Bottas: Inżynierowie dają nam wskazówki jak korzystać z DAS

Fin przyznał, że jazda z dwuosiowym układem kierowniczym stała się dla niego naturalna.
27.02.2019:30
Mateusz Szymkiewicz
1483wyświetlenia
Embed from Getty Images

Valtteri Bottas ujawnił, że inżynierowie Mercedesa bazując na danych z pierwszej tury testów, udzielają wskazówki jemu jak i Lewisowi Hamiltonowi odnośnie korzystania z DAS.

Stajnia z Brackley wprowadziła do modelu W11 dwuosiowy układ kierowniczy, którego działanie polega na przyciąganiu kierownicy, co zmienia zbieżność przednich kół. W rezultacie Bottas oraz Hamilton mogą dogrzewać ogumienie na prostych, redukować opory toczenia i wchodzić w zakręty z wyższą prędkością.

Jak przyznał Fin, jazda z systemem DAS stała się dla niego naturalna, natomiast inżynierowie Mercedesa są już bogatsi o wiedzę gdzie można czerpać z niego największe korzyści. Pomiędzy testami inżynierowie mieli więcej czasu na to, by wyciągnąć wnioski z danych i udzielić nam wskazówek, jak najlepiej korzystać z systemu. Pod znakiem zapytania pozostaje to jaką będziemy mieli z tego przewagę oraz na jakich torach. Wszystko idzie dosyć gładko i miło jest, gdy korzystanie z systemu przychodzi dość automatycznie bez zbędnego myślenia o nim. Używamy go wtedy, kiedy uważamy, że jest to najlepsze.

Mimo wskazówek zespołu, Bottas przyznał, że ostateczna decyzja o skorzystaniu z DAS należy do niego oraz Hamiltona. Przy wszystkich symulacjach, narzędziach oraz danych, z pewnością możemy ustalić co w teorii będzie najlepsze. To jednak jest również zależne od kierowcy, szczególnie podczas weekendów wyścigowych, gdy w różnych sytuacjach możemy zyskać przewagę. Na koniec to my jesteśmy osobami, które z tego korzystają. Mamy pewne wskazówki, ale to do nas należy odkrywanie najlepszego sposobu na używanie tego systemu. To niezłe dodatkowe narzędzie i nie tylko dlatego, że niewiele przy nim trzeba robić na kierownicy! - zakończył 30-latek.