Bottas najszybszy w wieczornej sesji na Yas Marina

Mercedes dość wyraźnie prowadził nad resztą stawki.
11.12.2015:33
Łukasz Godula
3068wyświetlenia

W drugiej sesji kierowcy otrzymali do wykorzystania dodatkowy komplet prototypowych opon Pirelli na 2021 rok. Różnią się one nieco konstrukcją w związku z rosnącym dociskiem i siłami działającymi na ogumienie. Oczywiście ekipy nie mogły wypróbować nowych podłóg, które zadebiutują w przyszłym sezonie, jednak każde dane były wartościowe, dlatego od razu na torze pojawiła się praktycznie cała stawka.

Wszystkie zespoły poza Mercedesem zdecydowały się przejechać 10 lub 11 okrążeń na nowych oponach. Mistrzowska ekipa wykonała kilka okrążeń krótszy przejazd, przy okazji była szybsza od reszty stawki o ponad sekundę. Oby to nie był żaden prognostyk przyszłego sezonu...

Słońce zaczynało zachodzić, a w użycie weszły opony pośrednie i twarde. Ponownie najszybszy okazał się Bottas i z wynikiem 1:36,276 był o 0,2 sekundy lepszy od Hamiltona. Za Mercedesami uplasował się Verstappen. Na miękkich oponach, które Mercedes wykorzystał na następnym przejeździe, na czoło wskoczył Hamilton z czasem 1:36,097, jednak został on usunięty w związku z przekroczeniem limitów toru. Tak więc oficjalnie w tabeli na szczycie pozostał Bottas. Za Mercedesem plasował się Red Bull, a dalej środek stawki z niesamowicie małymi różnicami pomiędzy samochodami. Każdy malutki błąd decydował o kilku pozycjach.

Wielu kierowców próbowało długich przejazdów na miękkich oponach, ale co ciekawe, Mercedes powrócił do pracy na prototypowym ogumieniu. Tymczasem końcówka sesji przypomniała nam, że sezon jest praktycznie zakończony. Silniki w samochodach Russella i Raikkonena wyzionęły ducha, z tym że w bolidzie Fina dość spektakularnie, stając w dość dużym ogniu. Kimi zjechał na pobocze a sędziowie zdecydowali o wywieszeniu czerwonej flagi.

Sesja została wznowiona na kilka ostatnich minut, ale podczas wyjazdu na tor Hamilton nie potrafił w pitlane wrzucić biegów. Zespół polecił Anglikowi zatrzymać się. Gdy uruchomiono silnik ponownie, wszystko było już w porządku, choć na kolejnym kółku wymagana była wymiana kierownicy.

Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 27°C
Temperatura powietrza: 23°C
Prędkość wiatru: 2,3 km/h
Wilgotność powietrza: 47%
Sucho

REZULTATY TRENINGU 2

P.Kierowca (Nr)BolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1Valtteri Bottas (77)Mercedes W11 EQ Performance1:36,27628
2Lewis Hamilton (44)Mercedes W11 EQ Performance1:36,4790,2030,20330
3Max Verstappen (33)Red Bull RB161:37,0460,7700,56730
4Alexander Albon (23)Red Bull RB161:37,2630,9870,21733
5Lando Norris (4)McLaren MCL351:37,4381,1620,17529
6Esteban Ocon (31)Renault R.S.201:37,5051,2290,06730
7Sergio Perez (11)Racing Point RP201:37,5061,2300,00135
8Charles Leclerc (16)Ferrari SF10001:37,5081,2320,00231
9Daniel Ricciardo (3)Renault R.S.201:37,5081,2320,00029
10Lance Stroll (18)Racing Point RP201:37,5601,2840,05229
11Daniił Kwiat (26)AlphaTauri AT011:37,5961,3200,03632
12Carlos Sainz (55)McLaren MCL351:37,6161,3400,02031
13Pierre Gasly (10)AlphaTauri AT011:37,9001,6240,28432
14Kimi Raikkonen (7)Alfa Romeo C391:38,0681,7920,16828
15Sebastian Vettel (5)Ferrari SF10001:38,1981,9220,13032
16Kevin Magnussen (20)Haas VF-201:38,5042,2280,30634
17Antonio Giovinazzi (99)Alfa Romeo C391:38,5642,2880,06031
18George Russell (63)Williams FW431:38,8172,5410,25324
19Pietro Fittipaldi (51)Haas VF-201:39,0272,7510,21025
20Nicholas Latifi (6)Williams FW431:39,1322,8560,10531
107% najlepszego czasu: 1:43,015