Grosjean: Oszczędzanie paliwa i opon nie jest dobrym kierunkiem dla F1
Kierowca Haasa podkreśla, że jest to styl walki odpowiadający wyścigom długodystansowym.
08.11.1809:39
1481wyświetlenia
Embed from Getty Images
Romain Grosjean uważa, że konieczność oszczędzania paliwa szkodzi rywalizacji w Formule 1.
Krótko po zakończeniu Grand Prix Stanów Zjednoczonych sędziowie FIA podjęli decyzję o dyskwalifikacji zespołowego kolegi Francuza - Kevina Magnussena. Powodem wykluczenia było przekroczenie przez Duńczyka limitu 105 kilogramów paliwa na wyścig o 170 gramów.
Grosjean uważa, że konieczność oszczędzania paliwa i opon nie odpowiada charakterystyce walki w F1.
Od kolejnego sezonu limit paliwa na wyścig wzrośnie do 110 kilogramów. Szef Haasa - Guenther Steiner komentował:
Romain Grosjean uważa, że konieczność oszczędzania paliwa szkodzi rywalizacji w Formule 1.
Krótko po zakończeniu Grand Prix Stanów Zjednoczonych sędziowie FIA podjęli decyzję o dyskwalifikacji zespołowego kolegi Francuza - Kevina Magnussena. Powodem wykluczenia było przekroczenie przez Duńczyka limitu 105 kilogramów paliwa na wyścig o 170 gramów.
Grosjean uważa, że konieczność oszczędzania paliwa i opon nie odpowiada charakterystyce walki w F1.
Sądzę, że oszczędzanie paliwa i opon nie jest dobrym kierunkiem. Jeśli ścigasz się w 24-godzinnym wyścigu Le Mans, to w porządku. Starasz się wtedy jak najdłużej utrzymać na torze, notując przy tym możliwie jak najlepsze czasy. Jeśli uważasz, że my mamy być najszybsi i jechać na limicie, to wiadomo, że nie jest to odpowiedni kierunek- powiedział Grosjean komentując obecne przepisy.
Od kolejnego sezonu limit paliwa na wyścig wzrośnie do 110 kilogramów. Szef Haasa - Guenther Steiner komentował:
Mam nadzieję, że dzięki temu będziemy się mogli ścigać unikając ciągłego przypominania kierowcom o tym, aby odpuszczali. Zastanawiania się, czy zostaniemy zdublowani czy nie - to w końcu zależy od naszego tempa. Chcemy dobrego widowiska, a obecne przepisy go nie zapewniają.
KOMENTARZE