Robert Szwarcman wygrał pierwszy wyścig F2 na Węgrzech

Rosjanin ruszył do wyścigu na pośrednich oponach. Na podium także Mazepin i Schumacher.
18.07.2019:01
Nataniel Piórkowski
1034wyświetlenia
Embed from Getty Images

Junior Ferrari - Robert Szwarcman zdominował główny wyścig F2 towarzyszący Grand Prix Węgier.

Kluczowym czynnikiem sobotniej rywalizacji okazały się opony. Największe korzyści osiągnęli ci kierowcy, którzy zdecydowali się skorzystać z alternatywnej taktyki, ruszając do zmagań na pośredniej mieszance.

W początkowej fazie wyścigu stawce przewodził Callum Ilott, za którym plasował się Dan Ticktum. Protegowany Williamsa jako pierwszy zameldował się w alei serwisowej, krótko po zakończeniu drugiego okresu neutralizacji. Okrążenie później na wymianę opon zjechał Ilott.

Jadący na trzecim miejscu Schumacher czekał z pit stopem pięć okrążeń dłużej, aby zminimalizować długość stintu na pośredniej mieszance.

Szwarcman zakończył kwalifikacje na jedenastym miejscu, jednak dzięki pośrednim oponom mógł spokojnie utrzymywać się na torze notując regularne międzyczasy. Każdy pit stop rywala zapewniał mu awans w tabeli.

Rosjanin otrzymał miękkie ogumienie Pirelli na dziesięć okrążeń przed metą. Początek stintu w wykonaniu podopiecznego akademii Ferrari nie należał do najlepszych ze względu na zblokowanie kół na dohamowaniu do pierwszego zakrętu. Później 21-latek nie doświadczył już jednak żadnych problemów.

Na drugim miejscu sklasyfikowany został niespodziewanie Nikita Mazepin, podobnie jak Shwartzman ruszający do zawodów na pośredniej mieszance. Kierowcy Hitech GP udało się w świetnym stylu odrobić starty po starcie z szesnastego pola. Podium uzupełnił Schumacher.

Dziesięć sekund za reprezentantem Premy sklasyfikowany został Luca Ghiotto. Za Włochem uplasowało się jeszcze dwóch kierowców, którzy kończyli wyścig na miękkim ogumieniu - Felipe Drugovich (MP Motorsport) and Jehan Daruvala (Carlin). Dzięki wyprzedzeniu Ilotta na ostatnim okrążeniu siódme miejsce zajął ostatecznie Louis Deletraz. Czołową dziesiątkę uzupełnili Ticktum i Zhou.

Rywalizacja dwukrotnie przerwana była wizytami na torze samochodu bezpieczeństwa. Do pierwszej doprowadziła kolizja Roya Nissany'ego z Mario Santo, do której doszło w T1. Kolejny neutralizacja związana była z kolei z kraksą do jakiej doszło pomiędzy Marcusem Armstrongiem i Artiomem Markiełowem.

P.Kierowca (Nr)Nar.SamochódOkr.Czas/strataPkt.
1Robert Szwarcman (21)Dallara F2 2018371h01m36,21125
2Nikita Mazepin (24)Dallara F2 201837+0:15,59918
3Mick Schumacher (20)Dallara F2 201837+0:23,05115
4Luca Ghiotto (25)Dallara F2 201837+0:32,77512
5Felipe Drugovich (15)Dallara F2 201837+0:36,24110
6Jehan Daruvala (8)Dallara F2 201837+0:40,1048
7Louis Deletraz (11)Dallara F2 201837+0:46,1916
8Callum Ilott (4)Dallara F2 201837+0:48,7804
9Dan Ticktum (2)Dallara F2 201837+0:49,6522
10Guanyu Zhou (3)Dallara F2 201837+0:52,1761
11Giuliano Alesi (17)Dallara F2 201837+1:01,789
12Nobuharu Matsushita (14)Dallara F2 201837+1:21,317
13Jack Aitken (9)Dallara F2 201837+1:31,744
14Pedro Piquet (12)Dallara F2 201837+1:45,786
15Guilherme Samaia (10)Dallara F2 201836+1 okr.
16Yuki Tsunoda (7)Dallara F2 201836+1 okr.
17Sean Gelael (1)Dallara F2 201836+1 okr.
Niesklasyfikowani
18Christian Lundgaard (6)Dallara F2 201827
19Marcus Armstrong (5)Dallara F2 20185
20Artiom Markiełow (16)Dallara F2 20183
21Marino Sato (23)Dallara F2 20181
22Roy Nissany (22)Dallara F2 20181
Pole position: Callum Ilott - 1:50,767 (+4 pkt.)Najszybsze okrażenie: Nikita Mazepin - 1:31,717 na 34 okrążeniu (+2 pkt.)