Bottas najszybszy w wieczornej sesji na Yas Marina
Mercedes dość wyraźnie prowadził nad resztą stawki.
11.12.2015:33
3386wyświetlenia
W drugiej sesji kierowcy otrzymali do wykorzystania dodatkowy komplet prototypowych opon Pirelli na 2021 rok. Różnią się one nieco konstrukcją w związku z rosnącym dociskiem i siłami działającymi na ogumienie. Oczywiście ekipy nie mogły wypróbować nowych podłóg, które zadebiutują w przyszłym sezonie, jednak każde dane były wartościowe, dlatego od razu na torze pojawiła się praktycznie cała stawka.
Wszystkie zespoły poza Mercedesem zdecydowały się przejechać 10 lub 11 okrążeń na nowych oponach. Mistrzowska ekipa wykonała kilka okrążeń krótszy przejazd, przy okazji była szybsza od reszty stawki o ponad sekundę. Oby to nie był żaden prognostyk przyszłego sezonu...
Słońce zaczynało zachodzić, a w użycie weszły opony pośrednie i twarde. Ponownie najszybszy okazał się Bottas i z wynikiem 1:36,276 był o 0,2 sekundy lepszy od Hamiltona. Za Mercedesami uplasował się Verstappen. Na miękkich oponach, które Mercedes wykorzystał na następnym przejeździe, na czoło wskoczył Hamilton z czasem 1:36,097, jednak został on usunięty w związku z przekroczeniem limitów toru. Tak więc oficjalnie w tabeli na szczycie pozostał Bottas. Za Mercedesem plasował się Red Bull, a dalej środek stawki z niesamowicie małymi różnicami pomiędzy samochodami. Każdy malutki błąd decydował o kilku pozycjach.
Wielu kierowców próbowało długich przejazdów na miękkich oponach, ale co ciekawe, Mercedes powrócił do pracy na prototypowym ogumieniu. Tymczasem końcówka sesji przypomniała nam, że sezon jest praktycznie zakończony. Silniki w samochodach Russella i Raikkonena wyzionęły ducha, z tym że w bolidzie Fina dość spektakularnie, stając w dość dużym ogniu. Kimi zjechał na pobocze a sędziowie zdecydowali o wywieszeniu czerwonej flagi.
Sesja została wznowiona na kilka ostatnich minut, ale podczas wyjazdu na tor Hamilton nie potrafił w pitlane wrzucić biegów. Zespół polecił Anglikowi zatrzymać się. Gdy uruchomiono silnik ponownie, wszystko było już w porządku, choć na kolejnym kółku wymagana była wymiana kierownicy.
Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 27°C
Temperatura powietrza: 23°C
Prędkość wiatru: 2,3 km/h
Wilgotność powietrza: 47%
Sucho
REZULTATY TRENINGU 2
P. | Kierowca (Nr) | Bolid | Opony | Czas okr. | Strata | Odstęp | Okr. |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Valtteri Bottas (77) | Mercedes W11 EQ Performance | 1:36,276 | 28 | |||
2 | Lewis Hamilton (44) | Mercedes W11 EQ Performance | 1:36,479 | 0,203 | 0,203 | 30 | |
3 | Max Verstappen (33) | Red Bull RB16 | 1:37,046 | 0,770 | 0,567 | 30 | |
4 | Alexander Albon (23) | Red Bull RB16 | 1:37,263 | 0,987 | 0,217 | 33 | |
5 | Lando Norris (4) | McLaren MCL35 | 1:37,438 | 1,162 | 0,175 | 29 | |
6 | Esteban Ocon (31) | Renault R.S.20 | 1:37,505 | 1,229 | 0,067 | 30 | |
7 | Sergio Perez (11) | Racing Point RP20 | 1:37,506 | 1,230 | 0,001 | 35 | |
8 | Charles Leclerc (16) | Ferrari SF1000 | 1:37,508 | 1,232 | 0,002 | 31 | |
9 | Daniel Ricciardo (3) | Renault R.S.20 | 1:37,508 | 1,232 | 0,000 | 29 | |
10 | Lance Stroll (18) | Racing Point RP20 | 1:37,560 | 1,284 | 0,052 | 29 | |
11 | Daniił Kwiat (26) | AlphaTauri AT01 | 1:37,596 | 1,320 | 0,036 | 32 | |
12 | Carlos Sainz (55) | McLaren MCL35 | 1:37,616 | 1,340 | 0,020 | 31 | |
13 | Pierre Gasly (10) | AlphaTauri AT01 | 1:37,900 | 1,624 | 0,284 | 32 | |
14 | Kimi Raikkonen (7) | Alfa Romeo C39 | 1:38,068 | 1,792 | 0,168 | 28 | |
15 | Sebastian Vettel (5) | Ferrari SF1000 | 1:38,198 | 1,922 | 0,130 | 32 | |
16 | Kevin Magnussen (20) | Haas VF-20 | 1:38,504 | 2,228 | 0,306 | 34 | |
17 | Antonio Giovinazzi (99) | Alfa Romeo C39 | 1:38,564 | 2,288 | 0,060 | 31 | |
18 | George Russell (63) | Williams FW43 | 1:38,817 | 2,541 | 0,253 | 24 | |
19 | Pietro Fittipaldi (51) | Haas VF-20 | 1:39,027 | 2,751 | 0,210 | 25 | |
20 | Nicholas Latifi (6) | Williams FW43 | 1:39,132 | 2,856 | 0,105 | 31 |
107% najlepszego czasu: 1:43,015