FIA zniosła nakaz korzystania z jednego malowania kasku
Federacja potwierdziła również szereg drobnych zmian na sezony 2020 i 2021.
07.03.2012:14
1037wyświetlenia
Embed from Getty Images
FIA przed sezonem 2020 postanowiła zdjąć nakaz korzystania z jednego malowania kasku w trakcie mistrzostw.
W 2014 roku wszedł w życie przepis, który dopuszczał tylko jeden wyjątek w zmianie schematu hełmu. Docelowo Federacja chciała ułatwić kibicom na torze identyfikację kierowców, jednakże w zeszłym roku pojawiło się wiele wątpliwości, czy przepis ten jest konsekwentnie egzekwowany.
Jednym z zawodników, który nie mógł wystartować w specjalnie przygotowanym kasku był Daniił Kwiat, który miał nowy schemat na domowe Grand Prix Rosji. FIA uniemożliwiła 26-latkowi opuszczenie w nim garażu, ponieważ wykorzystał wyjątek podczas rundy na torze Monza. Z kolei Max Verstappen z Red Bulla czy Sebastian Vettel z Ferrari kilkakrotnie przystąpili do wyścigów w różnych malowaniach, co nie spotkało się z protestem organu zarządzającego.
Jak potwierdzono, Światowa Rada Sportów Motorowych zaakceptowała zniesienie nakazu korzystania z jednego malowania kasku w trakcie sezonu. Inną zmianą wprowadzoną na tegoroczne zmagania jest podniesienie minimalnej masy bolidu z 745 kilogramów do 746. Ponadto po Grand Prix Abu Zabi będą miały miejsce grupowe testy, w trakcie których zostaną sprawdzone niskoprofilowe opony w finalnej specyfikacji na 2021 rok.
Światowa Rada Sportów Motorowych zatwierdziła także szereg zmian, które wejdą w życie od 2021 roku. Obejmują one między innymi:
- Zmianę profilu przedniego skrzydła, co ma umożliwić bliższą jazdę za innym kierowcą.
- Modyfikację elementów przedniego i tylnego skrzydła oraz nadwozia, co ma zapewnić zespołom większą przestrzeń dla sponsorów.
- Zmiany, które mają zwiększyć odporność oraz absorpcję energii przez podwozie w trakcie zderzeń czołowych, bocznych oraz tylnych.
- Szereg poprawek, które mają poprawić bezpieczeństwo podczas kontaktu z bolidem wyposażonym w układy o wysokim napięciu elektrycznym.
FIA przed sezonem 2020 postanowiła zdjąć nakaz korzystania z jednego malowania kasku w trakcie mistrzostw.
W 2014 roku wszedł w życie przepis, który dopuszczał tylko jeden wyjątek w zmianie schematu hełmu. Docelowo Federacja chciała ułatwić kibicom na torze identyfikację kierowców, jednakże w zeszłym roku pojawiło się wiele wątpliwości, czy przepis ten jest konsekwentnie egzekwowany.
Jednym z zawodników, który nie mógł wystartować w specjalnie przygotowanym kasku był Daniił Kwiat, który miał nowy schemat na domowe Grand Prix Rosji. FIA uniemożliwiła 26-latkowi opuszczenie w nim garażu, ponieważ wykorzystał wyjątek podczas rundy na torze Monza. Z kolei Max Verstappen z Red Bulla czy Sebastian Vettel z Ferrari kilkakrotnie przystąpili do wyścigów w różnych malowaniach, co nie spotkało się z protestem organu zarządzającego.
Jak potwierdzono, Światowa Rada Sportów Motorowych zaakceptowała zniesienie nakazu korzystania z jednego malowania kasku w trakcie sezonu. Inną zmianą wprowadzoną na tegoroczne zmagania jest podniesienie minimalnej masy bolidu z 745 kilogramów do 746. Ponadto po Grand Prix Abu Zabi będą miały miejsce grupowe testy, w trakcie których zostaną sprawdzone niskoprofilowe opony w finalnej specyfikacji na 2021 rok.
Zmiany na sezon 2021
Światowa Rada Sportów Motorowych zatwierdziła także szereg zmian, które wejdą w życie od 2021 roku. Obejmują one między innymi:
- Zmianę profilu przedniego skrzydła, co ma umożliwić bliższą jazdę za innym kierowcą.
- Modyfikację elementów przedniego i tylnego skrzydła oraz nadwozia, co ma zapewnić zespołom większą przestrzeń dla sponsorów.
- Zmiany, które mają zwiększyć odporność oraz absorpcję energii przez podwozie w trakcie zderzeń czołowych, bocznych oraz tylnych.
- Szereg poprawek, które mają poprawić bezpieczeństwo podczas kontaktu z bolidem wyposażonym w układy o wysokim napięciu elektrycznym.