Ricciardo: Nie chciałem ryzykować startów z silnikiem Hondy

Australijczyk zdradził, że był bliski decyzji o podpisaniu nowej umowy z Red Bullem
20.01.1913:17
Mateusz Szymkiewicz
3661wyświetlenia
Embed from Getty Images

Daniel Ricciardo przyznał, że zdecydował się odejść do Renault, ponieważ nie chciał ryzykować startów dla Red Bulla współpracującego z Hondą.

Stajnia z Milton Keynes po dwunastu latach zdecydowała się na nowego partnera silnikowego, którym została Honda. Koncern z Tokio po katastrofalnych trzech latach z McLarenem, w 2018 roku jako dostawca Toro Rosso opracował znacznie trwalszy pakiet, a jego osiągi były coraz lepsze z każdym kolejnym pakietem poprawek.

Jak ujawnił Daniel Ricciardo, który po sezonie 2018 zdecydował się odejść z Red Bull Racing, perspektywa kolejnego przejściowego roku skłoniła go do podpisania kontraktu z fabrycznym zespołem Renault. Byłem bliski osiągnięcia tego czego chciałem. Było jeszcze kilka kwestii. Chciałem dwuletniego kontraktu, ponieważ zamierzałem tu spędzić co najmniej jeden rok. Miałem jednak obawy o samego siebie, mam na myśli motywację, ponieważ nie byłem pewny czy wciąż ją posiadam.

Pomyślałem, że jeżeli współpraca z Hondą nie wypali, to mogę mieć rok pełny frustracji. Czy na pewno chcę spędzić rok w ten sposób lub po prostu go ukończyć? Najpierw pomyślałem «Ok, spędzimy ten rok razem i jeżeli silnik Hondy będzie działał, a my będziemy lepsi, to znów przedłużymy umowę». Uznałem jednak, że ten rok może być ryzykowny! Nie czułem, że coś zyskam podpisując kontrakt na sezon - powiedział Australijczyk.

KOMENTARZE

28
sneer
23.01.2019 10:07
E, no bez przesady. Kimie nie miał :D Ale zapomniałeś jeszcze o Rosbergu z Hamiltonem :D
marios76
23.01.2019 06:43
@dulk Od debiutu w Hiszpanii 2016 bylo widac, ze RB stawia na Verstappena, pozwala mu nawet na rozjezdzanie Ricciardo i nie akceptuje walki, gdzie Ricciardo ma wyprzedzic Holendra. Tzn mial ;) Teraz bedzie mogl. Jak da rede oczywiscie, ale bedzie mogl... Najbardziej na naszym forum, lubie to wrozenie z fusow. Pozwol ze skopiuje twoja wypowiedz, a pozniej w sezonie wkleje i sie razem posmiejemy, ok? ;) @sneer I Webber, i Raikkonen z Vettelem, Massa z Schumacherem i z Alonso, Bottas z Hamiltonem... wszyscy mieli! :D
sneer
22.01.2019 01:00
@dulk Tak, Barichello też miał "równe szanse" z Schumacherem.
dulk
21.01.2019 06:37
[quote="marios76"]Nie wierze, by dostal rowny status z Maxem i pensje 27 milionow[/quote] możesz nie wierzyć - ale Riccardo w zasadzie to potwierdził dostawał tyle kasy ile chciał i równe szanse - RB na wszystko co chciał się zgodziło widać nie miał wiary w siebie że jest w stanie walczyć z Maxem - bo innego powodu nie znajduję by przejść do drugiej ligii na własną prośbę a jak TR odziedziczy skorupę RB z zeszłego roku (nawet o 1-1,5 sek lepszą od Renault) i ją z sukcesem zaadoptuje a silnik Hondy okaże się porównywalny a nawet lepszy niż Renault (w qualu już w zeszłym roku był raczej lepszy) - to być może wywiąże się nawet zacięta walka między Renault i zespołem Redbull'a tylko tym drugoligowym
marios76
21.01.2019 04:03
@sneer To bardzo fajny facet, na pewno wprost nie powie o co chodzilo dokladnie. Nie wierze, by dostal rowny status z Maxem i pensje 27 milionow... ;)
sneer
21.01.2019 03:41
PR, czy naprawdę nie widzi jak byłby traktowany w RB? :D
F1V0
21.01.2019 11:22
@marios76 Honda była przed Renault jeśli idzie o kwalifikacje i tryb kwalifikacyjny. Jeśli idzie o niezawodność to na razie wielka niewiadoma, bo w Toro Rosso wymienili o wiele więcej części.
marios76
21.01.2019 10:54
@Foryster Jasne, tylko koledzy powyżej, to jakby usiluja wykazac, ze Honda juz jest lub byla na poziomie Renault, a akurat zespoly TR i McLaren zamienily sie silnikami i o dziwo pierwszy wypadl gorzej niz w poprzednim sezonie, a drugi lepiej. Ciezko o lepsze porownanie, a tu czytam o jakichs spodniczkach czy ze statystyka jest wypaczona i niemiarodajna. ;) Natomiast czy Honda bedzie lepsza w sezonie 2019 to sie okaze i tez jest latwe do wykazania na tle najmocniejszych rywali Red Bulla. Oceniając Renault nie mozna zapominać a szalenie waznej kwestii jaka jest przygotowywanie silnika jakby nke dla siebie, bo prym wiodl klient, w dodatku gurujacy nad nimi finansami i aero... Teraz moga sie starac bardziej pod siebie i myślę, ze to tez jest teoria na ktora warto zwrocic uwage. Za miesiac bedziemy juz cos wiedzieć. :)
Foryster
21.01.2019 08:48
Honda zrobiła progres ale czy tak duży jak mówią? Tam gdzie liczył się silnik (Japonia i Brazylia) wypadali blado. Do tego nic nie wiadomo na temat niezawodności. Przez intensywne testowanie i wymiany komponentów żaden z nich nie zrobił zakładanego przebiegu a i tak awarii było sporo. Z kolei Mclaren przejechał sezon praktycznie bezawaryjnie (jeśli już, to padała skrzynia). No i nie zapomnijmy że Renault też nie śpi. W poprzednich latach nie cisnęli z silnikiem, bo zespół fabryczny był dopiero w budowie. Teraz zacznie się "atakowanie" jak powiedział Budkowski. Pierwsze info o nowym silniku są bardzo optymistyczne. Moim zdaniem silnik Hondy nadal będzie 4ty, co nie zmienia faktu że RBR będzie przed Renault w klasyfikacji.
marios76
21.01.2019 07:41
@Krystian1886 To dlaczego nie wzięli Kwiatta, Hartleya, Buemiego itd??? Wzieli gk bo z dostepnych jest najlepszy. I w bolidzie ze slabszym silnikiem zdobył wiecej punktow niz Vandorne z mocniejszym... Dodam, ze nie pisze ze na pewno ten status sie utrzyma w tym sezonie, ale wciskanie ze byli na rowni jest niedorzeczne.
Krystian1886
21.01.2019 03:18
@marios76 Gasły'ego wzięli do Red Bulla bo jest z Red Bulla.
marios76
20.01.2019 11:44
@dulk Vandornea to mozesz porownac, ale z Hartleyem. Gasly jakby byl tak slaby, to by go do Red Bulla nie wzieli. @Mahilda111 Haha. Ze niby smieszne? Dla McLarena jednak nie byl to poligon, tylko zbieranie punktow, zeby odbudowywac swoja pozycje w stawce i mimo, ze zawiodl totalnie drugi kierowca, to udalo im sie zdobyc wiele wiecej punktow niz w poprzednim sezonie. Tu nawet na remis nke idzie, wiec nie rozumiem czego, jakiej teorii bronisz? @dulk Ricciardo zauwazyl pojscie na calosc. Zauwazyl tez, ze nie ma opcji ze nie bedzie numerem dwa i dal sobie spokoj. Nawet jakby mialo sie udac, to po co miec zludzenia na walke o tytul kiedy nie ty mozesz go wywalczyc? @szajse Jakos nie widzialem "sprowadzenia na ziemie" Ricciardo przez Maxa. Przez Red Bulla, tak, przez awarie tak, ale przez Maxa? Do czasu eryjnych awari i problemow Daniel spokojnie z Maxem prowadzil w klasyfikacji. Chcesz cyferki liczyc? To licz wszystkie. Pamietaj tez, ze Ricciardo z wlasnej winy, nie mial wyscigu, ktorego by ie ukonczyl chyba przez dwa sezony, Max popelnial wiele takich i mial jeszcze wiecej farta w przepychaniu sie na torze. Tu sobie porownaj go do Vettela, ktory takiego szczescia nie mial. @Haifisch7734 I sie nie udalo? Widocznie nie trafiles z argumentami ;)
dulk
20.01.2019 10:09
[quote="bartoszcze"]Danowi charakterystyka silnika hybrydowego Renault pasuje do stylu jazdy[/quote] a można wiedzieć co dokłądnie jednemu pasuje a drugiemu nie? po wynkach kwalifikacjach bym powiedział ze to Maxowi bardziej pasuje to co jest
bartoszcze
20.01.2019 09:51
Jest jeszcze ten drobiazg, że Danowi charakterystyka silnika hybrydowego Renault pasuje do stylu jazdy, a Maksowi - nie :)
dulk
20.01.2019 09:12
[quote="MairJ23"]Teraz honda sie naslucha narzekajacego Hornera i Marko na niewygrywanie wyscigow.[/quote] ja tam stawiam że raczej RB będzie w przyszłym roku seryjnie wygrywać - może w qualu im nie będzie szło tak dobrze ale wyścigi to będzie ich dominacja - zwłaszcza jak MAX będzie w takiej formie jak w drugiej połowie sezonu
MairJ23
20.01.2019 08:29
Co bedzie z renault to bedzie. Teraz honda sie naslucha narzekajacego Hornera i Marko na niewygrywanie wyscigow. Podoba mi sie podejscie najlepszych....albo wygrana albo nic ale obarczanie wina tylko silnik i to w taki sposob jak to robili panowie z RBR na temat silnikiw renault to lekka przesada. Mam nadzieje ze im ta Honda teraz bokiem wyjdzie. Nie ma tam juz nikogo komu bede kibicowal. Niech spadaja na drzewo ;)
szajse
20.01.2019 06:40
Przy jego mega farcie i tej niesamowitej umiejętności wykorzystywania wszelkich okazji pewnie zaliczy podium 2-3 razy w sezonie i tyle. O ile go wcześniej Niko nie sprowadzi na ziemię jak to zrobił Max. Gdy wielki talent Sainz junior przychodził do reno to tez miał wysłać Niemca na emeryturę. Ubiegły sezon tak w reno jak i w rbr wielu kibicom otworzył oczy. Te gadki o silniku, ryzyku i szukaniu nowych wyzwań można między bajki włożyć bo każdy średnio kumaty wie przed czym a właściwe przed kim uciekł do reno. Podjął słuszną decyzję bo 3 lata batów od dzieciaka mogłoby go załamać. A tak w spokoju 2 lata przezimuje w środku stawki i jak Alo będzie czekać na propozycję od merca/ferrari na 2021.
Maciek znafca
20.01.2019 05:46
Moim zdaniem bardziej zaryzykowal przechodzac do Renault, bo w Res Bullu osagi bolidu mial przynajmniej pewne. Teraz nic nie ma pewnego.
dulk
20.01.2019 05:15
może i tak ale jakoś nie jestem sobie w stanie wyobrazić jak Renault by walczyło z RB-Hondą nawet jak by Ci mieli silnik z tylko poprawioną niezawodnością wg mnie wszystkie znaki na niebie i ziemi mówią że RB już zupełnie traktuje TR jako test team dla silnika i wg mnie w tym roku także być może jako test team dla "wspólnych" części o ile będą mieli taką potrzebę poza tym także budżet TR w nowym roku to pewnie będzie rekordowo niskie 50 baniek - tak że cała para idzie od całego 2018 w RB które może dobije do rekordowych 450-500 baniek budżetu dziwne że Riccardo nie zauważył tego pójścia RB na całość już w 2018
Aeromis
20.01.2019 05:04
@dulk [quote]co do Riccardo to nie mam pojęcia jak mu wyszło że bolid RB deklasujący Renault dzieki aero może nawet z Hondą jeździć gorzej od Renault które wydaje 2 razy mniej[/quote]RIC nie myślał o perspektywie jedynie 2019. Wbrew pozorom różnica wcale nie była tak wielka, w kwalifikacjach zwykle oscylowała mniej więcej od 0,7 do 1,4. To sporo, ale nie na tyle by nie było do odrobienia przy lepszym silniku.
Haifisch7734
20.01.2019 04:39
[quote="Mahilda111"]Statystyki są jak spódniczka mini. Odkrywają wiele, a zasłaniają to co najistotniejsze ;)[/quote] No ja to już próbowałem mu wytłumaczyć parę tygodni temu :P
dulk
20.01.2019 04:14
[quote="marios76"]Tu nie maja znaczenia jakies argumenty slaby, czy moc na torze. Kierowcy i zespoly walcza o zdobywane punkty, a nie o chwilowe tempo czy pozycje startowe... Sezon 2018 pokazal DOBITNIE wyzszzosc silnika Renault nad Honda.[/quote] wg mnie pokazał tylko jedno - że Alonso to genialny kierowca porównaj wyniki Gaslego i Vandorne'a - to jest pewnie bardziej miarodajne porównanie no chyba że już możemy uzać że Gasly to talent klasy Alo,Ham,Ver poza tym jak pisze @Mahilda111 - celem TR było testowanie silnika a nie zdobywanie punktów co do Riccardo to nie mam pojęcia jak mu wyszło że bolid RB deklasujący Renault dzieki aero może nawet z Hondą jeździć gorzej od Renault które wydaje 2 razy mniej
Mahilda111
20.01.2019 03:53
@marios76 Statystyki są jak spódniczka mini. Odkrywają wiele, a zasłaniają to co najistotniejsze ;) Toro Rosso to był poligon doświadczalny i do tego mieli sporo pecha. Postępy Hondy były widoczne gołym okiem, ale kosztem kar za kolejne nieprzepisowe wymiany. Do tego dochodzą wypadki kierowców i doszczętnie zniszczone bolidy czy praktycznie brak rozwoju STR13. Toro Rosso niemal cały sezon przejechało w jednej specyfikacji i w przeciwieństwie do McLarena nie zamiatali ogona stawki. Śmiem twierdzić, że dzięki jednostce.
marios76
20.01.2019 03:30
@piro Czysta statystyka: McLaren z Renault zdobyl wiele wiecej punktow niz z Honda, Toro Rosso zdobylo wiele mniej punktow z Honda niz z Renault. Zespoly praktycznie zamienily sie miejscami z sezonu poprzednego, dlaczego temu przeczysz? Cyfry nie klamia. Tu nie maja znaczenia jakies argumenty slaby, czy moc na torze. Kierowcy i zespoly walcza o zdobywane punkty, a nie o chwilowe tempo czy pozycje startowe... Sezon 2018 pokazal DOBITNIE wyzszzosc silnika Renault nad Honda. Jak bedzie w 2019tym to zobaczymy, ale nie dotra do mnie inne argumenty niz statystyka i punkty.
sasza82
20.01.2019 02:22
@F1V0 Ewakuować do Renault?? Nawet jeśli młodziak jest minimalnie szybszy, to głowa jeszcze nie ta...Hamilton go pięknie zgasił po kolizji z Oconem... dla mnie to było mistrzostwo - to właśnie odróżnia bardzo dobrych kierowców od wybitnych.
F1V0
20.01.2019 12:54
Taaa. Danny widzi, że jak Max się ogarnie i nie popełnia głupich błędów to nie ma z Holendrem za dużych szans stąd postanowił się ewakuować do Renault.
Aeromis
20.01.2019 12:41
@piro Nie zgodzę się z Tobą, [quote]Okazało się że McLaren na silniku Renault jest tak samo słaby jak był jeżdżąc z Hondą.[/quote]Właśnie nie, owszem patrząc na cały sezon można tak pomyśleć, ale nie tędy droga. Po pierwsze to McLaren musiał mocno przeprojektować swoją konstrukcję na tę która mniej im leżała, tj z większym silnikiem. Po drugie i pewnie ważniejsze, to warto pamiętać że przez 1/3 sezonu McLaren był zespołem numer 4 i 5, dopiero kroki poczynione przy rozwoju bolidu (czy tez ich brak) spowodowały spadek. Myślę że przypomni ci się że sporo osób mawiało że "rozwód" wyszedł na dobre zarówno Hondzie jak i McLarenowi. Renault na pewno ma możliwości i Ricciardo je poznał jeżdżąc w RBR, Honda to nadal tylko zagadka.
piro
20.01.2019 12:30
Po sezonie 2018 już nie można być pewnym na jakim poziomie jest silnik Hondy. Okazało się że McLaren na silniku Renault jest tak samo słaby jak był jeżdżąc z Hondą. SRT korzystając z Hondy mimo niższej całkowitej zdobyczy punktowej, nie odstawało mocą na torach. Jedyną ekipą która faktycznie może coś wiedzieć jest RB więc jest jakiś powód z którego wybrali Hondę zamiast Renault a raczej nie są to względy finansowe.