Verstappen: Nie będę tęsknił za Ricciardo w Red Bullu

21-latek uważa, że Australijczyk wybrał najgorszy moment na odejście z zespołu
02.01.1909:08
Mateusz Szymkiewicz
2983wyświetlenia
Embed from Getty Images

Max Verstappen przyznał, że mimo dobrych relacji z Danielem Ricciardo, nie będzie za nim tęsknił w sezonie 2019.

Ostatnie trzy sezony Holender oraz Australijczyk byli partnerami w Red Bull Racing. Mimo to Ricciardo zdecydował się na zmianę zespołowych barw, podpisując wieloletni kontrakt na starty w Renault.

Osobiście nie będę za nim tęsknił - stwierdził Max Verstappen. Mimo to było fajnie oraz miło posiadać go jako zespołowego partnera. Nie zdarza się to zbyt często i przypuszczam, że już nigdy się nie powtórzy. Czy będę jednak za nim tęsknił? Wierzę, że to Daniel zatęskni za tym co miał w zespole.

Zdaniem 21-latka, Ricciardo odchodzi z Red Bulla w najgorszym możliwym momencie, ze względu na przejście zespołu z jednostek Renault na pakiety Hondy. Oni przy całym swoim podejściu i planach są kompletnie inni od Renault oraz tego, do czego zdążyli nas przyzwyczaić. Z Renault musieliśmy zawsze naciskać. To od nas wychodziły inicjatywy i zazwyczaj byliśmy ignorowani. Teraz jest na odwrót i to my jesteśmy naciskani, by dostarczać części. Potrzebne są skrzynie biegów i inne podobne rzeczy, które nie są łatwe w produkcji. Honda chce tylko testować. Pokonują większe przebiegi niż ja na torze.

Holender uważa też, że Red Bull z nowym partnerem silnikowym będzie znacznie bliżej Mercedesa oraz Ferrari. Możliwe, że nasz pakiet nie pozwoli na to, byśmy byli konkurencyjni na każdym torze. Mimo to będziemy robili postępy w trakcie sezonu, więc walka o tytuł od samego początku 2020 roku powinna być możliwa.

KOMENTARZE

14
dszra
03.01.2019 12:22
[quote="dulk"]TR odziedziczy sporo z RB a Haas z Ferrari - ciekawe jaki to da efekt[/quote] O ile TR na współpracy z RB zapewne zyska, to Haas raczej nie będzie mieć takich wyników jak w minionym roku. Ich ostatni bolid był podobny do konstrukcji Ferrari sprzed roku. Teraz nie mogą wykonać takiego manewru, bo zmieniają się przepisy. Co do Renault, to może i nie mają pokaźnego budżetu, ale patrząc na ich coroczne postępy, to można wierzyć, że i w tym roku zanotują progres i jeszcze bardziej zbliżą się do czołówki. W przypadku RB mam wrażenie, że z Hondą jednak zaliczą delikatny regres
dulk
03.01.2019 11:45
[quote="dszra"]Przechodząc do Renault może liczyć na nowe otwarcie. Renault z każdym sezonem radzi sobie lepiej i może doskoczą teraz do czołówki. Red Bull natomiast nie wiadomo jak będzie sobie radzić z silnikami Hondy[/quote] tylko jak chcą doskoczyć jak budżet nie taki jak trzeba by dojść do top3? do tego sami mocno przebudowują silnik więc nie zdziwię się jak zacznie się on mocniej sypać niż rok temu - poza tym ich budżet na silnik też jest pewnie nie tak wysoki jak u top3 wg mnie sukcesem będzie jak pozostaną liderem drugiej ligi - bo kilku pretendentów (drugoligowych) może się okazać bardzo mocnych (Sauber, FI, McL a i inni (oby Williams) pewnie mają szansę na dobry bolid (TR odziedziczy sporo z RB a Haas z Ferrari - ciekawe jaki to da efekt) [quote="guzbi"]A ja trzymam kciuki i za Renault i za Honde - nudzi mnie ta dominacja Merca/Ferrari.[/quote] jakby REN dogonił czołówkę to byłoby naprawdę mega - 4 teamy na czole? to byłby chyba najlepszy rok
guzbi
03.01.2019 10:57
A ja trzymam kciuki i za Renault i za Honde - nudzi mnie ta dominacja Merca/Ferrari.
retro
03.01.2019 09:58
@guzbi nie do końca - jeśli Renault dogoni Red Bulla, Ricciardo będzie liderem zespołu, który jest na fali wznoszącej, a nie drugim kierowcą w zespole, który stoi w miejscu ;) Ja w każdym razie trzymam kciuki żeby Renault miało dobry sezon.
guzbi
03.01.2019 09:11
[quote="dszra"]a wręcz bym powiedział, ze jest większa szansa, że Renault dogoni Red bulla, niż że Byki dogonią Mercedesa i Ferrari[/quote] Czyli dalej będzie w tym samym punkcie co był - 1-2 zwycięstwa na sezon :P z tym, że kilka lat starszy
dszra
02.01.2019 02:51
@bonafide ani nic nie traci, ani nie zyskuje, bardziej zmiana dla własnej psychiki. Przechodząc do Renault może liczyć na nowe otwarcie. Renault z każdym sezonem radzi sobie lepiej i może doskoczą teraz do czołówki. Red Bull natomiast nie wiadomo jak będzie sobie radzić z silnikami Hondy (albo raczej jak te silniki będą się sprawdzać), a wręcz bym powiedział, ze jest większa szansa, że Renault dogoni Red bulla, niż że Byki dogonią Mercedesa i Ferrari
Haifisch7734
02.01.2019 01:55
@bonafide Brak chęci bycia drugim kierowcą w zespole, gdzie oficjalnie nie ma drugiego kierowcy i pewnie wiara, że uda mu się zrobić to samo, co zrobił Hamilton przechodząc niespodziewanie do Mercedesa.
bonafide
02.01.2019 01:43
Można Maxa lubić lub nie, ale w kwestii Daniela ma pełną rację. Trudno mi zrozumieć sportowe powody, dla których zdecydował się odejść z zespołu.
Scofik
02.01.2019 01:29
Verstappen i Marko powinni otworzyć kółko wzajemnej adoracji. Nawet Vettel za młodu nie był taki przykry. Mam nadzieję że Gasly go zleje, bo się chłopcu w głowie przewraca. A jak Honda da ciała z silnikiem to w Japonii pewnie jeszcze zatęsknią za McLarenem.
michal132
02.01.2019 01:29
@Peter78 Jak nie rozumiesz to przeczytaj dwa razy
Lejnus
02.01.2019 01:22
@Peter78 Ojojoj, ktoś tu chyba nie zrozumiał... :) @michal132 Myślę, że było dokładnie tak jak mówisz. Nie robili silnika pod skrzynię RedBulla, tylko Redbull skrzynie pod silnik Renault.
Peter78
02.01.2019 10:16
@michal132 Gdzieś ty wyczytał, że to Renault potrzebowało ich skrzyni??? Następnym razem przeczytaj 3x nim skomentujesz.
sasza82
02.01.2019 10:02
Z nieukrywaną satysfakcją będę spoglądał na ekran, gdy tylko się okaże, że są te wszystkie przechwałki Marko, Hornera i Verstappena okażą się czczą gadaniną nie mającą pokrycia w faktach.
michal132
02.01.2019 08:33
Żebyś się nie zdziwił :d po co Renault wasza skrzynia biegów jak mają swoją?