Russell: Przykład Force India z sezonu 2015 daje nadzieję Williamsowi

Brytyjczyk dodał, że nie zdawał sobie sprawy, jak wiele pracy trzeba włożyć w zbudowanie bolidu.
22.02.1911:55
Nataniel Piórkowski
4668wyświetlenia


George Russell przekonuje, że przykład Force India z testów przed sezonem 2015, daje mu nadzieję na udane mistrzostwa w wykonaniu Williamsa.

Tegoroczny bolid FW42 zadebiutował na torze w środę po południu. Do końca pierwszej tury testów kierowcom Williamsa: Russellowi i Robertowi Kubicy udało się pokonać 88 okrążeń.

Russel przypomina, że w 2015 Force India nie dysponowało najnowszym bolidem na początku testów. U progu drugiej tury zajęć zespół opuścił garaż ze zmodyfikowaną konstrukcją z 2014 roku. Model VJM08 został dostarczony dopiero na trzeci etap zimowych przygotowań.

Pomimo tego ekipa zaliczyła podwójny finisz w czołowej dziesiątce GP Australii, a ostatecznie wywalczyła piątą pozycję w mistrzostwach konstruktorów - wtedy swój najlepszy wynik w historii.

W przeszłości dochodziło do podobnych sytuacji. Force India opuściło niemal całe testy w 2015 roku, a pomimo tego zakończyli kampanię na piątym miejscu w klasyfikacji generalnej. Za testy nie są przyznawane punkty. Kto wie, jak ułoży się sezon - powiedział urzędujący mistrz Formuły 2.

Jeśli nie jesteś zaangażowany w zespół Formuły 1, nie rozumiesz nawet jak wiele pracy trzeba włożyć w to, aby bolid mógł wyjechać na tor. Obszedłem całą fabrykę, w styczniu poznałem wszystkich pracowników. W przeszłości pracowałem już z dwoma stajniami [jako tester Mercedesa i Force India]. Nawet pomimo mojego doświadczenia byłem pod ogromnym wrażeniem tego, jak wiele wysiłków trzeba włożyć w wyprodukowanie nawet najprostszych części - dodał Brytyjczyk.

Russell pokonał pierwsze okrążenia w FW42 dopiero w środę po południu. Do bolidu powrócił w czwartek po przerwie obiadowej. Nie ukrywam, oglądanie na torze wszystkich innych zespołów było frustrujące. Jestem kierowcą, więc naturalnie chcę spędzać czas za kierownicą. Czas upłynął jednak bardzo szybko, bo zrozumiałem, jak wielką pracę wykonują wszyscy nasi ludzie budując nowy bolid.

Nie byłem sfrustrowany. Doskonale wiem, że Williams nie zrobił tego specjalnie. Jestem dumny z chłopaków i pracy jaką wykonali. W środę byli na nogach od 2:30 w nocy i robili wszystko co tylko mogli, aby przygotować bolid do wyjazdu na tor. Bycie częścią tego zespołu to prawdziwy przywilej.

KOMENTARZE

17
dulk
25.02.2019 08:42
Perez pewnie wygrywał bo jest 10kg lżejszy od Hulka
piro
24.02.2019 10:49
@F1V0 Czy takie trudne to nie wiem. Daniel będzie dla Nico chyba pierwszym poważnym testem bo jak się popatrzy na jego historię to nie roznosił jakoś swoich kolegów zespołowych. 2010 Barrichello 47 - 22 Nico (miał w prawdzie 1 pole ale to był fuks w Brazylii) 2012 Di Resta 46 - 63 Nico 2013 Gutierrez 6 - 51 Nico (każdy wie jaki poziom reprezentował Meksykanin) 2014 Pérez 59 - 96 Nico 2015 Pérez 78 - 58 Nico 2016 Pérez 101 - 72 Nico 2017 Palmer 8 - 34 Nico (Palmer też jest kierowcą poza konkurencją) 2017 Sainz 6 - 9 Nico 2018 Sainz 53 - 69 Nico Więc tak naprawdę to wygrał z Sainzem, Palmerem, Gutierrez, Di Restą z czego 2 to przeciętni kierowcy a 2 to pomyłki które znalazły się w F1. Przegrał natomiast z Pérezem (2:1) i Barrichello czyli również dwoma średniakami. Dlatego sądzę że Daniel będzie pierwszym poważnym testem dla Niemca.
F1V0
24.02.2019 08:39
@marios76 Najlepiej to chyba jakby Ricciardo zlał Hulkenberga co będzie trudne. Wtedy by może zauważyli RK.
dulk
24.02.2019 06:51
to fakt słaby bolid pomaga lepszemu - oby to był Robert a nie Russel
marios76
24.02.2019 06:42
@dulk Jakos zarowno Massa jak i Raikkonen kontynuowali kariery w F1! Gdyby McLaren byl szybszy i bardziej niezawodny, to Fernando by wyzej punktowal i o punkty bylo by latwiej Belgowi, a tak skonczyl prawie z niczym, a Hiszpan w mistrzowski sposob w paru wyscigac cos osiagnal. I wyszla przepasc. Na pewno Stofel nie byl wirtuozem kwalifikacji, ale mial fajne wyscigi. Oczywiste jest, ze byl za slaby na Alonso, ale czy na cala F1? MozeMcLaren widzial wielka roznice, ale gdyby mal mozliwosc zdobywania punktow czesciej, to takiej nie widzieliby szefowie innych zespolow i byc moze gdzies by zyskal angaz?
dulk
24.02.2019 05:44
[quote="marios76"]Zobacz jak latwo w kiepskiej formie stracic wszystko- przyklad jak McLaren pograzyl Vandornea, a tak fajnie zaczal?[/quote] to nie McLaren a Alonso Vandorne nie jest po prostu wielkim talentem za jaki go brano więc Alo go zgasił jak wcześniej Masse i Raikonena
marios76
24.02.2019 10:45
@sneer Wolalbym go w Haasie lub McLarenie czy alfa Romeo... na razie nie marze o Ferrari ;) Strasznie mnie Williams wkurzyl z ta popelina, obaj kierowcy, moga po prostu nie miec szansy sie pokazac. Mysle, ze to rok na prezentacje mozliwosci. Zobacz jak latwo w kiepskiej formie stracic wszystko- przyklad jak McLaren pograzyl Vandornea, a tak fajnie zaczal?
sneer
23.02.2019 08:32
@mario76 Dobrze. Racing Point czeka :)
kriskab
23.02.2019 08:06
Jestem całym sercem za Kubicą, ale Russella poniosło...mocno się musiał na szukać żeby odświeżyć takiego suchara, jak wpadka Force India z przed 4 sezonów...nadzieja umiera ostatnia...
marios76
23.02.2019 12:23
@sneer Podobno umowa jest na sezon, tzn jak Williams odmowi Kubicy, lub on Williams owi, to Orlen zakreca kurek. Z kasą, nie z paliwem. ;)
gnt3c
22.02.2019 02:27
dzięki ale wygląda na to że to jeszcze przed tymi elementami które miały być na wczoraj, bo filmik z przedwczoraj
sneer
22.02.2019 01:57
Jeszcze się sezon nie zaczął, a już robią dobrą minę do złej gry. Wypuszczają młodego, bo wiedzą, że Kubek powie jak jest. Mam nadzieję, że Orlen się zabezpieczył klauzulą osiągów.
kumien
22.02.2019 01:55
@gnt3c https://www.youtube.com/watch?v=SWyB1fQ5yeI&t=0s Tutaj masz całkiem fajną analizę. Wychodzi jednak na to, że to nie jest ostateczna konfiguracja i ciągle czegoś brakuje.
gnt3c
22.02.2019 01:47
ma ktoś analizę elementów nadwozia i podwozia Williamsa z ostatniego dnia testów, jak auto było już kompletne?
dszra
22.02.2019 01:07
@piro teraz natomiast są znaczące zmiany w aerodynamice. Oczywiście, testy mają pomóc w rozwoju, wyłapaniu błędów, i udoskonaleniu tego co już jest. Jednak przy takich zmianach aerodynamicznych jest szansa, że jakiś ich pomysł będzie na tyle dobry, że uda im się wywalczyć przewagę nad konkurencją nawet przy mniejszej ilości testów
piro
22.02.2019 12:57
Tylko w 2015 przewaga silnika Mercedesa była tak duża że Wszystko poza Ferrari i RB było poza ich ligą. Wystarczy popatrzyć jak wypadł WMR na te pozostałych zespołów. W tej chwili to Ferrari dysponuje najlepszym silnikiem (przynajmniej wszystko na to wskazuje). A Renault i Honda nie tracą aż tak dużo poza tym Sauber jest bardzo wspierany przez Ferrari. Ale tak można się pocieszać tym że FI się udało 4 lata temu.
gnt3c
22.02.2019 12:56
tłumaczenie Claire i Jerzego na temat ile wysiłku potrzeba do zbudowania samochodu F1 uważam za skrajnie nieprofesjonalne, bo przecież każda stajnia musi to zrobić i to chyba jasne że to nie jest łatwe.