Verstappen najszybszy w FP1 przed GP Wielkiej Brytanii
Sebastian Vettel nie przejechał ani jednego okrążenia pomiarowego przez problemy techniczne
31.07.2013:36
4189wyświetlenia
Embed from Getty Images
Max Verstappen wykonał najszybszy czas okrążenia podczas pierwszej sesji treningowej przed niedzielnym Grand Prix Wielkiej Brytanii na torze Silverstone. Za nim uplasowali się Lewis Hamilton oraz Lance Stroll. Poważne problemy techniczne podczas sesji dotknęły Sebastiana Vettela, który nie przejechał ani jednego pomiarowego okrążenia.
Dosłownie na minuty przed rozpoczęciem sesji Racing Point oficjalnie ogłosiło to o czym od co najmniej kilku godzin wielu ludzi śledzących F1 było przekonanych, mianowicie że to Nico Hulkenberg zastąpi Sergio Pereza podczas tego weekendu. Niemiecki kierowca pierwszy raz pojawił się na torze już po 13 minutach od wywieszenia zielonej flagi.
Początek sesji rozpoczął się bardzo leniwie, w pierwszych minutach większość stawki wyjechała na tor na swoje okrążenia instalacyjne. Kilka zespołów, w tym chociażby Mercedes czy McLaren, wysłało swoje auta stosując różne sposoby pomiarów przepływu powietrza, takie jak farba na skrzydłach czy specjalne montowane stelaże z czujnikami.
Po 15 minutach pierwszym kierowcą, który wykonał pełne okrążenie pomiarowe był Kimi Raikkonen. Fin na twardych oponach wykręcił 1:32,661, by na kolejnym kółku zejść do 1:31,5. Kierowca Alfy Romeo szybko jednak oddał miejsce na szczycie tabeli, ponieważ Lando Norris, napędzany zapewne nowym malowaniem swojego kasku, na pośredniej mieszance uzyskał czas 1:29,439s.
Po 24 minutach sesji nastąpiły dwa incydenty, oba wywołane przez kierowców Alfy Romeo. Najpierw Raikkonen stracił przyczepność tylnej osi podczas przejazdu przez nawrót Luffield i wylądował w żwirowej pułapce, jednak udało mu się z niej wydostać i kontynuować jazdę. Antonio Giovinazzi miał mniej szczęścia. Podczas przejazdu przez krętą sekcję Becketts wpadł w poślizg, a powierzchnia jego twardych opon została dosłownie rozerwana. Podczas powrotu do boksów, opony Włocha dezintegrowały się dalej zostawiając na torze kawałki gumy, przez co podjęto decyzję o wywieszeniu czerwonej flagi. W międzyczasie Max Verstappen wykonał najszybsze okrążenie sesji do tej pory, 1:29,192.
Podczas okresu czerwonej flagi złe wieści nadeszły z garażu Sebastiana Vettela. Okazało się, że pojawiły się problemy z chłodzeniem turbo, przez co mechanicy Ferrari zostali zmuszeni do rozłożenia samochodu i szansa powrotu Niemca na tor podczas tej sesji treningowej spadła do zera.
39 minut po wystartowaniu treningu, na torze ponownie pojawiła się zielona flaga i kierowcy ponownie wyjechali na tor, od razu celując w uzyskiwanie czasów. Przez kilka minut pierwsze miejsce w tabeli zmieniało się kilka razy, by ostatecznie na jej szczycie pojawili się kierowcy Mercedesa, z najlepszym czasem Lewisa Hamiltona na miękkiej mieszance w postaci 1:28,343. Na trzecim miejscu, pół sekundy wolniejszy, był Verstappen, jednak jego czas wykonany został na twardej mieszance.
Druga runda pojedynku o najlepszy czas nastąpiła na pół godziny przed zakończeniem treningu. Hamilton i Verstappen zmienili opony, Brytyjczyk tym razem założył pośrednią mieszankę, a Holender miękką. Hamilton poprawił swój najlepszy czas, pomimo jazdy na twardszych oponach niż wcześniej, ale to kierowca Red Bulla wskoczył na pierwsze miejsce z wynikiem 1:27,422, wyprzedzając Lewisa o ponad 0,4s. Za ich plecami na trzecim miejscu uplasował się Lance Stroll z czasem 1:28,0, używając tej samej mieszanki co kierowca Mercedesa.
Do końca sesji zawodnicy testowali dłuższe przejazdy i kolejność w czołówce nie uległa zmianie, obyło się też bez kolejnych incydentów lub żółtych flag.
Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 46°C
Temperatura powietrza: 32°C
Prędkość wiatru: 1,4 m/s
Wilgotność powietrza: 29%
Sucho
Max Verstappen wykonał najszybszy czas okrążenia podczas pierwszej sesji treningowej przed niedzielnym Grand Prix Wielkiej Brytanii na torze Silverstone. Za nim uplasowali się Lewis Hamilton oraz Lance Stroll. Poważne problemy techniczne podczas sesji dotknęły Sebastiana Vettela, który nie przejechał ani jednego pomiarowego okrążenia.
Dosłownie na minuty przed rozpoczęciem sesji Racing Point oficjalnie ogłosiło to o czym od co najmniej kilku godzin wielu ludzi śledzących F1 było przekonanych, mianowicie że to Nico Hulkenberg zastąpi Sergio Pereza podczas tego weekendu. Niemiecki kierowca pierwszy raz pojawił się na torze już po 13 minutach od wywieszenia zielonej flagi.
Początek sesji rozpoczął się bardzo leniwie, w pierwszych minutach większość stawki wyjechała na tor na swoje okrążenia instalacyjne. Kilka zespołów, w tym chociażby Mercedes czy McLaren, wysłało swoje auta stosując różne sposoby pomiarów przepływu powietrza, takie jak farba na skrzydłach czy specjalne montowane stelaże z czujnikami.
Po 15 minutach pierwszym kierowcą, który wykonał pełne okrążenie pomiarowe był Kimi Raikkonen. Fin na twardych oponach wykręcił 1:32,661, by na kolejnym kółku zejść do 1:31,5. Kierowca Alfy Romeo szybko jednak oddał miejsce na szczycie tabeli, ponieważ Lando Norris, napędzany zapewne nowym malowaniem swojego kasku, na pośredniej mieszance uzyskał czas 1:29,439s.
Po 24 minutach sesji nastąpiły dwa incydenty, oba wywołane przez kierowców Alfy Romeo. Najpierw Raikkonen stracił przyczepność tylnej osi podczas przejazdu przez nawrót Luffield i wylądował w żwirowej pułapce, jednak udało mu się z niej wydostać i kontynuować jazdę. Antonio Giovinazzi miał mniej szczęścia. Podczas przejazdu przez krętą sekcję Becketts wpadł w poślizg, a powierzchnia jego twardych opon została dosłownie rozerwana. Podczas powrotu do boksów, opony Włocha dezintegrowały się dalej zostawiając na torze kawałki gumy, przez co podjęto decyzję o wywieszeniu czerwonej flagi. W międzyczasie Max Verstappen wykonał najszybsze okrążenie sesji do tej pory, 1:29,192.
Podczas okresu czerwonej flagi złe wieści nadeszły z garażu Sebastiana Vettela. Okazało się, że pojawiły się problemy z chłodzeniem turbo, przez co mechanicy Ferrari zostali zmuszeni do rozłożenia samochodu i szansa powrotu Niemca na tor podczas tej sesji treningowej spadła do zera.
39 minut po wystartowaniu treningu, na torze ponownie pojawiła się zielona flaga i kierowcy ponownie wyjechali na tor, od razu celując w uzyskiwanie czasów. Przez kilka minut pierwsze miejsce w tabeli zmieniało się kilka razy, by ostatecznie na jej szczycie pojawili się kierowcy Mercedesa, z najlepszym czasem Lewisa Hamiltona na miękkiej mieszance w postaci 1:28,343. Na trzecim miejscu, pół sekundy wolniejszy, był Verstappen, jednak jego czas wykonany został na twardej mieszance.
Druga runda pojedynku o najlepszy czas nastąpiła na pół godziny przed zakończeniem treningu. Hamilton i Verstappen zmienili opony, Brytyjczyk tym razem założył pośrednią mieszankę, a Holender miękką. Hamilton poprawił swój najlepszy czas, pomimo jazdy na twardszych oponach niż wcześniej, ale to kierowca Red Bulla wskoczył na pierwsze miejsce z wynikiem 1:27,422, wyprzedzając Lewisa o ponad 0,4s. Za ich plecami na trzecim miejscu uplasował się Lance Stroll z czasem 1:28,0, używając tej samej mieszanki co kierowca Mercedesa.
Do końca sesji zawodnicy testowali dłuższe przejazdy i kolejność w czołówce nie uległa zmianie, obyło się też bez kolejnych incydentów lub żółtych flag.
Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 46°C
Temperatura powietrza: 32°C
Prędkość wiatru: 1,4 m/s
Wilgotność powietrza: 29%
Sucho
REZULTATY TRENINGU 1
P. | Kierowca (Nr) | Bolid | Opony | Czas okr. | Strata | Odstęp | Okr. |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Max Verstappen (33) | Red Bull RB16 | 1:27,422 | 27 | |||
2 | Lewis Hamilton (44) | Mercedes W11 EQ Performance | 1:27,896 | 0,474 | 0,474 | 27 | |
3 | Lance Stroll (18) | Racing Point RP20 | 1:28,004 | 0,582 | 0,108 | 22 | |
4 | Alexander Albon (23) | Red Bull RB16 | 1:28,129 | 0,707 | 0,125 | 24 | |
5 | Charles Leclerc (16) | Ferrari SF1000 | 1:28,221 | 0,799 | 0,092 | 22 | |
6 | Valtteri Bottas (77) | Mercedes W11 EQ Performance | 1:28,519 | 1,097 | 0,298 | 29 | |
7 | Esteban Ocon (31) | Renault R.S.20 | 1:28,559 | 1,137 | 0,040 | 26 | |
8 | Daniel Ricciardo (3) | Renault R.S.20 | 1:28,575 | 1,153 | 0,016 | 22 | |
9 | Nico Hulkenberg (27) | Racing Point RP20 | 1:28,592 | 1,170 | 0,017 | 23 | |
10 | Daniił Kwiat (26) | AlphaTauri AT01 | 1:28,868 | 1,446 | 0,276 | 21 | |
11 | Pierre Gasly (10) | AlphaTauri AT01 | 1:28,909 | 1,487 | 0,041 | 24 | |
12 | Carlos Sainz (55) | McLaren MCL35 | 1:28,988 | 1,566 | 0,079 | 24 | |
13 | Lando Norris (4) | McLaren MCL35 | 1:28,990 | 1,568 | 0,002 | 22 | |
14 | Kevin Magnussen (20) | Haas VF-20 | 1:29,532 | 2,110 | 0,542 | 23 | |
15 | Romain Grosjean (8) | Haas VF-20 | 1:29,576 | 2,154 | 0,044 | 25 | |
16 | Kimi Raikkonen (7) | Alfa Romeo C39 | 1:29,746 | 2,324 | 0,170 | 24 | |
17 | George Russell (63) | Williams FW43 | 1:29,899 | 2,477 | 0,153 | 23 | |
18 | Antonio Giovinazzi (99) | Alfa Romeo C39 | 1:29,925 | 2,503 | 0,026 | 17 | |
19 | Nicholas Latifi (6) | Williams FW43 | 1:30,703 | 3,281 | 0,778 | 20 | |
20 | Sebastian Vettel (5) | Ferrari SF1000 | - | - | - | 2 |
107% najlepszego czasu: 1:33,541