GP Monako: Hamilton kończy czwartek z najlepszym czasem
Trzeci Vettel stracił do najszybszego duetu Mercedesa aż 0,7 sekundy.
23.05.1916:31
5697wyświetlenia
Embed from Getty Images
Lewis Hamilton pozostał na czele w drugim treningu do Grand Prix Monako tuż przed Valtterim Bottasem. Z kolei trzeci Sebastian Vettel stracił do Hamiltona aż 0,763 sekundy.
Kierowcy już od samego początku sesji ostro zabrali się do pracy. Prosto z garażu na ustanawianiu mierzonych okrążeń skupili się reprezentanci Alfy Romeo, McLarena oraz Haasa. Jak największa liczba okrążeń była szczególnie istotna dla tych dwóch ostatnich zespołów, które straciły czas po problemach technicznych w pierwszym treningu. Serię mierzonych okrążeń rozpoczął Lando Norris, ustanawiając czas 1:14,307. Z kolei w pierwszych minutach na czele był Antonio Giovinazzi z wynikiem 1:13,794.
Po dziesięciu minutach najlepszym czasem popisał się Sebastian Vettel na miękkiej mieszance - 1:12,982. Wkrótce Niemiec musiał jednak uznać wyższość Alexandra Albona z Toro Rosso, który przez dłuższą chwilę przewodził stawce z wynikiem 1:12,834. Po kwadransie do głosu doszli reprezentanci Mercedesa i Valtteri Bottas okrążając tor w 1:12,167 wdrapał się na szczyt tabeli. Tuż za nim ze stratą 0,214 sekundy znalazł się Lewis Hamilton. Warto podkreślić, że Fin oraz Brytyjczyk korzystali z pośredniego zestawu opon Pirelli.
Z każdym kolejnym okrążeniem coraz większego rozpędu nabierał Mercedes, który po raz pierwszy w ten weekend zszedł poniżej bariery 1:12,000. Lewis Hamilton dalej korzystając opon oznaczonych żółtym kolorem ustanowił czas 1:11,926. Wkrótce za mistrzami świata znalazł się duet Red Bulla - Max Verstappen oraz Pierre Gasly. Kierowcy austriackiej stajni korzystali z najszybszej mieszanki, a ich strata wynosiła wówczas odpowiednio 0,126 oraz 0,513 sekundy.
Po trzydziestu minutach od rozpoczęciu sesji nowy najlepszy czas należał do Sebastiana Vettela. Ferrari ponownie założyło do bolidu Niemca miękkie opony, które umożliwiły mu wykręcenie wyniku 1:11,881. Na zupełnie innym biegunie był partner Vettela - Charles Leclerc. Monakijczyk walczył z utrzymaniem swojego bolidu na torze, zwracając szczególną uwagę na słabą pracę układu hamulcowego.
Na półmetku treningu ostatni szybki przejazd rozpoczął Mercedes. Co kilka okrążeń na pierwszym miejscu zmieniali się Valtteri Bottas oraz Lewis Hamilton. Najpierw Fin wzniósł się do poziomu 1:11,199 korzystając z czerwonych Pirelli. Z kolei odpowiedź Brytyjczyka wynosiła 1:11,118. W przypadku lidera klasyfikacji nie obyło się bez przygód, kiedy z powodu zimnych hamulców przestrzelił pierwszy zakręt i musiał ratować się poboczem.
W ostatnich minutach kierowcy tradycyjnie koncentrowali się na symulacji wyścigu. Kwadrans przed flagą w szachownicę o mało bolidu nie rozbił Sebastian Vettel, który przegapił punkt hamowania do pierwszego zakrętu i zatrzymał się dosłownie kilka centymetrów od bariery. Niemiec po spłaszczeniu przednich opon zjechał do garażu. Z kolei Red Bull walczył z wyciekiem w bolidzie Maksa Verstappena i ponownie zobaczyliśmy go na ulicach Księstwa około godziny 16:20.
Na czele tabeli sytuacja była bez zmian. Pierwszy był Hamilton tylko 0,081 sekundy przed Valtterim Bottasem. Z gigantyczną stratą na poziomie 0,7 sekundy trzeci był Vettel, czwarty Gasly, natomiast piąty zaskakująco szybki Alexander Albon z Toro Rosso. Robert Kubica zakończył czwartek z ostatnim wynikiem, niecałą 0,1 sekundy za kolejnym Russellem. Mimo to realna strata Williamsa do środka stawki to ponad dwie sekundy.
Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 31°C
Temperatura powietrza: 20°C
Prędkość wiatru: 1,2 m/s
Wilgotność powietrza: 71%
Sucho
Lewis Hamilton pozostał na czele w drugim treningu do Grand Prix Monako tuż przed Valtterim Bottasem. Z kolei trzeci Sebastian Vettel stracił do Hamiltona aż 0,763 sekundy.
Kierowcy już od samego początku sesji ostro zabrali się do pracy. Prosto z garażu na ustanawianiu mierzonych okrążeń skupili się reprezentanci Alfy Romeo, McLarena oraz Haasa. Jak największa liczba okrążeń była szczególnie istotna dla tych dwóch ostatnich zespołów, które straciły czas po problemach technicznych w pierwszym treningu. Serię mierzonych okrążeń rozpoczął Lando Norris, ustanawiając czas 1:14,307. Z kolei w pierwszych minutach na czele był Antonio Giovinazzi z wynikiem 1:13,794.
Po dziesięciu minutach najlepszym czasem popisał się Sebastian Vettel na miękkiej mieszance - 1:12,982. Wkrótce Niemiec musiał jednak uznać wyższość Alexandra Albona z Toro Rosso, który przez dłuższą chwilę przewodził stawce z wynikiem 1:12,834. Po kwadransie do głosu doszli reprezentanci Mercedesa i Valtteri Bottas okrążając tor w 1:12,167 wdrapał się na szczyt tabeli. Tuż za nim ze stratą 0,214 sekundy znalazł się Lewis Hamilton. Warto podkreślić, że Fin oraz Brytyjczyk korzystali z pośredniego zestawu opon Pirelli.
Z każdym kolejnym okrążeniem coraz większego rozpędu nabierał Mercedes, który po raz pierwszy w ten weekend zszedł poniżej bariery 1:12,000. Lewis Hamilton dalej korzystając opon oznaczonych żółtym kolorem ustanowił czas 1:11,926. Wkrótce za mistrzami świata znalazł się duet Red Bulla - Max Verstappen oraz Pierre Gasly. Kierowcy austriackiej stajni korzystali z najszybszej mieszanki, a ich strata wynosiła wówczas odpowiednio 0,126 oraz 0,513 sekundy.
Po trzydziestu minutach od rozpoczęciu sesji nowy najlepszy czas należał do Sebastiana Vettela. Ferrari ponownie założyło do bolidu Niemca miękkie opony, które umożliwiły mu wykręcenie wyniku 1:11,881. Na zupełnie innym biegunie był partner Vettela - Charles Leclerc. Monakijczyk walczył z utrzymaniem swojego bolidu na torze, zwracając szczególną uwagę na słabą pracę układu hamulcowego.
Na półmetku treningu ostatni szybki przejazd rozpoczął Mercedes. Co kilka okrążeń na pierwszym miejscu zmieniali się Valtteri Bottas oraz Lewis Hamilton. Najpierw Fin wzniósł się do poziomu 1:11,199 korzystając z czerwonych Pirelli. Z kolei odpowiedź Brytyjczyka wynosiła 1:11,118. W przypadku lidera klasyfikacji nie obyło się bez przygód, kiedy z powodu zimnych hamulców przestrzelił pierwszy zakręt i musiał ratować się poboczem.
W ostatnich minutach kierowcy tradycyjnie koncentrowali się na symulacji wyścigu. Kwadrans przed flagą w szachownicę o mało bolidu nie rozbił Sebastian Vettel, który przegapił punkt hamowania do pierwszego zakrętu i zatrzymał się dosłownie kilka centymetrów od bariery. Niemiec po spłaszczeniu przednich opon zjechał do garażu. Z kolei Red Bull walczył z wyciekiem w bolidzie Maksa Verstappena i ponownie zobaczyliśmy go na ulicach Księstwa około godziny 16:20.
Na czele tabeli sytuacja była bez zmian. Pierwszy był Hamilton tylko 0,081 sekundy przed Valtterim Bottasem. Z gigantyczną stratą na poziomie 0,7 sekundy trzeci był Vettel, czwarty Gasly, natomiast piąty zaskakująco szybki Alexander Albon z Toro Rosso. Robert Kubica zakończył czwartek z ostatnim wynikiem, niecałą 0,1 sekundy za kolejnym Russellem. Mimo to realna strata Williamsa do środka stawki to ponad dwie sekundy.
Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 31°C
Temperatura powietrza: 20°C
Prędkość wiatru: 1,2 m/s
Wilgotność powietrza: 71%
Sucho
REZULTATY TRENINGU 2
P. | Kierowca (Nr) | Bolid | Opony | Czas okr. | Strata | Odstęp | Okr. |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Lewis Hamilton (44) | Mercedes W10 EQ Power+ | 1:11,118 | 41 | |||
2 | Valtteri Bottas (77) | Mercedes W10 EQ Power+ | 1:11,199 | 0,081 | 0,081 | 48 | |
3 | Sebastian Vettel (5) | Ferrari SF90 | 1:11,881 | 0,763 | 0,682 | 42 | |
4 | Pierre Gasly (10) | Red Bull RB15 | 1:11,938 | 0,820 | 0,057 | 39 | |
5 | Alexander Albon (23) | Toro Rosso STR14 | 1:12,031 | 0,913 | 0,093 | 51 | |
6 | Max Verstappen (33) | Red Bull RB15 | 1:12,052 | 0,934 | 0,021 | 17 | |
7 | Kevin Magnussen (20) | Haas VF-19 | 1:12,174 | 1,056 | 0,122 | 54 | |
8 | Antonio Giovinazzi (99) | Alfa Romeo C38 | 1:12,239 | 1,121 | 0,065 | 51 | |
9 | Kimi Raikkonen (7) | Alfa Romeo C38 | 1:12,342 | 1,224 | 0,103 | 51 | |
10 | Charles Leclerc (16) | Ferrari SF90 | 1:12,350 | 1,232 | 0,008 | 42 | |
11 | Romain Grosjean (8) | Haas VF-19 | 1:12,392 | 1,274 | 0,042 | 51 | |
12 | Lando Norris (4) | McLaren MCL34 | 1:12,393 | 1,275 | 0,001 | 27 | |
13 | Carlos Sainz (55) | McLaren MCL34 | 1:12,419 | 1,301 | 0,026 | 47 | |
14 | Daniił Kwiat (26) | Toro Rosso STR14 | 1:12,577 | 1,459 | 0,158 | 39 | |
15 | Sergio Perez (11) | Racing Point RP19 | 1:12,752 | 1,634 | 0,175 | 44 | |
16 | Nico Hulkenberg (27) | Renault R.S.19 | 1:12,872 | 1,754 | 0,120 | 49 | |
17 | Daniel Ricciardo (3) | Renault R.S.19 | 1:12,888 | 1,770 | 0,016 | 53 | |
18 | Lance Stroll (18) | Racing Point RP19 | 1:14,558 | 3,440 | 1,670 | 40 | |
19 | George Russell (63) | Williams FW42 | 1:15,052 | 3,934 | 0,494 | 37 | |
20 | Robert Kubica (88) | Williams FW42 | 1:15,146 | 4,028 | 0,094 | 45 |
107% najlepszego czasu: 1:16,096