GP Brazylii: wyniki kwalifikacji

Hamilton pokonał Vettela w pojedynku o pole position do wyścigu na Interlagos.
P.Kierowca (Nr)SamochódCzęść 1 (Q1)Część 2 (Q2)Część 3 (Q3)Część 1 (Q1)Część 2 (Q2)Część 3 (Q3)Okr.
1.L. Hamilton (44)Mercedes W09 EQ Power+4.1:08,46463.1:07,79551.1:07,2816
4. 1:08,464 6
3. 1:07,795 5
1. 1:07,281 6
17
2.S. Vettel (5)Ferrari SF71H3.1:08,45252.1:07,77662.1:07,3746
3. 1:08,452 5
2. 1:07,776 6
2. 1:07,374 6
17
3.V. Bottas (77)Mercedes W09 EQ Power+6.1:08,49261.1:07,72753.1:07,4416
6. 1:08,492 6
1. 1:07,727 5
3. 1:07,441 6
17
4.K. Raikkonen (7)Ferrari SF71H2.1:08,45275.1:08,02844.1:07,4566
2. 1:08,452 7
5. 1:08,028 4
4. 1:07,456 6
17
5.M. Verstappen (33)Red Bull RB141.1:08,20544.1:08,01765.1:07,7786
1. 1:08,205 4
4. 1:08,017 6
5. 1:07,778 6
16
6.D. Ricciardo (3)Red Bull RB147.1:08,54446.1:08,05566.1:07,7806
7. 1:08,544 4
6. 1:08,055 6
6. 1:07,780 6
16
7.M. Ericsson (9)Sauber C3710.1:08,75489.1:08,57957.1:08,2966
10. 1:08,754 8
9. 1:08,579 5
7. 1:08,296 6
19
8.C. Leclerc (16)Sauber C378.1:08,66778.1:08,335108.1:08,4926
8. 1:08,667 7
8. 1:08,335 10
8. 1:08,492 6
23
9.R. Grosjean (8)Haas VF-189.1:08,73567.1:08,23959.1:08,5176
9. 1:08,735 6
7. 1:08,239 5
9. 1:08,517 6
17
10.P. Gasly (10)Toro Rosso STR1312.1:09,0461010.1:08,616810.1:09,0296
12. 1:09,046 10
10. 1:08,616 8
10. 1:09,029 6
24
11.K. Magnussen (20)Haas VF-185.1:08,474611.1:08,6596-
5. 1:08,474 6
11. 1:08,659 6
.
12
12.S. Perez (11)Force India VJM1113.1:09,217712.1:08,7418-
13. 1:09,217 7
12. 1:08,741 8
.
15
13.E. Ocon (31)Force India VJM1115.1:09,264913.1:08,7709-
15. 1:09,264 9
13. 1:08,770 9
.
18
14.N. Hulkenberg (27)Renault R.S.1811.1:09,009614.1:08,8349-
11. 1:09,009 6
14. 1:08,834 9
.
15
15.S. Sirotkin (35)Williams FW4114.1:09,259815.1:10,3813-
14. 1:09,259 8
15. 1:10,381 3
.
11
16.C. Sainz (55)Renault R.S.1816.1:09,2699--
16. 1:09,269 9
.
.
9
17.B. Hartley (28)Toro Rosso STR1317.1:09,28010--
17. 1:09,280 10
.
.
10
18.F. Alonso (14)McLaren MCL3318.1:09,4029--
18. 1:09,402 9
.
.
9
19.L. Stroll (18)Williams FW4119.1:09,4419--
19. 1:09,441 9
.
.
9
20.S. Vandoorne (2)McLaren MCL3320.1:09,6019--
20. 1:09,601 9
.
.
9

KOMENTARZE

32
Staszek2010
11.11.2018 06:49
@Doc No cóż, obejrzałem sytuację z Austrii, potem ponownie z Brazylii i... nie, dalej nie rozumiem. Vettel zachował się gorzej, fakt, ale moim zdaniem dalej nie wyklucza to winy Hamiltona. Teraz kary raczej domagać się nie będę, bo faktycznie emocje opadły plus nic to nie da, ale chociaż reprymenda...
modlicha
11.11.2018 12:52
@Doc Podoba mi się jak bezlitośnie punktujesz kolegów, którzy zamiast logiką i chłodną oceną kierują się emocjami. :D
Doc
11.11.2018 11:32
@Staszek2010 Tak jak wycofujesz się z potrzeby cytowania przepisów, tak pewnie wycofasz się ze stronniczej oceny blokowania. Aż się pokusiłem i odnalazłem jak to VET jest pokrzywdzony w takiej samej sytuacji a HAM nie. Oto wg. Ciebie taka sama sytuacja: https://youtu.be/wpBKQz3DyTU?t=171 Ja rozumiem, że się komuś kibicuje a komuś nie, ale bez przesady, trochę obiektywizmu nie zaszkodzi.
Staszek2010
11.11.2018 08:53
@Doc Żadne przepisy nie są potrzebne, mi wystarczy informacja, że Vettel w Austrii za dokładnie to samo dostał karę. Nie chcę tutaj rozpoczynać kolejnej kłótni, kto jest bardziej faworyzowany, ale naprawdę...
marios76
11.11.2018 07:42
Zauwazyliscie, ze Ricciardo bardzo poprawil tempo kwalifikacyjne?
MairJ23
10.11.2018 09:10
@Sasilton bo procedura ważenia jest taka a nie inna. Vettel miał się przed rozkiem zatrzymać i wylaczyc silnik. Powinien zostać wepchniety na wagę i z niej zepchniety z wyłączonym silnikiem
marios76
10.11.2018 08:39
Mnie nie zdziwi kara dla Lewisa za przyblokowanie Raikkonena, ale jestem gotow przyjac jej brak! Nie bronie Lewisa, bo popelnil drobny blad (bylby wielblad gdyby mial info) ale moze sie wytlumaczyc, ze jechal blisko srodka i zostawil wiecej miejsca po prawej... po ktorej powinien poruszac sie Kimi.
dan193t
10.11.2018 07:47
@Doc Moim zdaniem w przypadku z Sirotkinem w zaistnieniu nerwowej sytuacji sporo było winy Rosjanina. Większą winę Hamiltona widzę właśnie w "starciu" z Kimim. Mercedes był bardzo blisko Ferrari na linii wyscigowej gdy Kimi w ogóle go zobaczył. Musiał wybrać inny tor jazdy, bo istniało duże ryzyko, że Hamilton go wcale nie zauważy i kółko będzie całkowicie zniszczone (a musiało dawać awans, nadchodził deszcz). Jak dla mnie bliźniacza sytuacja do Vettel-Sainz w Austrii.
Doc
10.11.2018 07:29
@Maciek znafca Tak, przytocz konkretne przepisy. Tak jak myślałem, powołujesz się na przepisy, których nigdy nie przeczytałeś, a później mówisz, że Ci się nie chce. Hamilton zobaczył szybko zbliżający się bolid (o którym nie był informowany przez radio) w lusterku i zjechał z linii wyścigowej natychmiast. @Staszek2010 Nie wiem o jaką dokładnie logikę Ci chodzi ale RAI wybrał mniej oczywistą linię przejazdu (tak przynajmniej mi się wydaje) . HAM uwolnił linię oczywistą.
Maciek znafca
10.11.2018 07:12
@Doc Mam Ci przytoczyć konkretne punkty regulaminu, czy czego nie rozumiesz? Blokowanie/zajeżdżanie drogi zwlaszcza w kwalifikacjach jest zabronione. Nie mam siły, czasu ani ochoty by tłumaczyć oczywistą sytuację. Ci co zadają pytanie, czemu Sirotkin tak za.. szybko jechał niech spytaja czemu Hamilton tak się wlókł. Odpowiedź jest taka sama. Składali się do okr kwalifikacyjnego, które to..Siergiej musiał odpuścić.
Staszek2010
10.11.2018 07:05
@Doc Nie odnosiłem tego do danego przypadku (Hamiltona i Sirotkina), tylko do logiki pana mich909090 w jego komentarzu. Zresztą nawet jeśli Hamilton nie dostanie kary za incydent z Sirotkinem pewnie dostanie za ten z Raikkonenem
pluto
10.11.2018 06:56
@mich909090 rozgrzewał opony jak każdy na okrążeniu wyjazdowym
Doc
10.11.2018 06:45
@Maciek znafca @Staszek2010 Dobra, to dla jasności podajcie jakie to przepisy konkretnie.
mich909090
10.11.2018 06:45
Hamilton miał info, że wszyscy przed nim i za nim są na okrążeniu wyjazdowym więc robił sobie miejsce. Więc co zatem Sirotkin, który również był na wyjazdowym robił za Hamiltonem z TAKĄ prędkością???
Staszek2010
10.11.2018 06:42
Rozumiem, że jeśli człowiek X zrobi coś człowiekowi Y i ten człowiek Y stwierdzi, że to nic złego, to możemy się rozejść i koniec tematu? Liczą się przepisy, nie opinie ludzi (nawet zaangażowanych)
Maciek znafca
10.11.2018 06:39
To jest nieistotne, co powiedział Sirotkin. Liczy się to, co jest zapisane w regulaminie. Każdy inny kierowca już dawno zostałby ukarany.
mich909090
10.11.2018 06:37
Sirotkin powiedział, że Hamilton nie zasługuje na karę xDDD I co wy na to?
JuJu_Hound
10.11.2018 06:36
Moim zdaniem Lewis kara +5 za dwa incydenty Seb kara +3 za fatalne zachowanie na ważeniu
Staszek2010
10.11.2018 06:31
@mich909090 Nieważne co Sirotkin zrobił i jakie były jego intencje, w takiej sytuacji nie zajeżdża się drogi kierowcy, jeśli jest on znacznie szybszy od ciebie
Maciek znafca
10.11.2018 06:29
Powinna być kara dla Hamiltona ewidentnie. Jak można w tak bezmyślny sposób blokowac przeciwników. Jeśli jej nie dostanie słowo na 'F' niech przestanie być zakazane w regulaminie! @mich909090 zamilcz fanboyu, dwa razy blokował Sirotkina i raz Kimiego!
mich909090
10.11.2018 06:28
@Staszek2010 Dobrze, że Sirotkin Hamiltona nie zabił skoro tak zapier.... na okrążeniu wyjazdowym.
dan193t
10.11.2018 06:28
Hamilton zagrał niebezpiecznie, ale co miał we łbie Sirotkin to ja nie mam pojęcia. Przecież tam nie było czasu, zeby po wyprzedzeniu Hamiltona ustawić się do dobrego wyjścia na prostą. Po co on go w ogóle chciał wyprzedzać... Och ma Williams skład. Nie ma co.
mbg
10.11.2018 06:24
@mich909090 ale to był wyjazd do ostatniego zakrętu gdzie ciśnie się już na maxa
Staszek2010
10.11.2018 06:23
@mich909090 Sirotkina prawie zabił i myślę, że to wystarczy. Zrezsztą Kimiego też zblokował. Będzie +3 moim zdaniem. Vettel to samo, ew. reprymenda. A co ten koleś przy wadze robił... Masakra
rno2
10.11.2018 06:21
@mich909090 a Raikkonen to co?
mich909090
10.11.2018 06:20
Hamilton nie dostanie żadnej kary bo nic nie zrobił. Sirotkin był na wyjazdowym okrążeniu. Kary są zazwyczaj jak ktoś zepsuje komuś okrążenie pomiarowe.
Tetracampeon
10.11.2018 06:20
Wynik kwalifikacji szału nie robi: taka sama czwórka jak w wielu kwalifikacjach sezonu 2017. Słabe zachowanie Hamiltona, jeszcze słabsze Vettela. Red Bull pojechał przyzwoicie. Świetne czasy Leclerca i Ericssona. Sauber ma coraz lepszą końcówkę sezonu i jeżeli stajnia z Hinwil będzie w przyszłym roku czwartą siłą w stawce, to będzie ogromna sensacja. Hartleyowi nie udało się zrobić prezentu na urodziny, dobrze pojechali Gasly i Grosjean. Renault i Force India bez błysku, całkiem przyzwoity wynik Sirotkina. Beznadziejnie Stroll i McLaren.
Sasilton
10.11.2018 06:18
Ten koleś przy wadze też dziwnie się zachowywał. Zamiast zejść, to jeszcze blokuje Seba. HAM i VET pewnie z karami, pytanie kto dostanie mocniej. Gdyby dostali po +3 miejsca, to Hamilton startował by z P3.
iceneon
10.11.2018 06:17
Vettel został wezwany przed Q3, więc w czym problem?
dan193t
10.11.2018 06:13
@rno2 mam podobne odczucia. VET znowu się zagotował, ale sędziowie też zachowali się na maksa nieżyciowo. Rozczarował mnie Raikkonen. Nie powinien przegrać z Bottasem.
mbg
10.11.2018 06:13
Nie zwalnia to od przestrzegania przepisów. Wykluczyć obu z Q i będzie jutro ciekawie. Świetne kółko Leclerca w Q2. W takich sytuacjach widać mistrzowski potencjał.
rno2
10.11.2018 06:10
Pewnie finalnie to Bottasa będzie jutro ruszał z P1. Vettel zachował się po chamsku, ale jednak ma sporo racji. Niezła głupota, żeby wzywać kierowców na ważenie w trakcie kwalifikacji, zwłaszcza przy zmiennych warunkach...