FIA opublikowała listę startową kierowców na sezon 2007

Brakuje na niej trzech nazwisk, jako że zespoły STR i Spyker nie ogłosiły dotąd pełnych składów
02.12.0617:56
Marek Roczniak
1106wyświetlenia

Wczoraj wieczorem Międzynarodowa Federacja Samochodowa (FIA) opublikowała oficjalną listę startową kierowców Formuły 1 na sezon 2007. Nadal brakuje na niej trzech nazwisk, jako że zespoły Toro Rosso i Spyker nie ogłosiły jeszcze pełnych składów kierowców, ale przynajmniej wiemy już na pewno jakie numery otrzymały poszczególne stajnie.

Fernando Alonso jako aktualny mistrza świata otrzyma numer 1 pomimo przejścia do McLarena, tak więc mistrzowska ekipa Renult musi zadowolić się numerami 3 i 4. Kierowcy Ferrari będą startowali z numerami 5 i 6, natomiast pozostałe zespoły otrzymały numery zgodnie z końcową klasyfikacją konstruktorów sezonu 2006. Robert Kubica w przyszłym roku będzie startował z "dziesiątką".

Z innych informacji warto zwrócić uwagę na udzielenie zgody holenderskiej ekipie Spyker przez wszystkie zespoły i FIA na zmianę nazwy ze Spyker MF1 Team na Spyker F1 Team. Poza tym znak zapytania przed nazwą zespołu Super Aguri oznacza, że japońska stajnia poszukuje najwyraźniej tytularnego sponsora.

Oficjalna lista startowa kierowców na sezon 2007
NrKierowcaNar.Pełna nazwa zespołuKonstruktor
1.Fernando AlonsoVodafone McLaren MercedesMcLaren Mercedes
2.Lewis HamiltonVodafone McLaren MercedesMcLaren Mercedes
3.Giancarlo FisichellaING Renault F1 TeamRenault
4.Heikki KovalainenING Renault F1 TeamRenault
5.Felipe MassaScuderia Ferrari MarlboroFerrari
6.Kimi RaikkonenScuderia Ferrari MarlboroFerrari
7.Jenson ButtonHonda Racing F1 TeamHonda
8.Rubens BarrichelloHonda Racing F1 TeamHonda
9.Nick HeidfeldBMW Sauber F1 TeamBMW Sauber
10.Robert KubicaBMW Sauber F1 TeamBMW Sauber
11.Ralf SchumacherPanasonic Toyota RacingToyota
12.Jarno TrulliPanasonic Toyota RacingToyota
14.David CoulthardRed Bull RacingRed Bull Renault
15.Mark WebberRed Bull RacingRed Bull Renault
16.Nico RosbergAT&T WilliamsWilliams Toyota
17.Alexander WurzAT&T WilliamsWilliams Toyota
18.brak informacjiScuderia Toro RossoSTR Ferrari
19.brak informacjiScuderia Toro RossoSTR Ferrari
20.Christijan AlbersSpyker F1 TeamSpyker Ferrari
21.brak informacjiSpyker F1 TeamSpyker Ferrari
22.Takuma Sato? Super Aguri F1 TeamSuper Aguri Honda
23.Anthony Davidson? Super Aguri F1 TeamSuper Aguri Honda
Źródło: FIA.com

KOMENTARZE

10
hide
04.12.2006 08:50
maly blad w numeracji. Startuje 22. brakuje 13 punktu. oj mala pomylka faktycznie nie ma nigdy 13 w f1:)
McMarcin
03.12.2006 10:47
No ładnie - Robert Kubica w stawce na cały sezon i wygląda na to, że Jego pozycja nie jest zagrożona. Cieszę się, że do ścigania wraca Alex Wurz - nie zasłużył na tak długi przestój. Jestem bardzo ciekaw kondycji McLarena, choć po Hamiltonie, przynajmniej przez pierwsze wyścigi, nie oczekuję niczego wielkiego. No i wielka niewiadoma - Raikonnen w Ferrari - czy to będzie sezon Fina, czy może okaże się wielkim rozczarowaniem? Jest te ciekawa sytuacja - F1 będzie pojedynkiem kilku dużych firm motoryzacyjnych: Ferrari, Renault, Mercedes, BMW, Honda i Toyota ;)
mkpol
02.12.2006 07:56
Życzyłbym sobie, aby polska flaga w tym zestawieniu z roku na rok pięła się coraz wyżej. A najdalej za 3-4 lata znalazła się na samym szczycie
kuba_new
02.12.2006 07:19
sporo nowych sponsorow na przodzie ale ladnie wyglada nasza flaga na liscie jest super juz mi sie dluza dni bez wyscigu :(
McLuke
02.12.2006 07:02
no i bardzo miło będzie wreszcie po tylu latach zobaczyć Maka z numerem 1... :D ale ciekawe jakiego sponsora tytularnego znajdzie Super Aguri??
MMM
02.12.2006 07:00
po 1 to bardzo miło widizeć naszą flage narodową na tej liście ;) a po 2 wyszło na to ze McLaren bedzie jeżdził z numerem 1....
Maraz
02.12.2006 06:36
Rzecz w tym, że w tym roku zaczęli jako Spyker MF1 (pewnie wynikało to jakoś z warunków umowy o sprzedaży), a ponieważ nazwę zespołu można zmieniać w F1 chyba co 5 lat, to żeby móc zrobić to wcześniej potrzebna jest zgoda wszystkich zespołów. Chodzi pewnie głównie o to, żeby zespoły nie zmieniały zbyt często swoich nazw, bo wprowadzałyby tym spore zamieszanie. Podejrzewam, że tylko sponsora tytularnego z przodu nazwy można zmieniać bez większych problemów częściej niż raz na 5 lat.
GroM
02.12.2006 06:27
Chwileczke jakiej zgody na zmiane nazwy, przeciez jak kupili zespol, to sobie daja jaka chca nazwe, niby czemu mieli by miec zgode ? A jak zgody im by nie udzielili to jezeli w F1 by istnieli kolejne 10 lat to by musieli miec nazwe Midland ? Smieszne to :).
Majster
02.12.2006 05:23
Aha, czyli to oznacza że Spyker wykupił już 100% udziałów od Midland?
Mariusz
02.12.2006 05:03
Spyker to zupełnie nowa stajnia, która wykupiła Midland. A to zasadnicza różnica.