GP Japonii: wyniki kwalifikacji

Lewis Hamilton zdobył pole position. Koszmarna czasówka w wykonaniu Ferrari.
P.Kierowca (Nr)SamochódCzęść 1 (Q1)Część 2 (Q2)Część 3 (Q3)Część 1 (Q1)Część 2 (Q2)Część 3 (Q3)Okr.
1.L. Hamilton (44)Mercedes W09 EQ Power+1.1:28,70232.1:28,01731.1:27,7605
1. 1:28,702 3
2. 1:28,017 3
1. 1:27,760 5
11
2.V. Bottas (77)Mercedes W09 EQ Power+3.1:29,29731.1:27,98742.1:28,0595
3. 1:29,297 3
1. 1:27,987 4
2. 1:28,059 5
12
3.M. Verstappen (33)Red Bull RB144.1:29,48035.1:28,84933.1:29,0574
4. 1:29,480 3
5. 1:28,849 3
3. 1:29,057 4
10
4.K. Raikkonen (7)Ferrari SF71H5.1:29,63144.1:28,59534.1:29,5216
5. 1:29,631 4
4. 1:28,595 3
4. 1:29,521 6
13
5.R. Grosjean (8)Haas VF-187.1:29,72488.1:29,67855.1:29,7614
7. 1:29,724 8
8. 1:29,678 5
5. 1:29,761 4
17
6.B. Hartley (28)Toro Rosso STR1314.1:30,248610.1:29,84846.1:30,0235
14. 1:30,248 6
10. 1:29,848 4
6. 1:30,023 5
15
7.P. Gasly (10)Toro Rosso STR1310.1:30,13769.1:29,81047.1:30,0935
10. 1:30,137 6
9. 1:29,810 4
7. 1:30,093 5
15
8.E. Ocon (31)Force India VJM119.1:29,89936.1:29,53858.1:30,1265
9. 1:29,899 3
6. 1:29,538 5
8. 1:30,126 5
13
9.S. Vettel (5)Ferrari SF71H2.1:29,04943.1:28,27939.1:32,1926
2. 1:29,049 4
3. 1:28,279 3
9. 1:32,192 6
13
10.S. Perez (11)Force India VJM1113.1:30,24777.1:29,567410.1:37,2295
13. 1:30,247 7
7. 1:29,567 4
10. 1:37,229 5
16
11.C. Leclerc (16)Sauber C376.1:29,706711.1:29,8645-
6. 1:29,706 7
11. 1:29,864 5
.
12
12.K. Magnussen (20)Haas VF-1811.1:30,219812.1:30,2265-
11. 1:30,219 8
12. 1:30,226 5
.
13
13.C. Sainz (55)Renault R.S.1812.1:30,236713.1:30,4905-
12. 1:30,236 7
13. 1:30,490 5
.
12
14.L. Stroll (18)Williams FW4115.1:30,317714.1:30,7143-
15. 1:30,317 7
14. 1:30,714 3
.
10
15.D. Ricciardo (3)Red Bull RB148.1:29,806315.-1-
8. 1:29,806 3
15. -1
.
4
16.N. Hulkenberg (27)Renault R.S.1816.1:30,3617--
16. 1:30,361 7
.
.
7
17.S. Sirotkin (35)Williams FW4117.1:30,3728--
17. 1:30,372 8
.
.
8
18.F. Alonso (14)McLaren MCL3318.1:30,5736--
18. 1:30,573 6
.
.
6
19.S. Vandoorne (2)McLaren MCL3319.1:31,04110--
19. 1:31,041 10
.
.
10
20.M. Ericsson (9)Sauber C3720.1:31,2134--
20. 1:31,213 4
.
.
4

KOMENTARZE

12
derwisz
07.10.2018 12:42
Ferrari jawi mi się niczym cyrk na 4 kółkach. Kierowcy, stratedzy kierownictwo - wszyscy są tam godni siebie ;)
marios76
06.10.2018 10:56
@luki W Q2 bylo sucho, wiec powinny obowiazywac normalne regulacje. Kara dla Ocona :/ Smutne jest to, ze jak niemal nie spowodujesz zagrozenia w Q czy treningu, to cie przesuna o 3 miejsca; a jak uderzysz rywala i wypchniesz poza tor, to dostaniesz +5 sekund przyjezdzajac pol minuty przed nim! :)
DBR
06.10.2018 09:54
@Zomo zważ, że w dużej mierze związane jest to z tym, że STR to de facto jedynie poligon doświadczalny dla RBR i Hondy i często w STR poświęcają wynik sportowy by zdobyć jakieś dane, sprawdzić jedno czy drugie rozwiązanie , poprawkę etc. Stąd czysto mechaniczne sumowanie punktów nie oddaje w pełni porównania poziomu stajni z Faenzy i Woking.
luki
06.10.2018 09:53
Kwalifikacje będą zaliczane jako deszczowe z dowolnym wyborem opon na wyścig? Czy obowiązują opony z Q2?
Zomo
06.10.2018 09:33
@ekwador15 W punktacji STR ma polowe punktow McLarena, no to naprawde musi byc lepszy zespol ;))))))) A te silniki Hondy to od 2 tygodni poleruja, nawet wyscig im dopuscili zeby dobrze wypasc na Suzuce. Co to za zespol i silnik co sie w sezonie na jedno GP pokazuje ??
ekwador15
06.10.2018 09:14
Piękna historia w Japonii, gdzie Honda z Toro Rosso w Q3, a McLareny na "lepszych" silnikach Renault niż mieli rok temu, na ostatnich miejscach :D Powinni przeprosić Hondę za to co mówili. Red Bull ten sam silnik Renault i 1.8 lepsze czasy kręci. To absurd.
villy
06.10.2018 09:09
Mnie się wydaje, że Vettel ogólnie ma problemy z psychiką. Chyba zaczęły się w 2016 roku kiedy narzekał na wszystko i wszystkich na torze, czasem słusznie, a czasem nie, ale chyba wtedy coś pękło. @marios Ale okrążenie przejechali na zwykłych oponach, nie na pośrednich, czy deszczówkach, najwyraźniej nie poradzili sobie z presją czasu.
marios76
06.10.2018 08:09
@al_bundy_tm Blad strategiczny spowodowal utrate najlepszego czasu i zrobil presje na zawodnikach na tzw "ostatnia szanse". Szkoda- kibicowalem tym ... mistrzostwom, zeby trwaly do konca, a zapowiada sie nawet na wczesniejsze rozwiazanie WDC :/
al_bundy_tm
06.10.2018 07:50
@marios76 Tu był pierwszy błąd, ale obaj najechali na mokre krawężniki potem, więc ich uślizgi wynikały z kontaktu z nimi. Inna sprawa, że przez to, że zmieniali opony po raz drugi byli pod większą presją czasu, bo to, że spadnie deszcze już wiedzieli. I tak suma błędów dała wynik 13, a Mercedes ma najlepszą z możliwych cyfrę 3...
marios76
06.10.2018 07:27
@villy A kto ich wypuscil na "deszczowkach" ? ;)
villy
06.10.2018 07:17
Ale też umówmy się strategia strategią, ale Ferrari miało i tak po 1 kółku w porównywalnych warunkach do reszty, ale obaj je zepsuli, tylko że Raikkonen w mniejszym stopniu, a Vettel w większym. Potem dopiero padła informacja, że pada. Nie można wszystkiego zwalać na strategię dużą winę ponoszą obaj kierowcy.
lolek99
06.10.2018 07:12
Ferrari? XD