Zespoły F1 omówiły propozycje zmian w przepisach dotyczących opon

Rozmawiano między innymi na temat dowolności wyboru ogumienia i obowiązkowych pit stopów.
23.11.1810:20
Nataniel Piórkowski
943wyświetlenia
Embed from Getty Images

Menedżerowie zespołów spotkali się w Abu Zabi, aby przedyskutować propozycje zmian w przepisach dotyczących ogumienia.

Przed dwoma tygodniami z Pirelli i FIA spotkali się kierowcy Formuły 1, zgłaszając, iż ze względu na charakterystykę obecnych opon nie są w stanie korzystać z maksymalnego potencjału swych bolidów.

Według Auto Motor und Sport podczas czwartkowego spotkania omówiono trzy możliwości.

Pierwsza propozycja zakłada, że kierowcy mogliby wybierać opony według własnych upodobań, a nie jak ma to miejsce obecnie spośród trzech mieszanek, wskazanych na dany weekend przez Pirelli. Przedstawiciel jednego z mniejszych zespołów przyznał jednak: Wyścigi stałyby się jeszcze bardziej nudne, gdyby czołowe zespoły mogły wybierać najtrwalsze ogumienie z oferty Pirelli.

Kolejny pomysł to wprowadzenie obowiązku co najmniej dwukrotnego zjazdu kierowcy na pit stop.

Trzecia idea to wprowadzenie systemu punktowego. Każda mieszanka miałaby przypisaną liczbę punktów. Aby kierowca mógł liczyć się w klasyfikacji musiałby przekroczyć minimalny próg punktowy. To zbyt skomplikowane - zaznaczył jednak jeden z menedżerów.

Mercedes z kolei zwraca uwagę, że Formuła 1 nie powinna spieszyć się ze zmianą przepisów. W przyszłym sezonie będziemy mieć nowe bolidy i nowe ogumienie. Zanim zaczniemy wprowadzać kolejne nowości, zobaczmy, jak ostatnie zmiany wpłyną na ściganie - powiedział reprezentant teamu.

KOMENTARZE

2
Pro-Skill
23.11.2018 12:41
@pluto Wtedy będziemy mieli sytuację, że 4 ostatnich kierowców z Q3 (z zespołów środka stawki) będzie miało bardzo trudno utrzymać się przed kierowcami startującymi z pozycji 11-15. Już w tym sezonie niektórzy woleli odpuścić awans do Q3 tak by wybrać sobie opony na start.
pluto
23.11.2018 10:14
i tak bedzie co do pierwszej opcji jak mówi ktos z mniejszej ekipy. Obowiązkowe 2 pitstopy maja sens tylko gdyby były wytrzymalsze opony na których można cisnąc bez ograniczeń bo inaczej wszyscy pojada na strategie miekkie-srednie-miekkie ; niewiele to w sumie da. Najlepszym dla wyścigu jest podział strategii według segmentów kwalifikacji-Q1 -bez pitstopu ; Q2 -1 pitstop ;Q3 - 2 pitstopy (mozna oczywiście więcej). Wtedy goście z Q3 beda uciekac przed tymi z Q2 a ci z kolei przed tymi z Q1 ,żeby nie utknąć za nimi po swoich zjazdach.