Wolff: Dominacja Mercedesa nie ma złego wpływu na atrakcyjność F1

Szef stajni z Brackley zwraca uwagę na coraz większą oglądalność wyścigów.
09.03.2016:40
Bartłomiej Opanowski
1100wyświetlenia
Embed from Getty Images

Szef stajni Mercedesa - Toto Wolff, nie zgadza się z sugestiami, że Formuła 1 staje się mniej atrakcyjna, ze względu na rezultaty Mercedesa. Niemiec dodał, że królowa sportów motorowych kroczy bardzo dobrą ścieżką.

W sezonie 2019 Mercedes wygrał 15 z 21 wyścigów, co pozwoliło mu wygrać szósty z rzędu tytuł mistrza świata konstruktorów

Dominacja jednego zespołu doprowadziła do krytyki dotyczącej atrakcyjności F1 zarówno dla fanów, jak i potencjalnych zespołów mogących dołączyć do stawki.

Mimo to, szef Mercedesa jest zdania, że w sezonie 2019 było wiele momentów godnych zapamiętania, jak chociażby walka Srebrnych Strzał z zespołami Ferrari czy Red Bulla.

Sądzicie, że Mercedes wygrywający szóste mistrzostwo świata sprawia, iż ludzie się nudzą? Sęk w tym, że mimo to sport był obfity w różnorodność i nieprzewidywalność w poprzednim sezonie - stwierdził Wolff.

Przed weekendem nikt z was nie wiedział, czy zwycięzcą kwalifikacji będzie Ferrari, czy Red Bull. Walka pomiędzy kierowcami różnych generacji jest wielką atrakcją. Vettel kontra Leclerc, lub Verstappen przeciwko Hamiltonowi. Dla mnie najważniejszą informacją jest fakt, że popularność F1 wzrasta wśród publiki, a nasza baza fanów jest coraz większa u młodszych pokoleń.

Zainteresowanie F1 wśród unikalnych widzów spadało o 3.9% z roku na rok, lecz na dwudziestu głównych rynkach oglądalność wzrosła, co dało pozytywny wpływ na globalny odbiór, który wynosi 1.922 miliardów oglądających.

Spójrzmy na rok 2019, gdzie mieliśmy prawie 2 miliardy widzów. 419 milionów z nich było unikalnych. F1 oglądało prawie 90 milionów ludzi w trakcie jednego z weekendów, a uśredniając, jedno Grand Prix oglądało więcej niż 20 milionów osób. Jesteśmy najszybciej rozwijającym się sportem w mediach społecznościowych, porównując go nawet z ligami amerykańskimi.

Zauważcie, że jesteśmy na dobrej drodze. Liberty robi dobrą robotę otwierając sie na social media, które nie były brane pod uwagę wcześniej. Liczby są ogromne porównując je z jakimkolwiek innym sportem, więc w kwestii globalnej atrakcyjności sportu, myślę że jest dobrze.