Pirelli dokonało wyboru mieszanek ogumienia na GP Francji
W Q3 kierowcy będą musieli skorzystać z opon C4.
18.04.1913:08
476wyświetlenia
Embed from Getty Images
Pirelli dokonało wyboru mieszanek ogumienia, które zostaną użyte podczas Grand Prix Francji.
Na torze Paul Ricard kierowcy Formuły 1 otrzymają do dyspozycji opony wykonane z mieszanek C4 (miękkie), C3 (pośrednie) i C2 (twarde).
Grand Prix Francji jest jak dotąd czwartym wyścigiem w tym sezonie, w przypadku którego oficjalny dostawca ogumienia zastosował taką alokację.
Mieszanka C4 jest porównywalna do ubiegłorocznej ultramiękkiej. Pojawiła się ona we Francji jako opona kwalifikacyjna, z której kierowcy musieli obowiązkowo skorzystać w Q3. Dwie pozostałe: C3 i C2 są nieco twardsze od ogumienia w specyfikacji 2018 (supermiękkiego i miękkiego).
Pirelli dokonało wyboru mieszanek ogumienia, które zostaną użyte podczas Grand Prix Francji.
Na torze Paul Ricard kierowcy Formuły 1 otrzymają do dyspozycji opony wykonane z mieszanek C4 (miękkie), C3 (pośrednie) i C2 (twarde).
Grand Prix Francji jest jak dotąd czwartym wyścigiem w tym sezonie, w przypadku którego oficjalny dostawca ogumienia zastosował taką alokację.
Mieszanka C4 jest porównywalna do ubiegłorocznej ultramiękkiej. Pojawiła się ona we Francji jako opona kwalifikacyjna, z której kierowcy musieli obowiązkowo skorzystać w Q3. Dwie pozostałe: C3 i C2 są nieco twardsze od ogumienia w specyfikacji 2018 (supermiękkiego i miękkiego).
| Dobór mieszanek ogumienia na sezon 2019 | ||||
| Grand Prix | Opony twarde | pośrednie | miękkie | |
|---|---|---|---|---|
| Australii | ![]() | C2 (O) | C3 (O) | C4 |
| Bahrajnu | ![]() | C1 (O) | C2 (O) | C3 |
| Chin | ![]() | C2 (O) | C3 (O) | C4 |
| Azerbejdżanu | ![]() | C2 (O) | C3 (O) | C4 |
| Hiszpanii | ![]() | C1 (O) | C2 (O) | C3 |
| Monako | ![]() | C3 (O) | C4 (O) | C5 |
| Kanady | ![]() | C3 (O) | C4 (O) | C5 |
| Francji | ![]() | C2 (O) | C3 (O) | C4 |
| Austrii | ![]() | |||
| Wielkiej Brytanii | ![]() | |||
| Niemiec | ![]() | |||
| Węgier | ![]() | |||
| Belgii | ![]() | |||
| Włoch | ![]() | |||
| Singapuru | ![]() | |||
| Rosji | ![]() | |||
| Japonii | ![]() | |||
| Meksyku | ![]() | |||
| USA | ![]() | |||
| Brazylii | ![]() | |||
| Abu Zabi | ![]() | |||
| O = co najmniej jedna z tych mieszanek musi zostać wykorzystana przez kierowcę podczas wyścigu o ile rywalizacja toczy się na suchym torze. Nowy system określeń rodzajów ogumienia: od C1 (najtwardsze) do C5 (najmiększe). | ||||
Nataniel Piórkowski 



















