Steiner: Charakterystyka bolidu Haasa nie odpowiada Mazepinowi
Szef amerykańskiego teamu przyznaje, że Schumacher lepiej radzi sobie z niestabilnym tyłem.
08.05.2110:34
541wyświetlenia
Embed from Getty Images
Szef Haasa - Guenther Steiner potwierdza, że Nikita Mazepin ma większe trudności z oswojeniem się z bolidem VF-21 niż jego zespołowy kolega - Mick Schumacher.
W ostatnich dwóch wyścigach Schumacher dojeżdżał do mety z dużą przewagą nad Rosjaninem, który często doprowadzał do różnych incydentów w trakcie sesji treningowych. Nie inaczej było w piątek na torze w Barcelonie.
Steiner przekonuje, że jego zespół
Mazepin podkreśla, że od początku sezonu dokonał pewnych postępów.
Szef Haasa - Guenther Steiner potwierdza, że Nikita Mazepin ma większe trudności z oswojeniem się z bolidem VF-21 niż jego zespołowy kolega - Mick Schumacher.
W ostatnich dwóch wyścigach Schumacher dojeżdżał do mety z dużą przewagą nad Rosjaninem, który często doprowadzał do różnych incydentów w trakcie sesji treningowych. Nie inaczej było w piątek na torze w Barcelonie.
Steiner przekonuje, że jego zespół
musi postarać się zapewnić Mazepinowi lepszy balans bolidu, który - jak przyznaje -
posiada pewne deficyty.
Jest bardzo niestabilny na wejściach w zakręty. Domyślam się, że Mick jest w stanie kontrolować to nieco lepiej a Nikita ma z tym trochę większe problemy. Chciałby mieć bolid ze stabilnym tyłem, który dobrze trzymałby się toru i dawał mu poczucie pewności.
To jedna z tych rzeczy, które staramy się mu zapewnić, aby poczuł się bardziej komfortowo. Jeśli kierowca nie ma pewności za kierownicą swojego bolidu, to ciężko się mu nim jeździ. Przy takich prędkościach poczucie stabilności może być znacznie osłabione, więc próbujemy to poprawić.
Mazepin podkreśla, że od początku sezonu dokonał pewnych postępów.
Będąc debiutantem robisz postępy w trakcie każdego weekendu. Mogą być one tak samo duże, o ile nawet nie większe, pomiędzy trzecim i dwudziestym trzecim wyścigiem sezonu. Każdy kierowca poszukuje swoich ścieżek w podejściu do wiatru czy zmieniających się stale warunków na torze. W moim przypadku nie jest inaczej.