliwa. Dziesięć minut później Max Verstappen zgłosił ekipie, że jego silnik Renault zaczął wydawać dziwne odgłosy przy redukcji oraz puszczaniu pedału gazu. Kierowca został poproszony o zmianę ustawień oraz natychmiastowy powrót do garażu. Z kolei niewielką przygodę miał Sirotkin, który w dziesiątym zakręcie zaliczył wycieczkę na żwirowe pobocze.
Do końca sesji żaden z kierowców nie zdecydował się na szybkie okrążenie i to Max Verstappen - który w ostatnich minutach wrócił na kontrolny przejazd - zakończył piątkowe zajęcia z najlepszym wynikiem. Za nim utrzymał się duet Mercedesa: Lewis Hamilton oraz Valtteri Bottas, natomiast pierwszą piątkę uzupełnili Sebastian Vettel i Kimi Raikkonen.
Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 47°C
Temperatura powietrza: 31°C
Prędkość wiatru: 1,1 m/s
Wilgotność powietrza: 23%
Sucho
Max Verstappen zakończył piątkowe zajęcia z rekordem toru Hockenheim przed kierowcami Mercedesa - Lewisem Hamiltonem oraz Valtterim Bottasem.
Jako pierwszy do pracy wrócił Carlos Sainz z Renault, który od razu zdecydował się na szybkie okrążenie. Hiszpan wskoczył do tabeli z czasem 1:16,835, natomiast chwilę później dołączył do niego Marcus Ericsson z Saubera, który w pierwszym treningu został zastąpiony przez Antonio Giovinazziego. Szwed poprawił rezultat Sainza i wskoczył na pierwsze miejsce z wynikiem 1:16,741.
Kolejne minuty przyniosły przetasowania kierowców środka stawki, którzy pod nieobecność czołówki meldowali się raz po raz na pierwszej pozycji w zestawieniu wyników. Odrobinę spokoju wprowadził Sebastian Vettel, który okrążył Hockenheim w 1:14,700 na pośrednich oponach i uplasował się na czele zestawienia. Dla Niemca była to jednak rozgrzewka i kolejne okrążenie przyniosło drastyczną poprawę rezultatu. Ostatecznie zawodnik Ferrari ugruntował swoją pozycję czasem 1:13,817.
Dwadzieścia minut po rozpoczęciu sesji najlepszy czas weekendu wykręcił Max Verstappen - 1:13,356, mając w swoim Red Bullu miękką mieszankę. Chwilę później Holender otrzymał zgodę od zespołu na wykonanie kolejnego szybkiego kółka, lecz przeszarżował w jednym z zakrętów i przez chwilę znalazł się na poboczu. Po kilkunastominutowej przerwie na czele zestawienia znów znalazł się Vettel, który tym razem otrzymał miękkie opony i okrążył tor w 1:13,310. Niedługo później w ósmym zakręcie piruet zrobił Daniel Ricciardo na swoim szybkim kółku.
Wkrótce kierowcy Mercedesa wzięli na warsztat rekord Hockenheim ustanowiony przez Michaela Schumachera w 2004 roku - 1:13,306. Jako pierwszy poniżej tej bariery zszedł Valtteri Bottas z wynikiem 1:13,190, natomiast kilka sekund później na pierwsze miejsce wskoczył Hamilton z czasem 1:13,111 na ultramiękkim zestawie. Satysfakcja Brytyjczyka nie trwała jednak długo, ponieważ po około dwóch minutach Max Verstappen okrążył tor w 1:13,085 na identycznym zestawie Pirelli.
Czterdzieści minut przed flagą w szachownicę sytuacja ze śrubowaniem czasów okrążeń uspokoiła się, gdyż większość kierowców rozpoczęła symulację przejazdów z wysokim poziomem paliwa. Dziesięć minut później Max Verstappen zgłosił ekipie, że jego silnik Renault zaczął wydawać dziwne odgłosy przy redukcji oraz puszczaniu pedału gazu. Kierowca został poproszony o zmianę ustawień oraz natychmiastowy powrót do garażu. Z kolei niewielką przygodę miał Sirotkin, który w dziesiątym zakręcie zaliczył wycieczkę na żwirowe pobocze.
Do końca sesji żaden z kierowców nie zdecydował się na szybkie okrążenie i to Max Verstappen - który w ostatnich minutach wrócił na kontrolny przejazd - zakończył piątkowe zajęcia z najlepszym wynikiem. Za nim utrzymał się duet Mercedesa: Lewis Hamilton oraz Valtteri Bottas, natomiast pierwszą piątkę uzupełnili Sebastian Vettel i Kimi Raikkonen.
Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 47°C
Temperatura powietrza: 31°C
Prędkość wiatru: 1,1 m/s
Wilgotność powietrza: 23%
Sucho
REZULTATY TRENINGU 2
P. | Kierowca (Nr) | Bolid | Opony | Czas okr. | Strata | Odstęp | Okr. |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Max Verstappen (33) | Red Bull RB14 | 1:13,085 | 18 | |||
2 | Lewis Hamilton (44) | Mercedes W09 EQ Power+ | 1:13,111 | 0,026 | 0,026 | 39 | |
3 | Valtteri Bottas (77) | Mercedes W09 EQ Power+ | 1:13,190 | 0,105 | 0,079 | 39 | |
4 | Sebastian Vettel (5) | Ferrari SF71H | 1:13,310 | 0,225 | 0,120 | 46 | |
5 | Kimi Raikkonen (7) | Ferrari SF71H | 1:13,427 | 0,342 | 0,117 | 41 | |
6 | Romain Grosjean (8) | Haas VF-18 | 1:13,973 | 0,888 | 0,546 | 34 | |
7 | Kevin Magnussen (20) | Haas VF-18 | 1:14,189 | 1,104 | 0,216 | 36 | |
8 | Charles Leclerc (16) | Sauber C37 | 1:14,374 | 1,289 | 0,185 | 41 | |
9 | Nico Hulkenberg (27) | Renault R.S.18 | 1:14,496 | 1,411 | 0,122 | 31 | |
10 | Esteban Ocon (31) | Force India VJM11 | 1:14,508 | 1,423 | 0,012 | 39 | |
11 | Sergio Perez (11) | Force India VJM11 | 1:14,552 | 1,467 | 0,044 | 38 | |
12 | Carlos Sainz (55) | Renault R.S.18 | 1:14,592 | 1,507 | 0,040 | 43 | |
13 | Daniel Ricciardo (3) | Red Bull RB14 | 1:14,682 | 1,597 | 0,090 | 36 | |
14 | Marcus Ericsson (9) | Sauber C37 | 1:14,783 | 1,698 | 0,101 | 38 | |
15 | Pierre Gasly (10) | Toro Rosso STR13 | 1:14,793 | 1,708 | 0,010 | 44 | |
16 | Brendon Hartley (28) | Toro Rosso STR13 | 1:14,830 | 1,745 | 0,037 | 45 | |
17 | Fernando Alonso (14) | McLaren MCL33 | 1:14,836 | 1,751 | 0,006 | 38 | |
18 | Lance Stroll (18) | Williams FW41 | 1:15,269 | 2,184 | 0,433 | 36 | |
19 | Siergiej Sirotkin (35) | Williams FW41 | 1:15,408 | 2,323 | 0,139 | 41 | |
20 | Stoffel Vandoorne (2) | McLaren MCL33 | 1:15,454 | 2,369 | 0,046 | 34 |
107% najlepszego czasu: 1:18,200
KOMENTARZE