Marko: Mercedes znalazł więcej mocy
Austriak zastrzega, że moc silnika Hondy nie zmieniła się od Grand Prix Francji.
04.08.2112:00
1791wyświetlenia
Embed from Getty Images
Zdaniem doradcy Red Bulla, Helmuta Marko, Mercedes zwiększył moc swojego silnika, by utrzymać się w walce o tytuły w sezonie 2021.
Do Grand Prix Wielkiej Brytanii Max Verstappen przystępował z komfortowym, 32-punktowym prowadzeniem w tabeli dzięki serii trzech zwycięstw z rzędu. Po incydentach z udziałem kierowców Mercedesa, Holender przed letnią przerwą stracił pozycję lidera i traci obecnie osiem punktów do Lewisa Hamiltona.
Zarówno jednak na Silverstone, jak i na Hungaroringu, Mercedes pokazał się z lepszej strony, niż miało to miejsce na Red Bull Ringu czy Paul Ricard. Dowodem na skuteczność wprowadzonych przez ekipę z Brackley ulepszeń są m. in. pole position zdobyte przez Hamiltona na Hungaroringu, czy też zwycięstwo Brytyjczyka w czasówce przed sprintem na Silverstone.
Według Helmuta Marko, Mercedes odnalazł więcej mocy od czasu wyścigów na Red Bull Ringu.
Mercedes zdaje się jednak temu zaprzeczać, a anonimowe źródło z niemieckiej stajni stwierdza, iż to
Niemiecka publikacja cytuje również pogłoski mówiące o tym, iż zakulisowa dyrektywa FIA mogła w istocie spowolnić Hondę. Powodem tego miał być trwający od kilku miesięcy spór na temat tego, jak japoński producent obsługuje swoje systemy zarządzania energią.
Inne wyjaśnienie, które oprócz Red Bulla, promowane jest również przez Ferrari, dotyczy tego, że Mercedes mógł zastosować innowacyjną metodę chłodzenia, która zwiększyła moc.
Zdaniem Red Bulla, to, co robi Mercedes, jest co najmniej czymś w rodzaju 'szarej strefy'.
Zdaniem doradcy Red Bulla, Helmuta Marko, Mercedes zwiększył moc swojego silnika, by utrzymać się w walce o tytuły w sezonie 2021.
Do Grand Prix Wielkiej Brytanii Max Verstappen przystępował z komfortowym, 32-punktowym prowadzeniem w tabeli dzięki serii trzech zwycięstw z rzędu. Po incydentach z udziałem kierowców Mercedesa, Holender przed letnią przerwą stracił pozycję lidera i traci obecnie osiem punktów do Lewisa Hamiltona.
Zarówno jednak na Silverstone, jak i na Hungaroringu, Mercedes pokazał się z lepszej strony, niż miało to miejsce na Red Bull Ringu czy Paul Ricard. Dowodem na skuteczność wprowadzonych przez ekipę z Brackley ulepszeń są m. in. pole position zdobyte przez Hamiltona na Hungaroringu, czy też zwycięstwo Brytyjczyka w czasówce przed sprintem na Silverstone.
Według Helmuta Marko, Mercedes odnalazł więcej mocy od czasu wyścigów na Red Bull Ringu.
Mamy tyle samo mocy, co we Francji i w Austrii- powiedział Austriak w rozmowie z Auto Motor und Sport.
Mercedes zyskał więcej wydajności.
Mercedes zdaje się jednak temu zaprzeczać, a anonimowe źródło z niemieckiej stajni stwierdza, iż to
Honda zrobiła krok wstecz.
Niemiecka publikacja cytuje również pogłoski mówiące o tym, iż zakulisowa dyrektywa FIA mogła w istocie spowolnić Hondę. Powodem tego miał być trwający od kilku miesięcy spór na temat tego, jak japoński producent obsługuje swoje systemy zarządzania energią.
Inne wyjaśnienie, które oprócz Red Bulla, promowane jest również przez Ferrari, dotyczy tego, że Mercedes mógł zastosować innowacyjną metodę chłodzenia, która zwiększyła moc.
Zdaniem Red Bulla, to, co robi Mercedes, jest co najmniej czymś w rodzaju 'szarej strefy'.
Bądźcie na bieżąco- dodaje Helmut Marko.