Honda ma wkrótce ogłosić zatrudnienie Paffetta

Brytyjczyk ma rozpocząć pracę obok Buttona i Barrichello począwszy od przyszłego roku
09.11.0613:53
Marek Roczniak
864wyświetlenia

Jak donosi brytyjski magazyn Autosport, zespół Honda Racing F1 ma w najbliższych dniach ogłosić, iż jego nowym kierowcą testowym i zarazem rezerwowym będzie dotychczasowy tester McLarena - Gary Paffett.

Brytyjczyk zaczął prowadzić rozmowy z Hondą kilka tygodni temu po tym, jak jego dotychczasowy pracodawca dał mu wolną rękę na znalezienie sobie nowej posady na przyszły rok. Głównym rywalem Paffetta był ex-kierowca Red Bull Racing Christian Klien, jednak wydaje się, że o zatrudnieniu tego pierwszego zadecydowało doświadczenie nabyte podczas pracy z czołowym zespole.

"Możliwość zatrudnienia kierowcy posiadającego wiedzę nabytą podczas bliskiej współpracy z czołowym zespołem Formuły Jeden jest niezwykle korzystna dla naszych planów rozwojowych." - powiedziała osoba blisko powiązana ze stajnią z Brackley magazynowi Autosport.


Paffett ma rozpocząć pracę obok Jensona Buttona i Rubensa Barrichello począwszy od przyszłego roku, kiedy to spodziewane jest przejście dotychczasowego trzeciego kierowcy Hondy Anthony'ego Davidsona do zespołu Super Aguri, w którym Brytyjczyk ma być partnerem Takumy Sato.

Z innego artykułu opublikowanego w najnowszym wydaniu Autosport dowiadujemy się z kolei, że Honda zatrudniła ostatnio 35 pracowników do swojego nowego tunelu aerodynamicznego w Brackley, który został wybudowany za 50 milionów dolarów.

Zespół ma nadzieję, że dzięki działającemu 24 godziny na dobę nowemu tunelowi umożliwiającemu testowanie bolidów w skali rzeczywistej, będzie mógł wykonać zdecydowany krok na przód.

Źródło: Autosport.com

KOMENTARZE

9
dz
10.11.2006 08:17
DO REKSA TUNEL SAUBERA 38 MLN EURO
buran
09.11.2006 07:12
ale w f1 jest do bani i tyle nie twierdze że Ron Denis to głupi człek powiem wiecej szanuje go, wiec wywalajc Paffett'a wiedział co robi.
Phaedra
09.11.2006 03:11
Ludzie co wy chcecie od Paffetta, osiagnal w motosporcie wecej niz Dvidson i Klien razem wzieci mistrz DTM i F3
McLuke
09.11.2006 02:19
RENO--> jak to co z Klienem?? ja czuję że będzie jeździł dla Spykera :D A tak w ogóle to Paffet to cienias w Maku nie pokazał nic ciekawego, więc o jakiej pracy w czołowym zespole tutaj mowa??!! nie rozumiem czemu Honda woli wziąć słabego Paffeta niż takiego Van Der Merwe czy Rossitera. Oni są już dłużej z Hondą i chyba bardziej by się nadali niż Brytyjczyk...
RENO
09.11.2006 02:11
to co w takim razie z Klienem???
buran
09.11.2006 01:52
a w skali 1:1 mało kto posiada (tak mi sie wydaje) ale nierozumiem po co jakis Paffett kiedy maja dobrych testowych takich jak Rositter czy Van Der Merve pi0ter-> natomiast Carroll to była jakas pomyłka z nim, szczesci ze go juz nie mal
pi0ter
09.11.2006 01:51
Tunel Saubera był o 5 milionów droższy, kosztował 55mln $. Co do testerów Hondy to wyraźnie widać, że zespół nie ma do nich szczęścia. Davidson zdecydowanie za długo trzymany był w tej roli i przychamowało to rozwój jego kariery. Żaden z młodych kierowców wspieranych przez Hondę (Adam Carroll, James Rossiter, Alan Van Der Merwe) nie rowinął się na tyle żeby awansować na stałego testera i teraz trzeba szukać kogoś z zewnątrz.
Leon
09.11.2006 01:40
To jest drugi tunel Hondy.
rakes
09.11.2006 01:29
Obudziła się Honda z tym tunelem Już dawno powinna cos takiego posiadać ( skala 1:1) Może ktos orientuje się ile kosztował ultra nowoczesny tunel saubera ?