Mazepin częściowo zwolniony z sankcji przez TSUE
Były kierowca Haasa teoretycznie może powrócić do startów w F1.
01.08.2311:10
1822wyświetlenia
Embed from Getty Images
Nikita Mazepin usłyszał korzystny dla siebie wyrok w Trybunale Sprawiedliwości UE, częściowo zwalniający go z sankcji gospodarczych.
Były kierowca Haasa nie ustaje w staraniach o powrót do motorsportu. W marcu tego roku 24-latek uzyskał korzystny dla siebie wyrok w TSUE, który czasowo zawiesił funkcjonowanie sankcji. Do zaleceń Trybunału nie zastosowała się jednak Komisja Europejska, wobec czego prawnicy Mazepina skierowali do unijnego sądu jeszcze jeden wniosek.
Teraz potwierdzono, że przedstawiciele 24-latka zdołali ostatecznie wywalczyć czasowe zniesienie sankcji nałożonych na swojego klienta, co w teorii umożliwia mu podjęcie rozmów z
Zawodnik z Moskwy był kierowcą Haasa w sezonie 2021 i stracił posadę tuż przed startem kolejnej kampanii, kilka dni po rozpoczęciu rosyjskiej inwazji na Ukrainę. Mazepin wystartował łącznie w 21 wyścigach, w których nie zdobył ani jednego punktu i z reguły odstawał od zespołowego partnera, którym był Mick Schumacher.
Brat stryjeczny tego ostatniego, David Schumacher, w niedawnej rozmowie ze Sport1 odniósł się do sezonu 2021 stwierdzając, iż obecność Mazepina w Haasie zaszkodziła Mickowi Schumacherowi.
Nikita Mazepin usłyszał korzystny dla siebie wyrok w Trybunale Sprawiedliwości UE, częściowo zwalniający go z sankcji gospodarczych.
Były kierowca Haasa nie ustaje w staraniach o powrót do motorsportu. W marcu tego roku 24-latek uzyskał korzystny dla siebie wyrok w TSUE, który czasowo zawiesił funkcjonowanie sankcji. Do zaleceń Trybunału nie zastosowała się jednak Komisja Europejska, wobec czego prawnicy Mazepina skierowali do unijnego sądu jeszcze jeden wniosek.
Teraz potwierdzono, że przedstawiciele 24-latka zdołali ostatecznie wywalczyć czasowe zniesienie sankcji nałożonych na swojego klienta, co w teorii umożliwia mu podjęcie rozmów z
zespołami Formuły 1 oraz uczestnictwo w innych seriach, a także
uzyskanie dochodów związanych z aktywnością w motorsporcie i umowami sponsorskimi.
Sąd nie był przekonany tym, czy restrykcyjne środki nałożone na powoda były oparte miały wystarczająco solidne oparcie w faktach- stwierdzili prawnicy Mazepina w wypowiedzi dla agencji Tass.
Mazepin to młody sportowiec, który w żaden sposób nie jest zaangażowany w wydarzenia na Ukrainie i nie prowadzi działalności w żadnym sektorze gospodarczym, która mogłaby przynieść znaczne dochody rosyjskim władzom.
Komisja UE nie przedstawiła żadnych przekonujących argumentów, a bez interwencji sądu Mazepin byłby narażony na poważne i nieodwracalne szkody dla niego jako sportowca- dodali prawnicy.
Zawodnik z Moskwy był kierowcą Haasa w sezonie 2021 i stracił posadę tuż przed startem kolejnej kampanii, kilka dni po rozpoczęciu rosyjskiej inwazji na Ukrainę. Mazepin wystartował łącznie w 21 wyścigach, w których nie zdobył ani jednego punktu i z reguły odstawał od zespołowego partnera, którym był Mick Schumacher.
Brat stryjeczny tego ostatniego, David Schumacher, w niedawnej rozmowie ze Sport1 odniósł się do sezonu 2021 stwierdzając, iż obecność Mazepina w Haasie zaszkodziła Mickowi Schumacherowi.
Problemem Micka było to, że tak naprawdę nie mógł rywalizować ze swoim zespołowym partnerem, Nikitą Mazepinem, w debiutanckim sezonie- powiedział 21-latek.
Obaj byli debiutantami, a Mazepin, który został zdominowany przez Micka, nie był żadnym punktem odniesienia. Gdy jesteś młodym kierowcą, dobry punkt odniesienia jest ci bardzo potrzebny, aby móc się rozwijać- dodał Niemiec.