Magnussen i Grosjean pozostaną kierowcami Haasa w sezonie 2019

Stajnia z Kannapolis zdecydowała się zatrzymać na trzeci rok z rzędu ten sam skład
28.09.1814:13
Mateusz Szymkiewicz
2407wyświetlenia
Embed from Getty Images

Zespół Haas potwierdził, że Kevin Magnussen oraz Romain Grosjean pozostaną jego kierowcami w sezonie 2019.

Dzisiejszy komunikat stajni z Kannapolis oznacza, że ta zdecydowała się zatrzymać na trzeci rok z rzędu ten sam skład kierowców. Duńczyk reprezentuje barwy Haasa od sezonu 2017 i w tym czasie wywalczył łącznie 68 punktów, a jego najlepszą pozycją na mecie była piąta w tegorocznym Grand Prix Bahrajnu oraz Austrii.

Z kolei Grosjean pozostanie zawodnikiem zespołu już czwarty rok, będąc jego częścią od momentu debiutu w sezonie 2016. Francuz jest autorem najlepszego wyniku w historii Haasa, czyli czwartego miejsca podczas lipcowych zmagań na Red Bull Ring.

Od samego początku potrzebowaliśmy doświadczonych kierowców, którzy wspomogą rozwój naszego bolidu oraz zespołu i są nimi Romain Grosjean oraz Kevin Magnussen - powiedział Gunther Steiner, szef Haasa. Względem ubiegłego roku nasza poprawa jest drastyczna, więc zatrzymanie naszych kierowców było dosyć łatwą decyzją.

Nigdy nie byłem w lepszym położeniu niż teraz w Haasie - stwierdził Kevin Magnussen. Ten zespół tworzą ludzie poświęceni wyścigom i wszyscy idziemy w tym samym kierunku. Nie ma tu zbędnej biurokracji, a wszystko jest bardzo bezpośrednie. Gene Haasowi zależy na efektywności, więc on i Gunther Steiner stworzyli środowisko, w którym udaje się wyciągnąć z każdego to co najlepsze. Każdy wierzy w swojego kolegę i dlatego udało nam się tyle osiągnąć.

Jestem pod wrażeniem osiągnięć zespołu w tak krótkim czasie - dodał Romain Grosjean. Dla kogoś, kto jest tutaj od samego początku, świadomość włożonego wysiłku w utworzenie tak konkurencyjnego zespołu przyprawia mnie o radość. Jestem szczęśliwy mogąc kontynuować współpracę z Haas F1 Team. Gene Haas zbudował coś bardzo specjalnego, a my możemy uczynić to jeszcze lepszym, więc bycie tego częścią jest zaszczytem.

Magnussen po piętnastu wyścigach zajmuje dziewiątą pozycję w klasyfikacji kierowców, natomiast Grosjean plasuje się na czternastej lokacie. Z kolei Haas jest póki co drugim zespołem obok Mercedesa, który zatrzyma ten sam skład kierowców w sezonie 2019.

KOMENTARZE

14
marios76
30.09.2018 04:49
@Player1 Dobrze ujales koncowke. Grosjean juz powinien umiec... ale nie bedzie. Taki juz jest. Sie nie zmieni. Byli tacy, ktorzy po dobrych kwalifikacjach czy wyscigu, stawiali go ponad Raikkonenem. :) To jest gosc, ktory sie nie rozwinie, szybszy nie bedzie i zaden z zespolow czolowki, awet o nim nie pomysli. A czwarty zespol mistrzostw, moze jeszcze w tym sezonie byc czwarty, ale nie sadze, by to utrzymali w kolejnym, z tym skladem... Widocznie Grosjeana bardzo lubia i go nie oceniaja. ;) @bartoszcze Wlasnie Groszek pokazal, jak jest mocny ;)
Player1
29.09.2018 11:38
@Marko, F1V0 Chodzi o to, że my widzimy TYLKO wycinek ich pracy. Nikt nie zatrudnia pracowników bo ich lubi. W Australii kierowcy "pojechali po bandzie" :) Zespół też ma za uszami, więc jednostronne stwierdzenie, że to kierowcy zaniżają poziom zespołu nie jest do końca uzasadnione. Generalnie i Haas (jako zespół) i kierowcy mają pecha, popełniają błędy i nadal się uczą (choć GRO już powinien umieć).
F1V0
29.09.2018 07:49
@bartoszcze No ostatni wyścig szczególnie był dobry. Kucharzyk nawet zapunktował. Jeszcze 3 punkciki i dostanie wolne.
bartoszcze
29.09.2018 06:44
[quote="marios76"]po tym co pokazal w tym sezonie[/quote] "Jesteś tak dobry jak twój ostatni wyścig" ;) Ostatnie wyścigi Grosjeana były niezłe, a Kubicy... no właśnie, nie było ich.
F1V0
29.09.2018 05:58
@Player1 Fakty są takie, że Haas na przestrzeni całego sezonu jest czwartą siłą, a przez głupie błędy kierowców stracili dużo punktów. Grosejan mimo obecnych 137 wyścigów popełnia banalne błędy jakie nie przytrafiają się innym kierowcom. Do tego nazbierał już 9 punktów karnych i wystarczy, że coś odwali i będzie zawieszony. Magnussen z kolei miał bardzo dobrą pierwszą część sezonu, a ostatnio oprócz idiotycznych manewrów jak chociażby z Alonso na Monzy coś stracił tempo i odstaje od Grosejana. Mają dwóch dosyć szybkich, ale niestabilnych kierowców.
MarkoNieHelmut
29.09.2018 05:32
@Player1 to że szefowie tak wybrali, nie znaczy, że nie można mieć własnego zdania na ten temat.
Player1
29.09.2018 05:02
Czytając komentarze to większość kierowców powinno jeszcze raz podejść do kursu na prawo jazdy, a większość szefów teamów to idioci nie potrafiący zarządzać firmami wartymi kilkadziesiąt/set milionów euro. My jeździlibyśmy lepiej, a za 1€ nasz team zdobyłby mistrzostwo. ;)
marios76
28.09.2018 07:58
@F1V0 To jest Formula 1... Patrzac na to zupelnie nie po kibicowskiemu, na ich miejscu w ciemno pisalbym kontrakt z ... Kubica. Na pewno jest zagadka, ma zalety co do pracy nad ustawieniami, doswiadczenie nie mniejsze niz obecna dwojka. Oczywiscie moglby byc wolny, niepewny itp. Co wtedy? Wystarczy zobaczyc ilu zawodnikow puka do drzwi F1 a nawet nikt nie spyta "kto tam" ;) Zastepce mieli by od reki. Ani Magnussen, anj tym bardziej Grosjean, to nie jest swiatowa czolowka. Jest sporo kierowcow, ktorzy byli by gotowi jezdzic w ... tak dobrym zespole. Moze nawet byly by opcje zatrudnienia testerow Ferrari. Skoro podpisali kontrakt z Grosjeanem, to po tym co pokazal w tym sezonie, Kubica bylby mniejszym ryzykiem. Ocon teraz tez do wziecia by byl.
F1V0
28.09.2018 05:13
Zatrudnili średniaków to nie ma co liczyć, że będą mieć dobre i równe wyniki. Nawet Alonso w tym słabym McLarenie jest przed nimi w generalce. Ale z drugiej strony to też za dużego wyboru nie mają. Ocon odpada bo Mercedes. Inni kierowcy zaklepani, a na Kubicę nawet nie spojrzą, bo ma za dużą przerwę w startach.
Pauree
28.09.2018 01:25
Szkoda mi strasznie tego Haasa. Potencjał mają ogromny, tym bardziej dzięki układom z Ferrari, no ale z takim składem... A z Magnussena to zrobiono teraz gwiazdę, bo na tle bardzo przeciętnego Grosjeana wypada tak a nie inaczej. Niedobry McLaren zniszczył mu karierę, a on jest takim dobrym kierowcą. Heca.
raafal
28.09.2018 01:15
Zaskakująca decyzja. Czy w przyszłym sezonie chcą spać za Saubera?
JuJu_Hound
28.09.2018 01:00
Przewidywalna decyzja. Magnussen jest moim zdaniem słabszy niż Grosjean ale przynajmniej konsekwentny przez cały sezon. A Grosejan po chyba najgorszej połowie sezonu w swojej karierze ogarnął się i pokazuje, że może jeździć solidnie, jak na lidera zespołu przystało.
marios76
28.09.2018 12:33
O tym jak mocny jest to sklad swiadcza wlasnie zajmowane miejsca, ktore zamiast 7 i 8 to 9 i 14... Czy tam naprawde nie widza, ze z tymi kierowcami wyzej sie nie da?? Ani konkretnej szybkosci, ani stabilizacji formy, ani regularnosci. O ile Dunczyk jeszcze jako tako daje rade, to Francuz zmarnowal im sezon. PS Chyba ze bedzie odrabial.za darmo! ;)
kumien
28.09.2018 12:18
Dwa zmarnowane miejsca :/ Teraz Groszek powinien zrobić akcję w Sochi, aby zebrać dodatkowe 3 pkt i potwierdzić swoje idealne predyspozycje.