McLaren zaprezentował bolid MCL34

Stajnia z Woking zdecydowała się obrać agresywne podejście projektując nowy model
14.02.1913:12
Mateusz Szymkiewicz
8413wyświetlenia


Zespół McLaren odsłonił w Woking swój najnowszy bolid oznaczony kodem MCL34.

Brytyjska ekipa podchodząc do sezonu 2019 kontynuuje gruntowną przebudowę zapoczątkowaną pod koniec 2017 roku. Minione zmagania zostały potraktowane jako przejściowe, ze względu na późne nawiązanie współpracy z nowym partnerem silnikowym - Renault. Ponadto rozczarowujące osiągi bolidu skłoniły zarząd McLarena do przeprowadzenia restrukturyzacji i ze swoimi obowiązkami pożegnali się dyrektor techniczny Tim Goss czy dyrektor wyścigowy Eric Boullier.

Na miejsce Gossa zespół ściągnął Jamesa Key'a z Toro Rosso, lecz ten rozpocznie pracę dopiero w trakcie sezonu 2019. Z kolei od maja stanowisko dyrektora zarządzającego obejmie Andreas Seidl, który jest współautorem sukcesów Porsche w Długodystansowych Mistrzostwach Świata. Niemiec będzie nadzorował pracę dyrektora technicznego, szefa działu produkcji oraz głównego mechanika.

Inną istotną zmianą jest postawienie na zupełnie nowy skład kierowców. Po sezonie 2018 starty w Formule 1 zdecydował się przerwać Fernando Alonso, natomiast jego partner - Stoffel Vandoorne, nie otrzymał propozycji nowego kontraktu. Posadę Hiszpana przejął jego rodak - Carlos Sainz, który przez ostatnie cztery lata reprezentował barwy Toro Rosso oraz Renault. Partnerem 24-latka będzie wychowanek McLarena, Lando Norris. Brytyjczyk jest zeszłorocznym wicemistrzem Formuły 2, natomiast w latach 2017-2018 brał udział z zespołem w oficjalnych testach oraz piątkowych treningach.

Punktualnie o godzinie 13:00 światło dzienne ujrzał model MCL34, który zgodnie z zapowiedziami zespołu został zaprojektowany od czystej kartki papieru. Bolid podobnie jak jego poprzednik został pokryty historyczną barwą „papaya orange” z granatowymi dodatkami. Największe różnice wynikają rzecz jasna ze zmian w regulaminie technicznym, lecz można dostrzec, że inżynierowie obrali bardzo agresywne podejście. MCL34 posiada zupełnie nowe skrzydła, a także oryginalnie zaprojektowane deflektory i sekcje boczne.

Tegoroczny bolid McLarena zadebiutuje na torze wyścigowym 18 lutego, pierwszego dnia zimowych testów w Barcelonie. Na chwilę obecną nie jest jasne kto jako pierwszy poprowadzi najnowszą konstrukcję.

^galeria,861

KOMENTARZE

26
W
15.02.2019 08:13
[quote="exxxile"]Ron Dennis trzymał wszystkich w ryzach, nawet kierowcy musieli być schludnie ostrzyżeni i ogoleni...[/quote] O tym samym pomyślałem widząc stojącego na miejscu Dennisa Amerykanina z niezapiętą marynarką bez krawata... ;-)
exxxile
15.02.2019 01:40
[quote="ymru"]Natomiast w moim odczuciu obecne malowanie dużo fajniejsze od podanego przez Ciebie MP4-21, który w mojej ocenie wyglądał jak tandetna zmywarka (nie mówiąc już o nazewnictwie przypominającym za Rona D. nazwę karabinu bardziej niż auta).[/quote] Wygląd bolidów dyktowany jest przede wszystkim regulaminem technicznym, więc trudno porównywać rok 2019 z 2006. Chyba, że rozmawiacie wyłącznie o malowaniu. MP4/21, faktycznie brzmi jak karabin, ale też wiele McLarenów z przedrostkiem MP4 pracowało i jeździło jak karabin. Ron Dennis trzymał wszystkich w ryzach, nawet kierowcy musieli być schludnie ostrzyżeni i ogoleni... Można sobie z tego wszystkiego dworować, ale wtedy jakoś to wszystko działało, a teraz kolorowy, radosny i odświeżony McLaren błąka się po omacku, przeżywając od lat największy kryzys sportowy w swojej bogatej historii.
ymru
15.02.2019 07:48
@W O gustach się nie dyskutuje, wiadomo... Natomiast w moim odczuciu obecne malowanie dużo fajniejsze od podanego przez Ciebie MP4-21, który w mojej ocenie wyglądał jak tandetna zmywarka (nie mówiąc już o nazewnictwie przypominającym za Rona D. nazwę karabinu bardziej niż auta).
W
14.02.2019 10:00
Ogólnie - mam nadzieję, że tak jak jest brzydki, tak będzie szybki. Nie mam pojęcia, jak firma produkująca estetyczne samochody drogowe może wypuszczać taką kaszanę. Weźmy to porównajmy z MP4-21... Ech.
ymru
14.02.2019 09:48
Jaśniejszy błękit dużo lepiej współgra z papayą niż zeszłoroczny granat. Kombinezony kierowców chyba najbardziej eleganckie z całej stawki. Oby to cacko jeździło ciut szybciej od poprzednika.
iceneon
14.02.2019 07:05
Z wyglądu bardzo ładny. Lusterka zamocowane jak w osobówce do ciągnięcia przyczepy campingowej :)
Yurek
14.02.2019 06:35
[quote="Maciek znafca"]Minimalnie kojarzy mi się z Renowka z lat 2002-2006.[/quote] Mnie tak samo, szczególnie z przodu. Jeszcze brakuje reklam Mild Seven.
Maciek znafca
14.02.2019 06:14
Tyle niebieskiego w McLarenie to jeszcze nie widziałem. Minimalnie kojarzy mi się z Renowka z lat 2002-2006.
marios76
14.02.2019 05:34
@kumien A jak pokaza, to bedzie widac szybkosc?? :D Ocenilem wyglad, ktory dla mnie nie jest tragedia jak dla niektorych, ale jak ma byc ta tragedia, to niech szybciej jeździ. To jest raczej zyczenie, nie ocena- nie doczytales, ale masz wytlumaczone.
marion6660
14.02.2019 05:25
Czytam niektóre komentarze to zastanawiam się dlaczego nie ma polskiego teamu w F1. Niektórzy znawcy (to a tamto moim zdaniem) mądrzejsi chyba nawet od samego Neweya. Wszystko okaże się po starcie sezonu a troszkę kto ma jaką formę na testach po niedzieli.
Mahilda111
14.02.2019 04:27
@piro Ten kawałek 'włókna' to antena, między innymi do przekazywania wiadomości między kierowcą a zespołem ;)
kumien
14.02.2019 04:26
@marios76 Jak możesz oceniać Williamsa jak jeszcze nie pokazali nowego bolidu?
benethor
14.02.2019 04:24
@piro przepisy, musi być numer odpowiednio dobrze widać
marios76
14.02.2019 04:15
@sete68 Jak ma nie byc ostatnim bolidem pod wzgledem szybkosci, to niech juz bedzie dla was brzydki ;) McLaren- klasyka, szalu nie robi, nie ma tez co narzekac. Taki sredniak... tyle ze podobne wrazenie mam o Williamsie... :) Oby ta innosc byla zwrotem w dazeniu do dna. Co do McLarena, troche mnie w zeszlym roku wkurzyli zmiana skladu- taki przejsciowy. Wzieli Sainza i debiutanta :/ Sainz moze i byl dosc skuteczny, jednak z Verstappenem przegral... i z Hulkenbergiem przegral. I jak przegra z Norrisem; co jest mozliwe, to czas sie pakowac z F1, bo samo nazwisko to nie jezdzi.
piro
14.02.2019 03:45
Trochę mnie zastanawia po co ten kawałek włókna węglowego gdzie jest numer kierowcy? Nie wydaje mi się że w tym miejscu ma to jakiekolwiek plusy aerodynamiczne ponieważ jeżeli chcieliby prostować powietrze musieliby to dać wyżej a tak to wydaje się że dodali ten kawałek tylko po to aby numer lepiej było widać :D
kumien
14.02.2019 03:27
Zobaczymy czy skopiuje go Ferrari. Jak wielka trójca nie pójdzie tą drogą to raczej nie jest to rozwiązanie, które pomaga. Na 100% każdy z tych zespołów sprawdził jest sens iść w tym kierunku. Ale bardziej mnie ciekawią chłodnice i to jak wiele miejsca zajmują.
Haifisch7734
14.02.2019 03:04
@kumien Wygląda, że Alfa skopiowała trójdziurowy nos.
kumien
14.02.2019 02:59
Sekcje boczne moim zdaniem wyglądają trochę biednie. Kontynuują tradycję trójdziurowego nosu, ale czy to jest właściwe to nie wiem :) Nikt inny nie skopiował tego rozwiązania. No i co by nie mówić to nie jest to kompaktowy bolid. Wystarczy spojrzeć jak duże ma boczne wloty do chłodnic i jak mało miejsca zostaje pustej podłogi. Z drugiej strony Mercedes, gdzie mamy bardzo smukłą sylwetkę i małe chłodnice. Raczej ci spod trójramiennej gwiazdy wiedzą lepiej co robią :)
piro
14.02.2019 02:09
Trzeba im przyznać że nie kopiują rozwiązań od innych (no może prócz lotek nad sekcjami bocznymi ale to chyba każdy team będzie miał od RB skopiowane więc można uznać za standard a nie kopię). Mam nadzieję że będzie szybszy niż w tamtym roku i powalczą przynajmniej z Renault
vermaden
14.02.2019 01:45
Parafrazujac ... Stajnia z Woking zdecydowała się obrać agresywne podejście projektując nowe malowanie.
Patok12
14.02.2019 01:27
Malowanie praktycznie identyczne jak w zeszłym sezonie. Przednie skrzydło też podobne, zobaczymy jakie będą osiągi. Ciekawe ile Dell im płaci, że tak dużo logotypów jest przyklejonych na bolid.
bolekse
14.02.2019 01:17
Co by o MClarenie w ostatnich latach nie mówić to przynajmniej prezentacje bolidu potrafią zrobić na poziomie :) Aż miło - żadnych renderów, żadnych malowań na starym bolidzie, żadnych dni testowych i zdjęć z ukrycia/daleka. Normalnie po ludzku bolid kierowcy i feta - jak za starych dobrych czasów :)
warzi
14.02.2019 01:13
Ładne i stylowe chyba najlepsze tegoroczne malowanie, poza jednorazowym Red Bull-a.
sete68
14.02.2019 01:10
..kurczę co za pech nasz kochany KUB w najbrzydszym bolidzie? ;P
JuJu_Hound
14.02.2019 01:01
A better tomorrow :) przyda sie to hasło w rzeczywistosci. Wyglada pieknie ale czy jest szybki, zobaczymy
gnt3c
14.02.2019 12:59
bardzo mi się podoba